افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

تاکید بورل بر تلاش های دیپلماتیک برای توقف جنگ

  • کد خبر : 380962
تاکید بورل بر تلاش های دیپلماتیک برای توقف جنگ

آفتاب نیوز: جوزپ بورل در آستانه نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره حوادث لبنان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: وضعیت انسانی در لبنان به سرعت رو به وخامت است فقط چند روز است که حدود یک میلیون نفر آواره شده اند. وی از تلاش های فرانسه در هماهنگی با […]

آفتاب نیوز:

جوزپ بورل در آستانه نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره حوادث لبنان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: وضعیت انسانی در لبنان به سرعت رو به وخامت است فقط چند روز است که حدود یک میلیون نفر آواره شده اند.

وی از تلاش های فرانسه در هماهنگی با اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنانی ها قدردانی کرد و افزود: افزایش کمک های بشردوستانه با ادامه تلاش های دیپلماتیک برای توقف جنگ ضروری است.

بر اساس برنامه اعلام شده، دیپلمات های ارشد 27 کشور عضو اتحادیه اروپا بعد از ظهر امروز (به وقت اروپای مرکزی) درباره تحولات لبنان دیدار خواهند کرد.

بورل هفته گذشته با صدور بیانیه ای به نمایندگی از تمامی اعضای اتحادیه ضمن ابراز نگرانی از رویارویی نظامی رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان، خواستار آتش بس فوری در مرزهای دو طرف شد.

با این حال گفته می شود در نشست امروز واکنش بعدی اتحادیه اروپا به وخامت اوضاع لبنان و ترور دبیرکل حزب الله لبنان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه 15 مهرماه با حمایت رژیم صهیونیستی دستور ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را از مقر سازمان ملل در نیویورک صادر کرد. ایالات پیوست.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی جمعه شب مناطق مسکونی محله حره حریک در حومه بیروت را بمباران کردند. برخی منابع در رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به حومه جنوبی بیروت توسط 8 تا 12 جنگنده به طور همزمان انجام شده و از بمب های خمپاره ای آمریکایی 2000 پوند استفاده شده است.

حزب الله لبنان در بیانیه ای که روز شنبه 18 اردیبهشت 1403 منتشر شد، عروج این مجاهد بزرگ لبنانی را تایید و تاکید کرد که برای مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و مردم شریف آن به جهاد ادامه خواهد داد.

کشورهای غربی که به این جنایت هولناک واکنش نشان داده اند، بدون محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی به دعوت به اعتدال و کاهش تنش اکتفا کرده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.