افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
5

تاج: یک باشگاه صنعتی امسال 500 میلیارد خرج کرد/ پرسپولیس حذف نشد، حذف استقلال 10 خرداد اعلام می شود.

  • کد خبر : 18416

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فکر می کنم استقلال مشکلات بسیار پیچیده ای دارد. در هر صورت انحلال استقلال را در 10 خرداد اعلام می کنند. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پس از دیدار با نمایندگان مجلس و مدیران عامل باشگاه های استقلال و پرسپولیس در خصوص حل مشکلات سرخابی ها در مقابل خبرنگاران قرار گرفت […]

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فکر می کنم استقلال مشکلات بسیار پیچیده ای دارد. در هر صورت انحلال استقلال را در 10 خرداد اعلام می کنند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پس از دیدار با نمایندگان مجلس و مدیران عامل باشگاه های استقلال و پرسپولیس در خصوص حل مشکلات سرخابی ها در مقابل خبرنگاران قرار گرفت و گفت: جلسه بسیار خوبی بود و از آن استقبال کردم چون همه چیز بود. مورد بحث قرار گرفت. روی موانعی که استقلال و پرسپولیس به شرایطی می رسند که نمی توانند بدهی 400 هزار دلاری را پرداخت کنند. در حالی که اگر این بدهی در قطر بود، باشگاه پول استراماچونی را می داد و پرونده بسته می شد. 400,000 دلار هرگز به 1,600,000 دلار نمی رسد و شما این مشکلات فعلی را نخواهید داشت.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه امروز مجلس به این نتیجه رسید که درآمد پایدار مشخص می شود. یکی از نمایندگان از ما خواست ببینیم چه مشکلاتی وجود دارد. ما هم گفتیم مشکلات این است که باشگاه ها درآمد ثابتی ندارند. یکی از درآمدهای پایدار حق پخش تلویزیونی است. دیگری درآمد روز بازی و مابقی انتقال بازیکن و اسپانسر روی پیراهن است.

نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه از هشدار جدی خبر داد و گفت: توضیح می دهیم که سال آینده AFC رینگ را می بندد. اینکه باشگاه های صنعتی بگویند کارخانه از تیم حمایت می کند قابل قبول نیست. میگه باید از همون 5 راه درآمدزایی کنی و یه سند نشونم بدی. اینها موانعی است که باید در مجلس مطرح می کردیم تا در سال آینده سخت گیری بیشتری برای باشگاه های ایرانی وجود داشته باشد. خوشبختانه آقایان فروردین، کوثری و دنیامالی به این نتیجه رسیدند که باید گروهی برای رفع موانع تشکیل شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: حالا اگر به صدا و سیما برویم می گویند پول هیچ کاری ندارم و حق هم دارند. فقط گفت من نمی توانم 100 میلیارد به باشگاهی بدهم که 400، 500 میلیارد از کارخانه گرفته است. اینها همه حلقه های مفقوده ای هستند که باید تقسیم بندی و بررسی شوند تا مانعی برای استقلال و پرسپولیس وجود نداشته باشد.

تاج در مورد اینکه گفته می شود پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم مشکل دارد، پاسخ داد: خیر، نامه ای به وزیر ورزش برای مالکیت دو باشگاه ارسال کردیم که نمی تواند یک باشگاه در یک گروه باشد و این موضوع فقط برای پرسپولیس و استقلال نیست، بلکه برای سایر باشگاه ها هم هست. من مطمئن هستم که وزیر ورزش نمی گوید مثلا یک تیم ببازد تا تیم دیگری برنده شود، اما نگاه بین المللی این است که یک نفر نمی تواند دو باشگاه داشته باشد.

وی با اشاره به احتمال حذف استقلال گفت: به نظر من استقلال مشکلات بسیار پیچیده ای دارد. در هر صورت انحلال استقلال را در 10 خرداد اعلام می کنند. لحظه اعلام آن زمان خواهد بود. من این مشکلات را به گردن آقای کریمی، مدیر جدید باشگاه و دیگر گروه ها نمی اندازم. اینها مشکلاتی است که انباشته شده است. یک کار بسیار خوب آقای کریمی دفع شر و جلوگیری از آسیب بیشتر است.

رئیس فدراسیون در پایان درباره انتخاب سرمربی تیم امید ایران و جمع بندی درباره نام مجتبی حسینی گفت: خیر سرمربی ما مطمئن نیست. در نهایت فدراسیون فوتبال مسئولیت فنی و اداری تیم ملی را بر عهده دارد و کمیته المپیک مسئولیت پشتیبانی را بر عهده دارد. باید بنشینند و مفصل صحبت کنند. یک هفته برای معرفی سرمربی تیم امید مهلت داده شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.