افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

تاکنون 100 میلیارد دلار برای جنگ هزینه شده است

  • کد خبر : 371216
تاکنون 100 میلیارد دلار برای جنگ هزینه شده است

به گزارش بازار، شبکه 12 رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که این رژیم تاکنون 100 میلیارد دلار برای جنگ علیه نوار غزه و لبنان و پیامدهای آن هزینه کرده است. این شبکه به رهبران تل آویو هشدار داد: اسرائیل به دلیل هزینه های جنگ در آستانه یک بحران عمیق اقتصادی است. پیشتر روزنامه صهیونیستی […]

به گزارش بازار، شبکه 12 رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که این رژیم تاکنون 100 میلیارد دلار برای جنگ علیه نوار غزه و لبنان و پیامدهای آن هزینه کرده است.

این شبکه به رهبران تل آویو هشدار داد: اسرائیل به دلیل هزینه های جنگ در آستانه یک بحران عمیق اقتصادی است.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «دمارکر» با اشاره به ترس صهیونیست ها از حملات محور مقاومت در چند جبهه و ناامنی این روزها در سرزمین های اشغالی، افزود: شاهد ترکیب مرگباری از بحران های امنیتی و بحران مالی در اسرائیل هستیم. “

دمارکر بحران مالی رژیم صهیونیستی را صرفا ناشی از جنگ غزه ندانست و نوشت: سیاست های شکست خورده کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در حوزه بودجه نیز در ایجاد بحران مالی موثر است.

رشد تولید ناخالص داخلی در سرزمین های اشغالی فلسطین نیز به دلیل کاهش اقتصاد و کاهش سرمایه گذاری به مرحله ناامیدکننده ای رسیده است.

رسانه های صهیونیستی اخیرا اعلام کرده اند که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار رژیم اسرائیل، اقتصاد این رژیم در مقایسه با دوره زمانی آوریل تا ژوئن (آوریل تا ژوئن) کاهش یافته و صادرات نیز به شدت کاهش یافته است.

بر اساس اطلاعات اولیه منتشر شده از سوی مرکز آمار، اقتصاد رژیم صهیونیستی در سه ماهه دوم سال جاری با شیب صعودی بسیار آهسته ای مواجه شد، زیرا جنگ 11 ماهه با مقاومت فلسطین آسیب های جدی به صادرات و سرمایه گذاری وارد کرده است. بخش

تولید ناخالص داخلی سالانه در دوره فروردین تا خرداد نسبت به سه ماه قبل ۱.۲ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۴ درصد کاهش داشته است.

این رقم بسیار کمتر از پیش بینی هایی است که رشد تولید ناخالص داخلی را بین 2.3 تا 5 درصد تخمین زده بودند.

بنابراین تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال 0.4 درصد کاهش یافت.

«رونین مناخیم» کارشناس ارشد بانک «میزراهی» رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود: کاهش تولید ناخالص داخلی به خوبی نشان دهنده آسیب جدی جنگ به اقتصاد اسرائیل است.

«یوناتان کاتس» کارشناس مشاوره مالی رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال به دلیل کاهش صادرات کالا و کاهش سرمایه گذاری بسیار ناامیدکننده بود.

کاتس با پیش بینی رشد اقتصادی 2.3 درصدی برای رژیم اشغالگر افزود: این رقم بسیار کمتر از پیش بینی ها است و دو عامل اصلی آن کاهش 26 درصدی سرمایه گذاری در بخش ساختمانی به دلیل کاهش نیروی کار است.

وی افزود: تعطیلی شرکت های بازرگانی و کشاورزی در شمال و جنوب نیز بر نرخ رشد تاثیر گذاشته است.

رسانه های رژیم صهیونیستی علاوه بر جنگ علیه نوار غزه، درگیری بیش از 11 ماهه با حزب الله لبنان در شمال فلسطین را از دیگر عوامل کاهش رشد اقتصادی این رژیم می دانند.

درگیری ها در این منطقه نگرانی هایی را در سرزمین های اشغالی از تشدید حملات به یک جنگ تمام عیار افزایش داده است، به ویژه اینکه آوارگی ده ها هزار شهرک نشین صهیونیست از این مناطق فعالیت های اقتصادی را کاملا فلج کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.