افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

تاریخچه بارورسازی ابرها – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 175699
تاریخچه بارورسازی ابرها – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سحر تاج بخش مسلم رئیس سازمان هواشناسی کشور در خصوص موضوع بارورسازی ابرها گفت: چند روز پیش برخی به اشتباه موضوع بارورسازی ابرها را به سازمان هواشناسی کشور نسبت دادند که این موضوع نیست. مورد. . وی افزود: همانطور که اخیرا در نشست تخصصی حاکمیت آب اشاره کردم، برخی کشورها در […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سحر تاج بخش مسلم رئیس سازمان هواشناسی کشور در خصوص موضوع بارورسازی ابرها گفت: چند روز پیش برخی به اشتباه موضوع بارورسازی ابرها را به سازمان هواشناسی کشور نسبت دادند که این موضوع نیست. مورد. .

وی افزود: همانطور که اخیرا در نشست تخصصی حاکمیت آب اشاره کردم، برخی کشورها در زمینه بارورسازی ابرها کار می کنند و در ایران نیز سازمانی در وزارت نیرو وجود دارد. میزبان چه کسی روی این کار کار می کند

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: متاسفانه برخی رسانه ها این محتوا را تغییر دادند و مدعی شدند سازمان هواشناسی به بارورسازی ابرها اختصاص دارد در حالی که این موضوع صحت ندارد.

مسلمان تاج بکش توضیح داد: ما این موضوع را به رسانه ها اعلام کردیم ، برخی از آنها این خبر را اصلاح کردند و برخی دیگر متأسفانه همکاری نکردند.

وی ادامه داد: بارورسازی ابرها یک موضوع علمی است که در برخی از کشورهای دنیا نیز انجام می شود، مقالات علمی در این زمینه در بین بین المللی زیاد درست اما سازمان جهانی هواشناسی تاکنون هیچ توصیه ای در این زمینه نکرده است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس اطلاعات موجود، بارورسازی ابرها می تواند به افزایش حدود 10 درصدی بارش کمک کند که راهکار عملی و موفقی برای غلبه بر خشکسالی به ویژه در مناطق خشک نیست.

تاج بخش مسلم ادامه داد: با توجه به کمبود بارندگی در سال های اخیر در کشور توصیه می کنیم پهلو به پهلو راه حل هایی برای بهبود شرایط موجود، مسئله اقتصاد. شادی باید در مصرف آب و مدیریت منابع آب مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بیش از سه سال و نیم است که کشور دچار خشکسالی شده است. این بدان معناست که حتی اگر بارش زمستانی در محدوده نرمال یا حتی بیشتر باشد، قطعاً کمبود بارندگی در گذشته را جبران نخواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: میانگین بارندگی در ایران حدود 230 میلی متر است که تقریبا یک سوم میانگین جهانی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.