افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 4 October , 2024
1

تاکید برنامه هفتم توسعه بر صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان باعث ارتقای کیفیت ساخت می شود؟

  • کد خبر : 384955
تاکید برنامه هفتم توسعه بر صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان باعث ارتقای کیفیت ساخت می شود؟

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: اگرچه تنها با شناسنامه فنی مالکیت می توان پایان کار را صادر کرد اما بسیاری از شهرداری ها این موضوع را رعایت نمی کنند. از سوی دیگر شهرداری ها مجری ذیصلاح را در ساخت و ساز و درآمدهای ساخت و ساز بدون مجری الزامی نمی دانند. این عدم […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: اگرچه تنها با شناسنامه فنی مالکیت می توان پایان کار را صادر کرد اما بسیاری از شهرداری ها این موضوع را رعایت نمی کنند. از سوی دیگر شهرداری ها مجری ذیصلاح را در ساخت و ساز و درآمدهای ساخت و ساز بدون مجری الزامی نمی دانند.

این عدم تقاضا از سوی شهرداری ها باعث شده است که سازمان نظام مهندسی ساختمان در آخرین اقدام خود از شهرداری ها بخواهد بر اساس مقررات ملی ساخت و ساز و بر اساس حکم شورا، نام مجری ذی صلاح را در پروانه ساخت درج کنند. دیوان عدالت. عدالت.

چندی پیش علی کریمی حرفی زد رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران می پرسد آیا شهرداری ها همچنان از درج نام مجری ذی صلاح در پروانه ساخت خودداری می کنند؟ وی به خبرنگار خبرگزاری بازار گفت: تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان همواره رعایت قانون و اجرای آن بوده است. با توجه به درج نام مجری ذیصلاح در پروانه ساخت، تلاش ما بر این بوده است که این موضوع با موفقیت به نتیجه برسد.

با اجرای قانون، امکان اجرای قانون ثبت املاک فراهم می شود که امکان نظارت بر ساختمان ها و افزایش کیفیت آنها را فراهم می کند.

وی در پاسخ به این سوال که درج نام مجری ذیصلاح در پروانه ساخت چه کمکی به حوزه مسکن و ساختمان خواهد کرد؟ وی گفت: به هر حال عمر ساختمان در ایران حدود 30 سال است و به هر حال کیفیت ساخت و ساز در ایران نسبت به گذشته بهتر شده است. اما با اجرای این قانون امکان اجرای قانون ثبت املاک فراهم می شود که امکان نظارت بر ساختمان ها و افزایش کیفیت آنها را فراهم می کند.

اما اقبال شکری، عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم، در حاشیه جلسه راهکارهای عملیاتی شدن نوسازی مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، موضوع ماده 52 قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه. قانون با اشاره به اینکه دو موضوع برنامه بسیار مهم مربوط به مسکن یعنی بافت های فرسوده و شهرک های غیرمسکونی، رسمی و مدیریت بحران خالی بود، گفت: سند فنی و ملکی ساختمان خالی بود. سه بار توسط دیوان عدالت اداری حذف شد که خوشبختانه در مجلس یازدهم تصویب شد و در برنامه هفتم توسعه گنجانده شد.

قطعا صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان به افزایش کیفیت ساخت و افزایش عمر مفید ساختمان ها در کشور کمک می کند.

وی ادامه داد: قطعا صدور شناسنامه فنی مالکیت ساختمان به افزایش کیفیت ساخت و افزایش عمر مفید ساختمان ها در کشور کمک می کند. در حال حاضر عمر یک ساختمان در ایران حدود 30 سال است اما با این اقدام قطعاً می توان انتظار داشت که کیفیت ساخت و ساز افزایش یابد و روند تولید مسکن بهبود یابد.

یکی از اعضای کمیسیون ساخت و ساز مجلس یازدهم گفت: آیین نامه اجرایی بیمه مهندسان ساختمان در حال تدوین است و این موضوع به ارتقای کیفیت ساخت و ساز نیز کمک می کند. اما یکی از مهمترین اقدامات کمیسیون عمران مجلس تصویب بیمه مهندسین پس از 27 سال بود.

وی با بیان اینکه حمل و نقل و مسکن دو محور اصلی برنامه هفتم توسعه هستند، این دو بخش دریای بزرگی از فعالیت هستند، گفت: در کمیسیون عمران نتوانستیم از این دو مورد بسیار مهم چشم پوشی کنیم، بر این اساس پیش بینی های لازم در قانون برنامه هفتم توسعه در حوزه بافت فرسوده و مدیریت بحران انجام شد.

شاکری تصریح کرد: صنعت ساختمان موتور محرکه و محرک اقتصادی هر کشوری است چرا که با فعال شدن این صنعت، سایر صنایع نیز همزمان رشد خواهند کرد.

وی افزود: در ایران تجربه استفاده از مدل سازی اطلاعات ساختمان (BMI) را نمی بینیم که با اجرای این مدل ضمن بهره مندی از فناوری واقعیت افزوده، بتوان به میزان قابل توجهی در سرمایه انسانی، زمان و صرفه جویی کرد. پول او صبر کرد

ایجاد پایگاه های اطلاعاتی قوی از اطلاعات منطقه ای و ساختمانی، نشان دادن وقوع خطا قبل از اجرای طرح های ساخت و ساز، تایید زمان و هزینه پروژه، بازیافت منابع در ساخت و ساز، استفاده از مصالح جدید و به روز، هوشمندسازی در طراحی، ساخت و اجرای سازه. و در مجموع یک پکیج کامل برای صنعت ساختمان که در «مدل سازی اطلاعات ساختمان» قرار دارد که کشور ما برای استفاده از این فناوری پیشرفته به آن نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.