افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

تاکسی های پلاک افغانستان در مشهد چه می کنند؟

  • کد خبر : 135316
تاکسی های پلاک افغانستان در مشهد چه می کنند؟

آفتاب نیوز: با توجه به اینکه تا چندی پیش تاکسی هایی از این نوع که فقط مسافران افغان را جابجا می کردند در شهر دیده نمی شد، اکنون حضور آنها جای سوال دارد. اکبر فلاح رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: اگرچه نظارت بر این تاکسی ها بر عهده تاکسیرانی مشهد […]

آفتاب نیوز:

با توجه به اینکه تا چندی پیش تاکسی هایی از این نوع که فقط مسافران افغان را جابجا می کردند در شهر دیده نمی شد، اکنون حضور آنها جای سوال دارد.

اکبر فلاح رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: اگرچه نظارت بر این تاکسی ها بر عهده تاکسیرانی مشهد نیست، اما تا جایی که اطلاع دارم این تاکسی ها برون شهری هستند و مسافر جابجا می کنند. از مشهد به هرات و بالعکس رفت و آمد می کنند و در داخل شهر مشهد فعالیتی ندارند.

و اضافه کرد: این تاکسی ها افغان های مقیم مشهد را جابجا نمی کنند زیرا برای آنها به صرفه نیست.

مجید نژاد حسین یکی از اعضای شورای شهر مشهد نیز در این خصوص به «انقطر» گفت: این تاکسی ها متعلق به کشور افغانستان است که از مرز دوغارون وارد کشور می شوند و در بدو ورود به مشهد مسافران را در پیشخوان پیاده می کنند. مسافران پایانه ها، و حق سفر در داخل کشور، شهرستان ندارد.

وی در پاسخ به اینکه تنها چند مورد از این تاکسی ها در سطح شهر دیده شده است، گفت: اگر این تاکسی ها در سطح شهر تردد کنند پلیس راهنمایی و رانندگی وظیفه دارد قانون را در مورد آنها اعمال کند.

در عین حال هادی امید، رئیس پلیس راه خراسان رضوی معتقد است اگرچه این تاکسی ها کارکردی در خارج از شهر دارند، اما تردد و جابجایی مسافران آن ها در داخل شهر نیز بلامانع است.

وی گفت: این تاکسی ها دفاتر متعددی در اطراف پایانه مسافربری مشهد دارند و افرادی که قصد سفر به افغانستان را دارند به این دفاتر مراجعه می کنند و یا بالعکس مسافرانی از افغانستان با این تاکسی ها به مشهد می آیند. اکنون زائران افغانی که مثلاً می خواهند از هتل به زیارت مشرف بروند نیز می توانند از این تاکسی ها برای رفت و آمد استفاده کنند.

وی در پاسخ به اینکه طبق مصوبه شورای شهر این تاکسی ها نمی توانند در داخل شهر تردد کنند، گفت: تعیین می کنیم این تاکسی ها کجا تردد کنند. یک شهروند افغانستانی که به مشهد سفر کرده و اینجا غریبه است، طبیعی است که وقتی می خواهد از ترمینال به جایی برود یا در داخل شهر حرکت کند، از این تاکسی ها استفاده می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه افغان های مقیم مشهد از این تاکسی ها استفاده نمی کنند، افزود: از قدیم الایام این تاکسی های برون شهری برای جابجایی مسافران بین مشهد و هرات و همچنین بردن آنها به مقاصد مورد نظر در داخل شهر استفاده می شد. . . رنگ آن ممکن است اخیراً تغییر کرده باشد. در غیر این صورت، آنها برای مدت طولانی وجود داشته اند و در آینده نیز وجود خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.