افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

تاکید آمریکا بر دفاع از اسرائیل و لزوم کاهش تنش در منطقه

  • کد خبر : 369167
تاکید آمریکا بر دفاع از اسرائیل و لزوم کاهش تنش در منطقه

آفتاب نیوز: متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که واشنگتن متعهد به “دفاع از اسرائیل” در برابر گروه های مسلح از جمله حزب الله و سایر گروه های وابسته به ایران است، اما هشدار داد که اولویت واشنگتن کاهش تنش است. وی تصریح کرد: سید حسن نصرالله […]

آفتاب نیوز:

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که واشنگتن متعهد به “دفاع از اسرائیل” در برابر گروه های مسلح از جمله حزب الله و سایر گروه های وابسته به ایران است، اما هشدار داد که اولویت واشنگتن کاهش تنش است.

وی تصریح کرد: سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان می تواند حملات تروریستی را در سراسر اسرائیل متوقف کند و من تضمین می کنم که در صورت انجام این کار بر لزوم حفظ آرامش اسرائیل تاکید خواهیم کرد. اما رهبر حزب الله این حملات تروریستی را متوقف نکرده است.

در پاسخ به پاسخ میلر، آیا واشنگتن انتظار دارد ایران با توجه به حوادث لبنان و مجروح شدن سفیر این کشور در بیروت تلافی کند؟ وی گفت: نمی خواهم در مورد اقدامات احتمالی ایران اظهار نظر کنم. اما در جریان این درگیری، به ایران گفته‌ایم که نباید اقدامی انجام دهد که تنش را افزایش دهد و اگر به اسرائیل حمله کند، از آن حمایت خواهیم کرد.

میلر در عین حال گفت: قضاوت در مورد اقدامات احتمالی یک کشور خارجی همیشه غیرممکن بوده است.

روز سه شنبه 6 شهریور 1403، حزب الله لبنان در اولین بیانیه خود اعلام کرد: حوالی ساعت 15:30 روز سه شنبه، چندین دستگاه دریافت پیام «پیجر» که توسط چندین کارگر واحدها و مؤسسات مختلف حزب الله مورد استفاده قرار می گرفت، «به طور مبهم» منهدم شد. منفجر شد.”

حزب الله افزود: نهادهای مربوطه حزب الله در حال انجام تحقیقات گسترده علمی و امنیتی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در چندین بیمارستان در مناطق مختلف لبنان در حال مداوای مجروحان هستند.

حزب الله در دومین بیانیه خود درباره انفجارهای لبنان اعلام کرد: پس از بررسی تمامی حقایق، داده ها و اطلاعات موجود در خصوص حمله جنایتکارانه ظهر امروز، دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه به غیرنظامیان می دانیم.

بر اساس گزارش ها، انفجارها در لبنان 14 شهید (از جمله دو کودک) و حدود 3000 مجروح بر جای گذاشت. وزیر بهداشت لبنان گفته است: ممکن است مجبور شویم تعدادی از مجروحان را برای مداوا در خارج از کشور به بیمارستان های تخصصی منتقل کنیم. این اقدام رژیم اسرائیل منجر به مجروح شدن مجبتی امانی سفیر ایران در بیروت شد که به همراه 95 نفر دیگر از قربانیان انفجار پیجر در لبنان برای مداوا به تهران منتقل شدند.

روز چهارشنبه 28 شهریور ساعت 14:03 دستگاه هایی از نوع “ICOM V 82” در نقاط مختلف لبنان منفجر شد و موساد (سرویس جاسوسی اسرائیل) مانند روش منفجر کردن پیجرها در شهریور ماه از مواد منفجره روی این وسایل استفاده کرد. 27 . برخی منابع خبری نیز از انفجار تلفن همراه، لپ تاپ و رایانه خبر دادند.

منابع رسانه ای با انتشار تصاویری اعلام کردند که پس از انفجارهای جدید، آتش سوزی در خانه ها و خودروها در مناطق مختلف لبنان رخ داده است. وب سایت آمریکایی-اسرائیلی اکسیوس به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد: «اسرائیل در موج دوم عملیات اطلاعاتی خود که از روز گذشته (سه شنبه) با انفجار دستگاه های پیجر آغاز شد، هزاران تلفن بی سیم شخصی که توسط اعضا استفاده می شد منفجر کرد. حزب الله لبنان».

تکرار ادعاهای آمریکا مبنی بر دخالت تهران در روند انتخابات این کشور.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ایران توانسته است به ستاد انتخابات آمریکا نفوذ کند و اطلاعات زیادی به دست آورد و نگرانی و نظر واشنگتن در این زمینه، گفت: ما قبلا درباره امنیت سایبری ایران شنیده ایم. ما به بازیگران هشدار داده ایم که در انتخابات سراسر جهان از جمله در ایالات متحده نفوذ کنند.

وی تصریح کرد: اقدامات اخیر ایران برای برهم زدن دموکراسی ما جدید نیست. البته خیلی نگران هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ایران نباید در روند انتخابات آمریکا یا هیچ کشور دیگری دخالت کند. ما به شناسایی کشورهایی که سعی در مداخله در انتخابات ما دارند ادامه خواهیم داد و آنها را مسئول خواهیم دانست.

میلر تصریح کرد: این اولین بار نیست که کشورها اقدام به نفوذ در انتخابات آمریکا می کنند و اظهار داشت: اقدامات ایران نگران کننده است.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال درباره بیانیه پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) درباره دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق هک رایانه ای، گفت: این گونه ادعاها بی اساس و فاقد اعتبار و مشروعیت است و به هیچ وجه قابل قبول نیست. جمهوری اسلامی ایران در رقابت ها و جنجال های داخلی و انتخاباتی آمریکا شرکت نمی کند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: همانطور که بارها به صراحت اعلام کرده ایم، ایران نه تنها انگیزه و قصدی برای مداخله در انتخابات آمریکا نداشت، بلکه این گونه ادعاها را قویا رد می کند.

نماینده ایران در سازمان ملل افزود: اگر دولت آمریکا واقعاً به دنبال حقیقت است باید اسناد مستدل خود را به صورت رسمی و شفاف در اختیار ما قرار دهد تا پاسخی متناسب و دقیق دریافت کنیم.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: ادامه این گونه ادعاهای بی اساس منجر به بی اعتباری بیشتر خواهد شد.

پیش از این نماینده جمهوری اسلامی ایران درباره ادعای نهادهای اطلاعاتی و سایبری آمریکا مبنی بر حضور تهران در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا گفته بود: این گونه ادعاها بی اساس و بی اساس است. همانطور که قبلا اعلام کرده ایم، ایران هیچ هدف و انگیزه ای برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: اگر دولت آمریکا در این بیانیه صادق است باید مدارک خود را در اختیار ما قرار دهد تا پاسخ خود را دریافت کنیم.

اف‌بی‌آی و چندین آژانس اطلاعاتی دیگر آمریکا در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که ایران کمپین دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را هک کرده و تلاش کرده است تا کمپین کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا را هک کند. یک دست

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.