افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

تامین آب و تغییر اقلیم یکی از چالش های اصلی بخش کشاورزی در استان زنجان است

  • کد خبر : 221981
تامین آب و تغییر اقلیم یکی از چالش های اصلی بخش کشاورزی در استان زنجان است

مهدی محمودی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سلامت فکری، روحی و جسمی هر کشوری در گرو امنیت غذایی جامعه است، گفت: از این رو دستیابی به خودکفایی در محصولات اساسی لازمه عبور از چالش ها و حفظ آن است. و بهبود سطح اشتغال موجود به دنبال توسعه بخش کشاورزی است. وی با […]

مهدی محمودی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سلامت فکری، روحی و جسمی هر کشوری در گرو امنیت غذایی جامعه است، گفت: از این رو دستیابی به خودکفایی در محصولات اساسی لازمه عبور از چالش ها و حفظ آن است. و بهبود سطح اشتغال موجود به دنبال توسعه بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم ها افزود: این طرح با هدف افزایش بهره وری و بهره گیری از ظرفیت های مغفول مانده دیم های کشور و دستیابی به تولید پایدار، اقدامی موثر برای بهره برداری از اراضی کم برخوردار است. محصول را توسعه دهند. محصولات دیم در کشور استانی است که از سال زراعی 1402-1401 با همکاری و حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی نیز آغاز شده و در حال اجراست. به عنوان سازمان نظام مهندسی کشاورزی. به

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان، کشت محصولات مهم و استراتژیک از جمله گندم، جو، حبوبات و دانه های روغنی را از دیگر اهداف طرح افزایش تولید در اراضی دیم برشمرد و اظهار داشت: تامین مواد غذایی. امنیت، ایجاد اشتغال پایدار برای کشاورزان، استفاده بهینه از آب سبز و صرفه جویی در استفاده از منابع آبی، معرفی دانش فنی در مزارع کشاورزی توسط کارشناسان اعضای سازمان اجرا می شود.

محمودی برنامه های حمایتی و تشویقی این طرح را شامل آموزش رایگان کشاورزان، یارانه بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت یارانه کود و سایر نهاده ها از جمله کود و بذر و همچنین تامین محصولات کشاورزی عنوان کرد. تجهیزات. اعتبارات تشویقی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان تعلق می گیرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش در ابتدای سال زراعی (1402-1401) با حضور وزیر وقت جهاد و کشاورزی و معاون اول رئیس جمهور، یادآور شد: با اجرای این طرح در سطح پنج میلیون هکتار. در خشکی های کشور جهش بزرگی در تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی کشور ایجاد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در سال 1401 میانگین تولید گندم دیم در کشور 1100 کیلوگرم در هکتار بود، گفت: این میزان در سال پنجم به 1450 کیلوگرم در هکتار افزایش یافت. پیاده سازی. طرح جهش تولید: امروز سطح زیر کشت جو 950000 هکتار است که نشان دهنده افزایش 500000 هکتاری اراضی آیش در کشور در پنجمین سال کاربرد است و میانگین تولید 1100 کیلوگرم در هکتار افزایش می یابد. به 1450 کیلوگرم

محمودی با اشاره به اینکه شهریور ماه امسال سومین سال اجرای طرح جهش تولید است، خاطرنشان کرد: سال اول این طرح به طور کامل توسط دولت، سال دوم با مشارکت 50 درصدی سازمان نظام مهندسی و سال سوم اجرا می شود. سال با مشارکت 100 درصدی این سازمان.

فرهنگ کشاورزی کشاورزان را اصلاح کرد و به سمت کشاورزی علمی تر، تجهیز کود دامی کشاورزان به ابزارهای جدید، حمایت علمی، فنی و بیمه ای از کشاورزان، ارائه خدمات ترویجی مرتبط با نقشه برداری توسط کارشناسان برای تکمیل اطلاعات سامانه سمکا و ترسیم چند ضلعی در سیستم. دیمزار استفاده از پتانسیل محصولات مورد انتظار، انتقال بخشی از محصولات از فصل بهار به پاییز را از مهمترین فعالیت های نظام مهندسی کشاورزی در راستای تولید دانست. طرح جهش و افزود: با افزایش بهره وری در طرح جهش تولید، شاهد افزایش درآمد تولیدکنندگان در بخش کشاورزی خواهیم بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان تامین آب و تغییر اقلیم را یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های اصلی بخش کشاورزی استان زنجان عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=221981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.