افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

تاکید ایران بر تقویت برجام برای ساختن جهانی عادلانه

  • کد خبر : 266883
تاکید ایران بر تقویت برجام برای ساختن جهانی عادلانه

به گزارش بازار، علی باقری که به دعوت رئیس جمهور تاتارستان و با هدف شرکت در پانزدهمین اجلاس بین المللی اقتصاد روسیه و جهان اسلام روز جمعه به کازان سفر کرده بود، این اظهارات را در نشست تخصصی بررسی روابط دو کشور بیان کرد. کشورها. جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در این اجلاس این […]

به گزارش بازار، علی باقری که به دعوت رئیس جمهور تاتارستان و با هدف شرکت در پانزدهمین اجلاس بین المللی اقتصاد روسیه و جهان اسلام روز جمعه به کازان سفر کرده بود، این اظهارات را در نشست تخصصی بررسی روابط دو کشور بیان کرد. کشورها. جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در این اجلاس این کار را انجام دادند.

وی تاکید کرد: اراده جدی ما در گروه بریکس این است که زمینه را برای پیوستن به دیگر بازیگران منطقه ای و بین المللی برای پیشرفت موثرتر و کارآمدتر در روابط بین الملل جستجو کنیم.

معاون وزیر امور خارجه از گروه بریکس به عنوان هسته و نیروی محرک اراده جمعی بین المللی برای ساختن جهانی مبتنی بر عدالت و تامین منافع کشورهای مستقل یاد کرد.

وی گفت: از این منظر نشست بعدی سران گروه بریکس در جمهوری تاتارستان که در دوره ریاست روسیه بر این گروه برگزار می شود، از نظر ما نشست بسیار مهم و تعیین کننده ای خواهد بود. تلاش جدی ایران و روسیه این است که این دیدار نقطه عطفی در همکاری کشورهای عضو بریکس باشد.

چشم انداز تهران از ایران مستقل و روسیه قدرتمند
باقری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تمایل سران ایران و روسیه برای تقویت روابط دوجانبه گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار چند سال پیش خود با آقای پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کردند. که چشم انداز ایران از روابط دو کشور داشتن ایران مستقل و روسیه قدرتمند در منطقه و جهان و ایران مستقل در منطقه و جهان است. این دو پیشنهاد راهبرد اصلی روابط ایران و روسیه را تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری دو کشور در چارچوب سازوکارهای چندجانبه از جمله برجام می تواند تحقق این بخش از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ایران و روسیه این اراده را دارند و در عمل نشان داده اند که قصد دارند با همکاری در عرصه های مختلف روابط مبتنی بر عدالت را بین کشورهای مستقل برقرار کنند. امروز در آن فضا صحبت می کنیم و بر این اساس، رسالت بزرگی بر دوش واسطه های بزرگ دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی است. هم بخش خصوصی و هم عوامل اقتصادی و بازرگانی مسئول اداره دو کشور.

باقری همچنین گفت: امروز به ایران و روسیه برای جلب همکاری سایر کشورهای مستقل نیاز داریم. بر این اساس، مشارکت سایر قدرت‌ها مانند برزیل، آفریقای جنوبی و هند در این رویکرد صحیح و منطقی می‌تواند زیرساخت‌های جهان را بر اساس همکاری مشترک و مبتنی بر عدالت بسازد که چشم‌انداز آن صلح، آرامش و رفاه برای کشورهاست. . از جهان و سایر ملل

وی در بخشی دیگر از سخنان خود انتخاب مجدد آقای پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید ریاست جمهوری روسیه شاهد رشد و ارتقای روابط همه جانبه، دوستانه و همکاری باشیم. بین تهران و مسکو می توان علاوه بر توسعه روابط دو کشور در سطح دوجانبه، زیرساخت همکاری های چندجانبه و بین المللی را برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی ایجاد کرد.

معاون وزیر امور خارجه اجلاس جهانی همکاری های اسلامی و روسیه را رویدادی مهم در عرصه اقتصاد بین الملل عنوان کرد و با اشاره به حضور فعال ایران در این اجلاس گفت: جمهوری اسلامی ایران و به طور مشخص سفارت کشورمان در مسکو و سرکنسولگری در کازان با تمام نیروها و توانمندی های خود سعی در رفع موانع موجود بر سر راه توسعه همکاری ها و گشودن دریچه جدیدی از روابط اقتصادی تهران و مسکو دارند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه روابط ایران و روسیه در سال های اخیر نشان می دهد که این اراده در دو کشور عملی و قابل دستیابی است و باید با طراحی و نظارت، توانمندی های مشترک را به پروژه ها و طرح های چند جانبه تبدیل کنیم و از ظرفیت سایر بازیگران منطقه و جهان برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=266883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.