افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

تاکید دادستان تهران بر تسریع در صدور مجوز برای خودروهای وارداتی

  • کد خبر : 387350
تاکید دادستان تهران بر تسریع در صدور مجوز برای خودروهای وارداتی

به گزارش بازار به نقل از قوه قضائیه، با توجه به واردات چند هزار دستگاه خودرو به کشور در ماه های اخیر و به منظور بررسی آخرین وضعیت مجوز خودروهای وارداتی، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز شنبه ۲۳ اسفندماه به صورت یکجا. به همراه جمعی از مقامات قضایی و مدیران وزارت صنعت […]

به گزارش بازار به نقل از قوه قضائیه، با توجه به واردات چند هزار دستگاه خودرو به کشور در ماه های اخیر و به منظور بررسی آخرین وضعیت مجوز خودروهای وارداتی، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز شنبه ۲۳ اسفندماه به صورت یکجا. به همراه جمعی از مقامات قضایی و مدیران وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سازمان توسعه تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران و شرکت سایپا از پارکینگ واردات غرب بازدید کردند. محل نگهداری ماشین گمرک تهران ضمن استماع توضیحات مسئولان، دستورات لازم را برای تسریع در روند تعیین تخصیص خودروهای موجود صادر کرد.

دادستان تهران در جمع مسئولان و مدیران حاضر در این بازدید ضمن ابراز تاسف از شهادت سید حسن نصرالله فرمانده جبهه مقاومت و سرلشکر نیلفروشان گفت: یاد و خاطره همه شهدای محور را گرامی می داریم. ما امیدواریم به زودی شاهد نابودی رژیم منحوس صهیونیستی باشیم که کودکان را می کشد.

وی همچنین حفظ حقوق عامه و پیگیری دستورات رئیس دیوان عالی کشور مبنی بر کمک حداکثری به دولت و تعیین تکلیف دارایی های موجود و جلوگیری از رسوب آنها را از اهداف خود و سایر قضات تهران اعلام کرد. دادستانی برای بازدید از انبارهای گمرکی.

صالحی در بازدید از گمرک غرب بر تلاش های دادستانی تهران برای تحقق شعار سال تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به توضیحات مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه، مصوب شد مشکلات موجود در حوزه صادرات و واردات به دادستانی تهران منعکس می شود تا از طریق مراجع ذی صلاح نظارت و رفع مشکلات آنها انجام شود.

در این بازدید دادستان تهران ضمن بررسی وضعیت تخصیص خودروهای موجود از جمله تاریخ ورود خودروها به گمرک، دلایل عدم ترخیص و ته نشینی آنها ضمن حضور در زمین در گمرک. محوطه پارکینگ و پس از تشکیل جلسه با مدیران حاضر توضیحات فنی لازم را ارائه کردند. مسئولان حاضر دستورات لازم را برای جلوگیری از لجن کشی خودروها گرفته و صادر کردند.

صالحی تصریح کرد: صدور مجوز خودروها نباید چند ماه به تعویق بیفتد در حالی که این خودروها به ویژه کامیون ها ضرورت کلی دارند.

دادستان تهران یادآور شد: امروز شاهد واردات تعداد قابل توجهی خودروهای سواری و کامیون برای رفع نیازهای داخلی و تنظیم بازار این محصولات هستیم که ضرورت تلاش مضاعف مسئولان امری ضروری است. مراحل ترخیص را انجام دهد تا شاهد رسوب گذاری خودروهای وارداتی باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه واردات خودرو و تراکتور از طریق تخصیص ارز از محل منابع ملی و سرمایه عمومی و البته نوسازی پارک حمل و نقل جاده ای و جلوگیری از خطرات متعدد ناشی از فرسودگی انجام می شود. پارگی خودروها در این زمینه از اولویت های ویژه این دادستانی محسوب می شود، لذا انتظار می رود مسئولان به این حوزه توجه جدی داشته و مشکلات واردکنندگان از جمله مشکل ثبت سفارش، تخصیص ارز و صدور مجوزهای لازم را برطرف کنند. اجازه می دهد.

صالحی تصریح کرد: با توجه به اختلال در عرضه خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، مصوب شد برای رفع ایرادات اجرایی سریعا اقدامات لازم انجام شود و در صورت وجود خودرو، عرضه در سامانه به صورت منظم و در ساعت انجام شود. فواصل منظم حداکثر فواصل 15 روزه پذیرفته می شود و عرضه خودرو به تکمیل سبد خودرو و تعداد مشخص شده بستگی ندارد، بنابراین در نتیجه کاهش عرضه باعث افزایش بی رویه قیمت خودرو می شود. اتومبیل و. نارضایتی عمومی ارائه نخواهد شد.

وی همچنین توضیح داد: با توجه به واردات 2200 خودروی وارداتی و طولانی شدن مراحل اعزام آنها، پس از برگزاری جلسات متعدد در این دادسرا و پیگیری های انجام شده، ارزیابی این خودروها که دچار وقفه شده بودند به پایان رسید و دستور صادر شد. طی سه روز آینده موضوع به مراجع ذیربط ابلاغ شد. همچنین مقرر شد تا هفته آینده 2200 دستگاه خودرو و 1550 دستگاه خودروی دیگر در انتظار فرآیند عرضه اداری در سامانه یکپارچه به متقاضیان تحویل داده شود.

دادستان تهران در پایان به واردکنندگان خودرو که در ثبت اظهارنامه معطل می شوند، گفت: واردکنندگان خودرو هر چه سریعتر خودروهای وارداتی را اظهار کنند تا مراحل ترخیص کالا از گمرک به سرعت انجام شود و کالا مشمول قوانین متروکه نشود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.