افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

تاکید رئیس جمهور بر اجرای دقیق قانون سازمان تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق

  • کد خبر : 241106
تاکید رئیس جمهور بر اجرای دقیق قانون سازمان تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق

به گزارش بازار، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه صبح روز سه شنبه هشتم فروردین ماه ستاد اقتصادی دولت که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارشی از وضعیت قاچاق کالا ارائه کرد. کالاها و سوخت از منابع رسمی و غیر رسمی ورودی. همچنین ابعاد مختلف این پدیده […]

به گزارش بازار، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه صبح روز سه شنبه هشتم فروردین ماه ستاد اقتصادی دولت که به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارشی از وضعیت قاچاق کالا ارائه کرد. کالاها و سوخت از منابع رسمی و غیر رسمی ورودی.

همچنین ابعاد مختلف این پدیده از جمله حجم بالای قاچاق، استفاده از مبانی قانونی برای دور زدن قانون، مسیرهای قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و همچنین نقش حامیان مسیر و فرآیند قاچاق.

رئیس جمهور پس از استماع گزارش و همچنین نظرات اعضای تیم اقتصادی دولت، با برنامه ریزی هماهنگ همه دستگاه های اجرایی برای شناسایی و انسداد مبادی، مبارزه با قاچاق را کمک به تولید و اشتغال در کشور دانست. قاچاق کالا و همچنین هماهنگی کامل با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر رسیدگی بی امان به این معضل اقتصادی تاکید شد.

آیت الله رئیسی با اشاره به آثار معکوس قاچاق، تبیین ابعاد آسیب های ناشی از قاچاق به زیرساخت های اقتصادی کشور را از سوی مدیران و همه مدیران دستگاه های اجرایی ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق یک امر فرا نهادی است و همه دستگاه ها دولتمردان موظفند بدون معطلی از قانون جاری استفاده کرده و از همه توانمندی ها استفاده کنند و مبارزه قاطع با قاچاق کالا را در اولویت کاری خود قرار دهند.

رئیس جمهور در این دیدار همچنین بر اجرای دقیق و کامل قانون جدید ساماندهی و نظارت بر تجارت فرامرزی (کلبری، ملوانی و تهلنجی) با همکاری همه نهادهای مسئول و نظارت دقیق بر نوع و کمیت آن تاکید کرد. کالاهای وارداتی و ثبت اطلاعات آنها در سامانه های گمرکی کشور.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=241106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.