افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
0

تامین حداقل نیازهای مردم یکی از اصول دولت چهاردهم است که به هیچ قیمتی به سمت توسعه حرکت نمی کنیم.

  • کد خبر : 399990
تامین حداقل نیازهای مردم یکی از اصول دولت چهاردهم است که به هیچ قیمتی به سمت توسعه حرکت نمی کنیم.

به گزارش بازار، از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، بعدازظهر چهارشنبه رئیس جمهور در نشستی که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، پذیرای اعضای «مجمع بازرگانان ایران» و استماع سخنان، نظرات و دغدغه های آنان شد. مسعود مزکیان در این نشست پس از استماع سخنان کارآفرینان، سرمایه گذاران و فعالان بخش های مختلف اقتصادی، […]

به گزارش بازار، از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، بعدازظهر چهارشنبه رئیس جمهور در نشستی که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، پذیرای اعضای «مجمع بازرگانان ایران» و استماع سخنان، نظرات و دغدغه های آنان شد.

مسعود مزکیان در این نشست پس از استماع سخنان کارآفرینان، سرمایه گذاران و فعالان بخش های مختلف اقتصادی، با تاکید بر اهمیت نقش دولت در تسهیل فعالیت کارآفرینان در کشور، گفت: دولت مایل به ایجاد بسترهایی است. برای رهایی از وضعیت فعلی». منظور تسهیل امور فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی است تا بتوانیم از این ظرفیت کافی برای حرکت در جهت رشد و شکوفایی کشور و جبران عقب ماندگی ها استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حرکت به سمت توسعه مستلزم ایجاد وفاق و همدلی در کشور است، افزود: امروز باید با ایجاد وفاق و همدلی با همکاری دولت و بخش خصوصی زمینه معیشت مردم را فراهم کنیم. لازمه حضور موفق در میدان عمل پرهیز از دعواهای سیاسی در کشور است. دولت می تواند با رفع موانع ایجاد شده گام موثری در توسعه کشور بردارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ارتقای امنیت معیشتی و تامین حداقل نیازهای مردم از اصول دولت چهاردهم است. قرار نیست به هیچ قیمتی به سمت توسعه حرکت کنیم. تامین معیشت مردم یکی از وظایف اصلی ماست و باید همه موانعی را که معیشت مردم را به خطر می اندازد برطرف کنیم.

مدیکیان با بیان اینکه باید از ظرفیت کشورهای همسایه در توسعه مبادلات تجاری استفاده شود، تصریح کرد: اگر بتوانیم تعامل خود را با کشورهای همسایه تقویت کنیم دیگر قدرت های جهانی نمی توانند ما را تحریم کنند.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود گفت: دولت و رئیس جمهور مایلند جلسات هفتگی با حضور کارگروه های مختلف و با حضور فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران ملی برای تسریع در بازگشایی گره های اقتصادی کشور برگزار کنند. و روزی مردم را فراهم کند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، 20 نفر از اعضای «مجمع تجار ایران» به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

در این جلسه با حضور وزرای اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشاور عالی رئیس جمهور، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس برنامه و بودجه سازمان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی مشکلات سرمایه گذاری در کشور را مطرح کردند، عمده ترین مشکلات امروز فعالان بخش خصوصی عدم استفاده از ارز برای صادرات، بروکراسی اداری، موانع متعدد بر سر راه صادرات، تحریم و عدم امکان است. از افتتاح حساب خارجی حساب ارزی، قیمت های اجباری و مانند آن.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.