افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

تاکید جدی رئیس جمهور بر لزوم رفع سریع مشکلات در حوزه مدیریت پسماند

  • کد خبر : 304838
تاکید جدی رئیس جمهور بر لزوم رفع سریع مشکلات در حوزه مدیریت پسماند

به گزارش بازار، پنجاه و یکمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند با حضور مسئولان سازمان های عضو کارگروه مدیریت پسماند و با سه دستور اصلی به بررسی چالش ها و تصمیم گیری برای رفع مشکلات همراه با ارائه عملکرد پرداخت. گزارش حوزه مدیریت پسماند استان چهارمحال و بختیاری توسط مسئولان استانداری و اداره کل حفاظت […]

به گزارش بازار، پنجاه و یکمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند با حضور مسئولان سازمان های عضو کارگروه مدیریت پسماند و با سه دستور اصلی به بررسی چالش ها و تصمیم گیری برای رفع مشکلات همراه با ارائه عملکرد پرداخت. گزارش حوزه مدیریت پسماند استان چهارمحال و بختیاری توسط مسئولان استانداری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ارائه مفاهیم اساسی “طرح آزمایشی اطلاعات مدیریت پسماند پسماندهای عفونی” توسط مسئولان ذیربط وزارت در سازمان حفاظت محیط زیست، آموزش بهداشت، درمان و پزشکی و تصویب «دستورالعمل نحوه تشکیل جلسات کارگروه ملی مدیریت پسماند» انجام شد.

علی سلاجقه در این دیدار گفت: سایه ولایت کشور و نظام ما را حفظ کرده است و در ضایعه دردناکی که رئیس جمهور شهید و یارانش متحمل شدند، دیدیم که چه چیزی کشور ما را با آرامش کامل به جلو می برد، حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی». و سایه او فرخنده و مبارک است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: بحث مدیریت پسماند یکی از جدی ترین دغدغه های شهید آیت الله رئیسی در مسائل اجتماعی کشور بوده است. در چهارمین و آخرین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست دولت سیزدهم، ماموریت رفع مشکلات پسماند در اولویت و با مشارکت همه دستگاه ها در اسرع وقت به سازمان محیط زیست محول شد.

وی با یادآوری اینکه شهید رئیسی شخصاً به موضوع ساماندهی دفن زباله سراوان در شهر رشت پرداخته است، گفت: با پیگیری های شخصی رئیس جمهور شهید قدم های خوبی برای ساماندهی این مرکز که چندین دهه سابقه داشته است، برداشته شده است. پروژه های تعریف شده در این زمینه پیشرفت های فیزیکی مهمی دارند.

حل مشکلات زیست محیطی چهارمحال و بختیاری با توجه به شرایط توپوگرافی دشوار است.

معاون رئیس جمهور چهارمحال و بختیاری را استانی مظلوم توصیف کرد و گفت: توانمندی ها و پتانسیل های استان چهارمحال و بختیاری در مسائل طبیعی بی نظیر است و این استان سرچشمه بسیاری از رودخانه های مهم کشور است. اما وقتی کوچکترین مشکلی در چهارمحال و بختیاری در مسائل زیست محیطی رخ می دهد، با توجه به شرایط توپوگرافی این استان، رفع این مشکلات دشوار خواهد بود.

سلاجقه ادامه داد: نوع سنگ های چهارمحال و بختیاری به گونه ای است که نفوذپذیری آنها بسیار زیاد است و با بارندگی در این استان آب حاصل به سرعت به سفره های زیرزمینی می رسد. در چنین شرایطی اگر فاضلاب وارد خاک این استان شود، آلودگی های ناشی از آن به سرعت به سفره های زیرزمینی نفوذ می کند و رفع مشکلات ناشی از این اتفاق از جمله شیوع بیماری های ناشی از آلودگی دشوار است. از منابع آب زیرزمینی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تلاش های شهردار شهرکرد و مدیر کل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری برای انجام اقدامات مناسب در زمینه مدیریت پسماند در استان قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه دادستانی در این زمینه «ما نارسایی هایی را که در گذشته در زمینه مدیریت پسماند در استان رخ داده بود، کشف کردند.» این قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: در حال حاضر باید طرح جامع مدیریت پسماند شهرکرد که اخیرا تصویب شده است به عنوان مبنای کار قرار گیرد، بنابراین این طرح باید تدریجی و زمان بندی شده و محل تزریق اعتبارات مربوطه مشخص شود.
سلاجقه با تاکید مجدد بر لزوم برنامه ریزی برای اجرای بخش های مختلف طرح جامع مدیریت پسماند شهرکرد از نظر زمانی، مکانی و منبع تامین اعتبار، خاطرنشان کرد: شهرداری شهرکرد باید در مکان یابی محل های دفن زباله در استان چهارمحال و بختیاری مشارکت داشته باشد . و سایر نهادها نیز باید در این زمینه به شهرداری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان کمک کنند. به گونه ای که باید از ظرفیت های اعتباری موجود بر اساس اولویت های موجود استفاده کرد.

سلاجقه گفت: طرح «مپ» (مدیریت پسماند اجتماعی) که از شمال کشور آغاز شده، در روستاهای چهارمحال و بختیاری نیز قابل اجرا است و بخش دولتی و خصوصی فعال در این حوزه اعلام آمادگی کرده اند. همکاری کردن. . . همچنین در این استان تفکیک مبدا باید به عنوان یک اصل اساسی در دستور کار قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صندوق ملی محیط زیست به اجرای طرح های مدیریت پسماند در چهارمحال و بختیاری کمک می کند، تصریح کرد: با توجه به نگرانی ها از وضعیت نامناسب مدیریت پسماند در سطح استان در حوزه حفاظت از آب، خاک و تنوع زیستی، اهمیت بیشتری دارد. سلامت مردم، طرح جامع مدیریت پسماند این استان باید مرحله بندی و در مدت زمان کوتاهی اجرایی شود.

وی در پایان تصریح کرد: تا روز دوشنبه هفته آینده (13 تیرماه) برنامه زمانبندی اجرای طرح جامع مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری نهایی شود و صندوق ملی محیط زیست در این موضوع ورود کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=304838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.