افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

تاریخ راه اندازی پروژه تیتانیوم کهنوج مشخص شد

  • کد خبر : 309788
تاریخ راه اندازی پروژه تیتانیوم کهنوج مشخص شد

به گزارش بازار، معدن تیتانیوم کهنوج بیش از 25 سال ناتمام ماند و خوشبختانه از زمان واگذاری این پروژه به صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد، کارها با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است. در همین راستا کارخانه کنسانتره تیتانیوم کهنوج در اوایل پاییز سال جاری افتتاح می شود و امیدواریم این طرح نقش موثری در ایجاد […]

به گزارش بازار، معدن تیتانیوم کهنوج بیش از 25 سال ناتمام ماند و خوشبختانه از زمان واگذاری این پروژه به صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد، کارها با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است. در همین راستا کارخانه کنسانتره تیتانیوم کهنوج در اوایل پاییز سال جاری افتتاح می شود و امیدواریم این طرح نقش موثری در ایجاد اشتغال در کهنوج و جنوب استان کرمان داشته باشد.

دکتر شکرالهی نماینده کرمان و عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص پروژه تیتانیوم کهنوج توضیحات بیشتری ارائه کرد و گفت: با پیگیری هایی که با وزارت نیرو و مسئولان استانی داشتیم خوشبختانه توانستیم مشکل را حل کنیم. پست برق مجتمع تیتانیوم کهنوج. در حال حاضر این مجموعه مانند سایر صنایع انرژی بر کشور با محدودیت مصرف برق مواجه است که به دلیل کسری برق مشکلی گسترده در کشور است و صنایع را تحت تاثیر قرار داده است.

امیدواریم با رصد و اجرای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت این مشکل کسری برق در کشور نیز به طور اساسی حل شود.

درخواست اجرای پروژه سرباره در مجتمع تیتانیوم کهنوج

نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: از شرکت صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد تقاضا داریم طرح سرباره را برای تکمیل زنجیره ارزش و همچنین کمک به ایجاد اشتغال در منطقه محروم جنوب استان کرمان اجرا کند. تاکنون 700 نفر در مجتمع تیتانیوم کهنوج استخدام شده اند و بهره برداری از کارخانه کنسانتره تیتانیوم و شروع اجرای طرح سرباره می تواند باعث اشتغال بیشتر در این مجموعه و توسعه منطقه شود.

شکرالهی ادامه داد: خوشبختانه شرکت صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد در کنار توسعه و تولید در حوزه وظایف و مسئولیت های اجتماعی در منطقه جنوب استان کرمان مانند باغ سازی و احداث مدرسه نیز نقش آفرینی می کند و امیدواریم که امیدواریم. که این رویه در آینده با قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت». اخیرا این شرکت ساخت مدرسه 12 کلاسه را متوقف کرده است و درخواست ما و مردم منطقه این است که هر چه سریعتر ساخت مدرسه برای ارائه خدمات بیشتر به مردم به اتمام برسد.

از تولید تا اشتغال زایی و انجام مسئولیت های اجتماعی

مهندس هوشنگ انوری مدیرعامل شرکت صنایع آلیاژی فولاد پاسارگاد نیز در خصوص پروژه تیتانیوم کهنوج اظهار داشت: از سه سال گذشته پروژه تیتانیوم کهنوج پس از برنده شدن در مناقصه تهیه و تولید مواد معدنی توسط شرکت صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد به ما واگذار شد. ایران که 25 سال در زمین بود به سرعت اجرا شد و اکنون مراحل پایانی خود را طی می کند و به زودی در اوایل پاییز امسال کارخانه کنسانتره تیتانیوم با ظرفیت 130 هزار تن در سال افتتاح می شود. سال رخ خواهد داد.

مهندس انوری تصریح کرد: مجتمع تیتانیوم کهنوج تاکنون برای 700 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته است و با وجود اینکه فعالیت این پروژه به دلیل محدودیت برق متوقف شده است، علیرغم فشارهایی که بر شرکت صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد وارد شده است، حق کلیه کارکنان پرداخت شده است. بخشی از محدودیت ها برق وارد شده و به طور کامل و به موقع پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع آلیاژی فولاد پاسارگاد درباره طرح سرباره نیز گفت: در مرحله مطالعات تکمیلی برای اجرای طرح سرباره هستیم و امید است به محض اتمام این مطالعات، مجوزهای لازم برای تفاله ها اخذ شود. طرح. اخذ می شود و این طرح در کنار معدن اجرا می شود. تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در ایجاد اشتغال و رونق بیشتر در منطقه جنوب استان کرمان سهیم باشیم.

انوری در پایان درباره اجرای مسئولیت های اجتماعی در جنوب استان کرمان گفت: با وجود اینکه پروژه تیتانیوم کهنوج هنوز به بهره برداری نرسیده و درآمدی از این پروژه نداشته ایم اما به وظایف و مسئولیت های اجتماعی خود عمل کرده ایم. . در زمینه هایی مانند چمن سازی و ایجاد فضاهای ورزشی، مدرسه سازی و کمک به ساخت و تکمیل برخی راه ها و در آینده منابع بیشتری را به حوزه مسئولیت های اجتماعی اختصاص خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=309788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.