افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

تاریخ همدان در انتظار موزه فضای باز بابا طاهر – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 376737
تاریخ همدان در انتظار موزه فضای باز بابا طاهر – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

محمد شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از پایان کاوش خیابان باباطاهر و تصمیم مدیریت شهری برای ساخت موزه روباز، جلسات متعددی بین میراث فرهنگی و شهرداری برگزار شد. وی ادامه داد: در پایان مقرر شد طراحی، حفظ و آماده سازی برای ساخت موزه بر عهده میراث فرهنگی و ساخت موزه فضای […]

محمد شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از پایان کاوش خیابان باباطاهر و تصمیم مدیریت شهری برای ساخت موزه روباز، جلسات متعددی بین میراث فرهنگی و شهرداری برگزار شد.

وی ادامه داد: در پایان مقرر شد طراحی، حفظ و آماده سازی برای ساخت موزه بر عهده میراث فرهنگی و ساخت موزه فضای باز و مراحل ساخت آن بر عهده میراث فرهنگی باشد. شهرداری

شعبانی افزود: حدود یک ماه است که کار آماده سازی فضا برای احداث موزه روباز و کارهای حفاظتی آغاز شده و تا یکی دو هفته دیگر به اتمام می رسد و در این مدت نقشه ها به اتمام می رسد و تحویل شهرداری شد.

وی گفت: شهرداری باید هر چه سریعتر پیمانکار تعیین و سازه های اساسی موزه را بسازد زیرا دیوارها به دلیل مجاورت با عابران برای عابران خطرناک بوده و باید از خطرات احتمالی جلوگیری شود و سپس سایر مراحل ساخت موزه در فضای باز رایگان باید در مراحل بعدی انجام شود.

رئیس کاوش باستان شناسی خیابان باباطاهر همدان افزود: برای حفظ آثار مکشوفه و نزدیک شدن به فصل سرما، تعیین پیمانکار و ساخت موزه باید سریعتر انجام شود و به شکایات شهروندان نیز رسیدگی شود. در نظر گرفته شود.

باید گفت؛ 26 اردیبهشت امسال در جریان عملیات سنگفرش خیابان بابا طاهر، دیواری تاریخی کشف و با مشخص شدن آثار تاریخی در این منطقه، سنگ فرش متوقف شد.

وضعیت اضطراری در این مکان باعث شد تا مجوز کاوش باستان شناسی در خیابان بابا طاهر قبل از مهلت قانونی 31 اردیبهشت از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور صادر شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.