افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

تاج: ساپینتو روز اول پنالتی می شد، می فهمی اینجا امتیاز دارد/ پشت مربی بعد از اشتباه داور نشانه تعصب نیست.

  • کد خبر : 31459

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری جلسات مختلف این فدراسیون توضیحاتی ارائه کرد. نشست مشترک روابط عمومی بخشنامه ها، مسئولین مطبوعات بخشنامه ها و مسئولین روابط عمومی باشگاه ها قبل از شروع فصل از ساعت 10 امروز در سالن هتل آکادمی دل نشنال فوتبال برگزار شد. . مرکز. * در AFC اعتراض به داور و […]

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری جلسات مختلف این فدراسیون توضیحاتی ارائه کرد.

نشست مشترک روابط عمومی بخشنامه ها، مسئولین مطبوعات بخشنامه ها و مسئولین روابط عمومی باشگاه ها قبل از شروع فصل از ساعت 10 امروز در سالن هتل آکادمی دل نشنال فوتبال برگزار شد. . مرکز.

* در AFC اعتراض به داور و جریمه 70 هزار دلاری وجود دارد

مهدی تاج در نشست مدیران روابط عمومی و مدیران رسانه ای تیم ها و باشگاه های لیگ برتر فوتبال گفت: ماه محرم را به همه تسلیت می گویم. اهمیت این جلسه بسیار بالاست. فیفا و AFC قوانینی برای مدیران رسانه دارند. در صورت اعتراض به داوران، در همان روز یا حداکثر فردا نسبت به شما اقدام قانونی خواهد شد. در AFC اعتراض به داور 60 یا 70 هزار دلار جریمه می شود. ما از داوران حمایت می کنیم.

وی افزود: سختگیری لازم با داوران انجام می شود و بهترین ها قضاوت می کنند. شما به عنوان مدیر رسانه باید به سرمربی خود بگویید که در صورت اعتراض به داور، محروم می شوید.

*اگر ساپینتو در هفته اول درمان می‌شد، می‌دانستید که اینجا حسابی وجود دارد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کاری که باید در هفته اول با سرمربی استقلال انجام می شد و اگر انجام می شد دیگر چنین اتفاقاتی رخ نمی داد. من هم می دانستم که او اینجا حساب دارد. عوامل قضایی تیم حاضرند همه بازی ها را ببینند و در صورت مشاهده تخلف، حکم بدهند. در ابتدا نیازی به نوشتن گزارش به داور و سازمان لیگ نیست.

* ما نمی توانیم رسانه ها را ببندیم

تاج اضافه کرد: گاهی رسانه ها از سرمربیان سوالات بی ربط می پرسند. ما نمی توانیم دهان رسانه ها را ببندیم، اما مدیران رسانه می توانند هشدار دهند که سرمربی باید در مورد بازی صحبت کند. این چیزها در دنیای فوتبال آشکار است. یا خود سرمربی به سراغ مسائل غیر بازی می رود یا از او می خواهند به حاشیه برود.

وی افزود: شما باید ما را در بهبود وضعیت فعلی یاری کنید. امسال باید نظم بدهیم چون چاره دیگری نداریم. ما باید با بی انضباطی به طور جدی برخورد کنیم و هر چه بیشتر کمک کنید موفقیت بیشتری خواهیم داشت زیرا شما مسئول اصلی هستید. این وظیفه مدیر روابط عمومی و رسانه است که بداند چه وظیفه ای دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ورود بانوان به ورزشگاه ها را داریم. یکی از دلایلی که من به جلسه آمدم این است. اتفاق خوبی که برای ورزش کشور افتاد. این وظیفه باید به بهترین شکل انجام شود. اگر مولفه اول خوب کار نکند بر جو ورزشگاه تاثیر منفی می گذارد. یک موضوع بحث برانگیز داوری است. داوران باید به بهترین شکل ممکن سوت بزنند، اما وقتی این کار انجام نشود، هیچکس حق اعتراض به داور وسط زمین را ندارد. شما باید اعتراض خود را قانونی بنویسید و اگر کمیته داوران متوجه شد داوری که اشتباه کرده است مثلا 3 یا 5 جلسه جریمه می شود.

