افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
2

تاکید بر تعامل مفید و هم افزایی دولت و مجلس – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 316787
تاکید بر تعامل مفید و هم افزایی دولت و مجلس – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام دبیری معاون جدید امور مجلس ریاست جمهوری در اولین روز کاری خود با حضور مدیران و کارکنان معاونت امور مجلس ریاست جمهوری به همراه سیدمحمود حسینی پور سرپرست سابق معاونت امور مجلس ریاست جمهوری برگزار شد. مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارتقای صمیمانه و سازنده روابط دولت و مجلس تاکید […]

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام دبیری معاون جدید امور مجلس ریاست جمهوری در اولین روز کاری خود با حضور مدیران و کارکنان معاونت امور مجلس ریاست جمهوری به همراه سیدمحمود حسینی پور سرپرست سابق معاونت امور مجلس ریاست جمهوری برگزار شد. مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارتقای صمیمانه و سازنده روابط دولت و مجلس تاکید کرد.

شهرام دبیری که پیش از این به عنوان رئیس پارلمان محلی کشور فعالیت می کرد، با اشاره به جایگاه مهم و موثر معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در ایجاد و تقویت تعامل سازنده بین قوه مجریه و مقننه و در تسریع در پیشرفت امور، گفت: از کشور و مردم گفت: بنده به عنوان یک فرد حدود 17 سال است که عضویت در نظام شوراهای کشور که به پارلمان شهری معروف است و تجربه ریاست بر شورای عالی را داشته ام. از استان ها اینجانب به عنوان پارلمان محلی کشور آشنایی و تجربه دارم و مصمم هستم از تمامی توانمندی ها برای فعال کردن سطح روابط و همکاری دولت و مجلس در راستای هماهنگی و همگرایی و به نفع مردم استفاده کنم. .

دبیری با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای دفاع مقدس و به ویژه شهدای خدمت و شهید آیت الله رئیسی و همچنین شهید هانیه، افزود: بدون تعامل و همکاری مثبت قوه مجریه و مقننه، مسائل کشور و مردم با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند و به خوبی از بین نمی‌روند و در شرایط کنونی باید تعامل و رابطه خوبی بین دو قوه برقرار شود و مصمم هستیم که تدابیری اتخاذ کنیم. منافع مردم، تحکیم سطح ارتباطات و همکاری دولت و مجلس.

دبیری با تاکید بر اینکه رئیس جمهور دارای دیدگاه و رویکرد چندفرقه ای است گفت: پزشکی بارها اعلام کرده که قصد دارد از ظرفیت همه گرایش های سیاسی بر اساس ظرفیت های افراد با مسئولیت های مختلف استفاده کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تلاش می کنیم با تک تک نمایندگان گروه نمایندگان مجلس تعامل و ارتباط خوبی داشته باشیم و مطالبات مردم حوزه های انتخابیه را که از سوی نمایندگان مطرح می شود با جدیت پیگیری می کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به حضور خود در شورای شهر و ریاست این شورا و همچنین شورای عالی استان ها گفت: همیشه بدون گرایش سیاسی و مستقل و مبانی و معیارهای کار در انتخابات شوراها شرکت می کردم. در امور معاونت مجلس نیز مانند پزشک معالج تعامل است. مبنای حل مشکلات مردم و استخدام مدیران بر اساس شایسته سالاری و توانمندی های آنان است تا انشاالله بتوانیم به صورت آنلاین دست به دست هم دهیم. اهداف نظام اسلامی و در نهایت جلب رضایت مردم است.

وزیر امور خارجه بر پرهیز از کشمکش و تنش بین دو قوه تاکید کرد و گفت: مردم از هرگونه تنش و درگیری بین مسئولان در سطوح مختلف خسته شده اند، بنابراین باید تلاش کنیم تا با حداکثر همدلی، همگرایی و آرامش به امور کشور رسیدگی کنیم. به گونه ای که تأثیرات این امر بر تعامل در زندگی افراد تأثیر می گذارد. همه ما باید از فرصت خدمت استفاده کنیم و تلاش کنیم با کیفیت و با تمام توان به مردم خدمت کنیم.

معاون رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از زحمات و خدمات حسینی پور و معاونین و کارکنان معاونت امور مجلس رئیس جمهور تصریح کرد: برای ایجاد ارتباط نزدیک با مجلس باید همه دست به دست هم دهیم تا کابینه ایجاد شود. که آقایان شورای اسلامی مجلس به ایشان تقدیم می کنند تا با رای بالای نمایندگان، مسئولیت خود را آغاز کنند.

منشی تصریح کرد: رئیس جمهور به صراحت اعلام کرد که نظر معظم له و موافقت معظم له را به اعضای کابینه ارائه خواهد کرد. لذا این وظیفه ماست که نظر نمایندگان را برای کسب رای اعتماد بالا به وزرای پیشنهادی و ایجاد تعامل حداکثری با آنها جلب کنیم.

در این مراسم حسینی پور معاون سابق مجلس با بیان اینکه فرصت خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران مایه خیر و برکت است. به درستی قرار می گیرد و با حضور آن انرژی و روحیه ای جدید و مضاعف ایجاد می شود. من از ادامه مسئولیت این عضو خرسند هستم و آماده هر گونه کمک در موفقیت او هستم.

وی همچنین پیشنهاداتی برای بهبود و ارتقای جایگاه و عملکرد این معاونت از جمله اتخاذ سامانه ارتباطی با نمایندگان در سطح استان های مختلف ارائه کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=316787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.