افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

تاخیر طرح ملی رونق مسکن پشت ویترین بانک ها/ مشکل تامین زمین همچنان پابرجاست – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 398122
تاخیر طرح ملی رونق مسکن پشت ویترین بانک ها/ مشکل تامین زمین همچنان پابرجاست – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: تسهیل و تسریع در اجرا و تکمیل طرح های نهضت ملی مسکن در لرستان همچنان با موانعی مواجه است که در رأس این مشکلات موضوع «منابع مالی» و «تامین زمین» است که همواره در سخنان چند تن از مسئولان مطرح می شود. . پیش بینی ساخت 116 هزار واحد […]

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: تسهیل و تسریع در اجرا و تکمیل طرح های نهضت ملی مسکن در لرستان همچنان با موانعی مواجه است که در رأس این مشکلات موضوع «منابع مالی» و «تامین زمین» است که همواره در سخنان چند تن از مسئولان مطرح می شود. .

پیش بینی ساخت 116 هزار واحد در لرستان

بهزاد شکرمی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان شامگاه سه شنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه لرستان با اشاره به آخرین اخبار در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن در لرستان، اظهار داشت: از این حیث گسترده است. برای چهار سال آینده کشور برنامه ریزی شده و مقرر شده سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه لرستان نیز بخشی از این طرح برای تولید چهار میلیون مسکن است، گفت: برای لرستان در مناطق مختلف 116 هزار و 290 واحد در چهار بخش حمایتی است. دارایی خود شهری، صاحب خود روستایی و بازآفرینی پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: در حوزه مالک شهری تسهیلات ساخت و ساز پرداخت می شود که در حوزه روستایی نیز این تسهیلات در نظر گرفته شده است.

شکرمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در لرستان 2.51 هکتار بافت فرسوده داریم، تصریح کرد: از این میزان 350 هکتار بافت تاریخی، 900 هکتار بافت حاشیه و کم اثر و 850 هکتار بافت فرسوده مرکز شهر است. پارچه

وی تاکید کرد: در مدت چهار سال 16 هزار و 554 واحد در این 850 هکتار بافت فرسوده شهری باید نوسازی شود.

شروع 8 هزار واحد پشتیبانی

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به واحدهای پشتیبانی تصریح کرد: زمین و زیرساخت ها برای ساخت این واحدها توسط دولت تامین می شود و برای پایین ترین دهک های جامعه نیز توسط دولت ساخته می شود. .

شکرمی با بیان اینکه در این حوزه برنامه ما ساخت 49 هزار و 663 واحد است، تصریح کرد: تاکنون 174 هزار و 764 نفر در حوزه حمایتی استان درخواست مسکن کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: پس از غربالگری نزدیک به 49 هزار نفر واجد شرایط شدند در این رابطه وی ادامه داد: برای 49 هزار و 663 واحد پشتیبانی به حدود 2 هزار و 300 هکتار زمین نیاز داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تاکید بر اینکه تاکنون برای 50 هزار واحد زمین پیش بینی شده است، اظهار داشت: اما تامین زمین برای این 50 هزار واحد متناسب نیست به عنوان مثال در شتر و فلات کوهستانی ما در تامین زمین مشکل داریم اما در بروجرد زمین مازاد هم داریم.

شکرمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تاکنون عملیات آماده سازی 13 هزار واحد از مجموع 49 هزار و 663 واحد پشتیبانی آغاز شده است، گفت: 11 هزار و 80 واحد را به پروژه اختصاص داده ایم یعنی فرد بداند کدام واحد است. واحد متعلق به آن است.

وی بیان کرد: از 11 هزار و 80 واحد ذکر شده، عملیات اجرایی 8 هزار و 79 واحد را آغاز کرده ایم.

ما با کمبود جدی زمین مواجه هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: طی 1.5 سال گذشته پنج هزار و 796 واحد در چهار بخش حمایتی صاحب خود شهری، صاحب خود وی افزود: در مجموع 25 هزار و 387 واحد در تمامی بخش ها راه اندازی شده است که از این تعداد حدود 13 هزار واحد در حوزه پشتیبانی و 11 هزار واحد در سایر مناطق راه اندازی شده است.

شکرمی تاکید کرد: امیدواریم این واحدها تکمیل و مابقی زمین های تامین شده وارد چرخه تولید مسکن شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در لرستان با کمبود جدی زمین مناسب برای ساخت واحدها مواجه هستیم، تصریح کرد: از این نظر فرآیندی برای شناسایی و ایمن سازی این اراضی ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه عدم اجرا و تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن در لرستان دلایل مختلفی دارد، افزود: برخی دلایل مدیریتی و برخی دیگر فنی است.

تاخیر در تصویب طرح ها و صدور مجوز

شکرمی با اشاره به اینکه تا زمانی که مدیران شورای مسکن استان عزم، تلاش، انگیزه و توان لازم را به خرج ندهند و مسکن را به عنوان یک اولویت، یک اصل و نیاز در لرستان نشناسند، مطمئنا این زمان طولانی تر خواهد بود، همچنین یکی از کردهاست. مشکلات فنی در این رابطهاین یک فرآیند طولانی تایید پروژه است.

وی ادامه داد: بیشتر زمین هایی که استفاده می کنیم ملی است و ایرادات محلی نیز دارد که این امر باعث وقفه در اجرای پروژه ها می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان نیز توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن استان را یکی دیگر از دلایل تاخیر در اجرای پروژه ها دانست. در این رابطه وی خاطرنشان کرد و افزود: همچنین تاخیر در صدور پروانه از دیگر دلایل تاخیر در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در لرستان است.

مشکل اصلی ما بانک هاست.

شکرمی بیان کرد: مهم ترین موضوع کمبود منابع مالی است، این منابع مالی از دو حوزه مردمی و امکاناتی است، از نظر آمادگی دولت کمک های خاص خود را دارد؛ این منابع مالی از دو حوزه تامین می شود. اما اصل ساخت به این دو مانع اشاره می کند.

وی گفت: مشکل اصلی ما بانک ها هستند، در حال حاضر پنج هزار واحد مسکونی در مقاطع مختلف در استان راه اندازی شده است، هنوز موفق به اخذ موافقت نامه اعتباری با بانک ها نشده ایم و 20 درصد از میانگین کشوری عقب هستیم. در این رابطه».

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تاکید کرد: در صورت عدم تامین منابع از سوی بانک ها امکان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در لرستان وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.