* سرمربی فقط باید در مورد فوتبال صحبت کند

تاج تصریح کرد: در جام جهانی داور معروفی مرتکب اشتباه شد و علیرغم پرس و جوی ما محروم شد. اگر داور اشتباه کند، داوران حق مصاحبه ندارند و البته نباید به آنها اعتراض کرد. ناظران نیز باید علاقه مند باشند و وقت بگذارند. انتظار داریم سرمربی فقط در مورد فوتبال صحبت کند. اگر حرف دیگری دارید، بعد از بازی جای شما نیست. درست نیست بلافاصله بعد از هر بازی که مربی ناراحتی روحی و روانی دارد یا بازیکنش گل خورده، نشست خبری برگزار کنیم و بعد از آرام شدن او باید استراحت کنیم تا صحبت کنیم.

* چه کسی حاضر است با خواهر و مادرش به ورزشگاه بیاید؟

و افزود: ما باید بهترین مجموعه هایمان را عرضه کنیم. باید جو ورزشگاه را طوری کنترل کنیم که خانم ها به راحتی وارد شوند. اگر 5000 نفر شروع به بدگویی کنند، چه کسی حاضر است مادر و خواهرشان را به استادیوم بیاورد؟ در این مورد به ما می گویند زنان حق ورود به ورزشگاه را ندارند.

تاج گفت: انحصار فکری وجود ندارد و باید فکر کنیم که این اتفاق به خوبی انجام شود تا با کنترل جو ورزشگاه بتوانیم بازی حضور بانوان را داشته باشیم و این امر را ادامه دهیم. درخواست خودم این است که مصاحبه های سرمربیان قبل و بعد از بازی و همچنین نیمکتی که روی آن می نشینید از نظر داوری در شرایط خوبی باشد. با تصمیم داور، فرد نباید از جا بپرد و به پشتش لگد بزند. اگر افکار عمومی ببینند سرمربی آنها آن شرایط را دارد از او پیروی می کنند. این رفتارها نشان نمی دهد که شما تعصبات زیادی دارید. شاید تعصب به این معناست که من بدون پول کار می کنم.

*داوران حق مصاحبه ندارند

رئیس فدراسیون فوتبال پس از پایان جلسه در جمع خبرنگاران گفت: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای لیگ آینده یک سکانس کاری منظم دارند. دیروز جلسه ای با داوران برگزار شد که به صراحت اعلام کردیم که داوران دیگر حق مصاحبه ندارند و عملکرد آنها در کمیته داوران بررسی می شود. حدود 80 داور غایب بودند. این یک نردبان است. هرکس نمره خوبی بگیرد می تواند از لیگ یک به لیگ برتر برود. هرکی نمره بد بگیره میره لیگ یک.

* ایرادی ندارد سرمربی از جایش بپرد و مثل مار به پشت شما بزند.

و افزود: جلسه بعدی که داشتیم که خیلی مهم بود صبح امروز با تعدادی از عزیزان بود. با 8-7 ورزشگاه که باید در آن لیگ برتر بازی کنیم که شرایط خاصی هم دارد. در جلسه ای دیگر از مدیران روابط عمومی و رسانه ای باشگاه ها خواستیم امروز بیایند. این جلسه ادامه دارد. کمیته انضباطی و پروانه حرفه ای هم درباره این افراد صحبت می کنند. گفتم باید رسانه ها را کنترل کنید تا قبل و بعد از بازی از سرمربی سؤالات بی ربط نپرسند. بانک ها هم باید کنترل شوند. وقتی داور کرنر نگرفته، راهی برای نیمکت نشینی وجود ندارد، انگار مار گزیده شده باشد، مربی به داخل زمین می پرد و با لگد به پشت او می زند! خوب نیست باشگاه به راحتی می تواند اعتراض کند و حل می شود. آنها نیز مانند بسیاری از قضات برکنار شدند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم از این جلسه که تا بعدازظهر ادامه دارد، رئیس رسانه و متولیان روابط عمومی به وظایف خود عمل کنند. خیلی خوشحالم که سازمان لیگ یک کار علمی انجام می دهد.

