افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

تامین سرمایه در گردش یکی از مشکلات تولیدکنندگان فولاد است.

  • کد خبر : 115074
تامین سرمایه در گردش یکی از مشکلات تولیدکنندگان فولاد است.

نصرالله ایزدپناه در گفت و گو با خبرنگار بازار وی با اشاره به دیدار تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر با رهبر معظم انقلاب در بیت حاکمه گفت: با توجه به مشکلاتی که در دنیا به وجود آمده و نفت جایگاه قبلی خود را ندارد، صادرات محصولات غیرنفتی است. می تواند موقعیت خوبی داشته باشد. وی افزود: […]

نصرالله ایزدپناه در گفت و گو با خبرنگار بازار وی با اشاره به دیدار تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر با رهبر معظم انقلاب در بیت حاکمه گفت: با توجه به مشکلاتی که در دنیا به وجود آمده و نفت جایگاه قبلی خود را ندارد، صادرات محصولات غیرنفتی است. می تواند موقعیت خوبی داشته باشد.

وی افزود: سال ها پیش بین 45 تا 50 میلیون دلار صادرات داشتیم و در یکی دو سال اخیر به دلیل تحریم و یک سری مشکلات صادرات ما کاهش یافته است و امروز در گروه هفتالماس تلاش می کنیم. دوباره به 50 میلیون دلار در سال برسد.

ایزدپناه با اشاره به برنامه توسعه گروه صنعتی متبوع خود برای تاسیس شرکت فولاد فاراد گفت: با تاسیس این شرکت، صادرات گروه هفت الماس سه برابر شده و سالانه به 150 میلیون دلار می رسد. همچنین فولاد فراد مواد اولیه مورد نیاز هفتالماس را تولید خواهد کرد و در این زمینه به خودکفایی خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت فولاد مشکل چندانی نداریم، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما بروکراسی اداری است که امیدواریم با توجه و عنایت استاندار، مدیران استانی و نمایندگان مجلس از این مشکلات کاسته شود.

مدیر گروه صنعتی هفت الماس با یادآوری اینکه پنج سال پیش با 30 درصد ظرفیت کار می کردیم، ادامه داد: در حال حاضر با 60 درصد ظرفیت کار می کنیم و این نشان می دهد که در مجموعه مدیریتی استان قزوین تلاش شده است.

وی تامین سرمایه در گردش را یکی از مشکلات تولیدکنندگان فولاد و فرآورده های فولادی دانست و گفت: اگر بتوانیم سرانه این سرمایه در گردش را بیشتر کنیم، بازدهی بسیار بهتری خواهیم داشت. با توجه به اینکه ما محصولات خود را به کشورهای اروپایی، CIS، خاور دور و آفریقا صادر می کنیم، اگر مشکلات بروکراسی اداری ما حل شود، می توانیم جایگاه بهتری داشته باشیم و صادرات بین 50 تا 150 میلیون دلار را برسانیم.

ایزد پناه با تاکید بر لزوم استفاده از ارز حاصل از صادرات برای واردات ماشین آلات، مواد اولیه و در نهایت توسعه صنعت فولاد تصریح کرد: این امر به ما در توسعه واحدهای تولیدی کمک زیادی می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.