قانون برای همه یکسان است.

وی در خصوص اظهارات باشگاه ها گفت: کمیته اخلاق به اظهارات اخیر درباره سقف قرارداد اعتراض کرد. قبل از فصلی که هنوز شروع نشده، هم بیانیه بود و هم مصاحبه. کمیته اخلاق می خواست و ما شیطنتی در آنها ندیدیم. کمیته اخلاق خودشان گفتند ما چنین قصدی نداشتیم اما اگر این تاپیک را رها کنیم بد می شود. قانون آمده، باشگاهی به خودی خود عمل نمی کند، می گوید چنین باشگاهی عمل نکرده است! تو کار خودت را بکن نهادها و دستگاه هایی هستند که به فکر دیگران هستند. فدراسیون فوتبال نیز باید این انتظار را برآورده کند که قانون برای همه یکسان اجرا شود.

* تیم های پرطرفدار در داوری آسیب بیشتری دیدند

تاج درباره اینکه گفته می شود اعضای باشگاه های کم طرفدار راحت تر از پرطرفدار جریمه می شوند، گفت: این هم حرفی است که ثابت نشده است، در داوری دیدیم که تیم های پرطرفدار بیشتر متضرر شدند. اشتباهات داوری که دیروز گفتند 21 در فصل قبل بود، باشگاه های پرطرفدار بیشتر متضرر شدند. اینکه تیمی طرفدار دارد، ثابت نشده است که قرار نیست با آن برخورد شود، اما اگر هم درست باشد، باید کاری کنیم که همین طور عمل کنیم. انتظار من از کمیته اخلاق، انضباطی و استیناف که 2-3 جلسه داشتیم این است که امسال اگر اتفاقی افتاد سریع عمل کنند. آنقدر دیر جریمه می شود که اثر وضعیت آن از بین می رود. اگر به سرعت اقدام شود و در همان روز ممنوعیت در نظر گرفته شود، مطمئنم تاثیر خوبی در شرایط خواهد داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره پرونده انضباطی باشگاه‌های سایپا و شمس آذر گفت: سایپا معتقد است در موارد مشابه، اگر رأیی صادر شود و باشگاه خوشش نیاید، طبق قانون، آرا متفاوت بوده است. فکر کن حقوقت ضایع شده ، می توانید به کمیته استیناف مراجعه کنید.

تاج در خصوص بازی های دوستانه تیم ملی در شهریور گفت: همه دوستان و نبی پیگیر هستند. در حالی که ما در حال انجام کارها هستیم.

*دوستان VAR سوئیس هستند و امیدواریم فیفا هم کمک کند

وی در سفر نمایندگان فدراسیون فوتبال به سوئیس برای پیگیری بحث VAR گفت: دوستان هنوز نیامده اند. امیدوارم اتفاق خوبی بیفته VAR یکی از مولفه های قطعی است که بخشی از ناهنجاری ها، مشکلات و ایرادات داوری را حل می کند. با در نظر گرفتن شرایط جدیدی که می خواهیم در ورزشگاه ها ایجاد کنیم، VAR برای تنظیم مقررات بسیار موثر است. مشکلات را دیروز به شما گفتم. امیدواریم فیفا کمک کند. دوستان از سوئیس برای حل این مشکل هستند. هم فیفا و هم گروه ما قدم های خوبی برداشته اند. برای داوران ما هم خوب است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.