افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

تاج: دربی چهارشنبه برگزار می شود/ داور مرکزی و VAR داوران دربی همگی ایرانی هستند – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 226866
تاج: دربی چهارشنبه برگزار می شود/ داور مرکزی و VAR داوران دربی همگی ایرانی هستند – پرسپولیس نیوز

رئیس فدراسیون فوتبال از برگزاری دربی روز چهارشنبه خبر داد. مراسم روز جهانی فوتبال بانوان با حضور مهدی تاج روسای فدراسیون فوتبال و مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد. مهدی تاج در این مراسم گفت: این موفقیت را به خانم ها و آقایان، مسئولین محترم فدراسیون فوتبال، مربیان تیم های بانوان، […]

رئیس فدراسیون فوتبال از برگزاری دربی روز چهارشنبه خبر داد.

مراسم روز جهانی فوتبال بانوان با حضور مهدی تاج روسای فدراسیون فوتبال و مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

مهدی تاج در این مراسم گفت: این موفقیت را به خانم ها و آقایان، مسئولین محترم فدراسیون فوتبال، مربیان تیم های بانوان، بازیکنان تیم های ملی رده های سنی و تمامی مسئولین فدراسیون فوتبال در مسابقات بین المللی تبریک می گویم. . روز فوتبال زنان آسیا. در یک کلام وضعیت فوتبال بانوان کشور ما خوب است. اگر بگویم خوب است خوب نیست اما اگر بگویم بهتر از قبل است حق با من است و بهتر شده است.

وی ادامه داد: در بازی های کافا زیر 14، 17 و 20 سال پیروز شدیم. کافا همچنین یکی از مهم ترین مناطق کنفدراسیون آسیا است و تیم های خوب زیادی در آنجا حضور دارند. تیم بزرگسالان ما بازی های تدارکاتی با روسیه و بلاروس انجام می دهد و تیم های قابل قبولی داریم. فدراسیون فوتبال حمایت، تشویق و قدردانی از زنان را در دستور کار خود دارد. از حضور بانوان در سایر قسمت های فدراسیون از جمله داوری حمایت داریم.

وی با بیان اینکه امروز جلسه شورای تامین در استانداری تشکیل شد و قطعا دربی چهارشنبه برگزار می شود، حضور مهسا قربانی در تیم وار را مهم دانست و گفت: خانم قربانی را در داربی داریم و من خوشحالم که این داربی در اتاق VAR است.” خانم ذکایی و فنادی فر هم هستند یعنی همه ایرانی ها داوری داربی را انجام می دهند. داور مرکزی و داور VAR همگی ایرانی هستند.

تاج درباره فوتسال بانوان نیز گفت: ما قهرمان بلامنازع آسیا در فوتسال بانوان هستیم. در بخش مدیریت و برنامه ریزی فدراسیون تقریباً پنج نفر از روسای دپارتمان های فدراسیون را بانوان تشکیل می دهند. کافی نیست، بلکه بخش خوبی از پست های میانی و ارشد مدیریتی در فدراسیون فوتبال در اختیار بانوان است.

مریم مگری سرپرست نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در این مراسم گفت: سال گذشته خاطرات خوب و بد شکل گرفت. دو اتفاق تلخی که در سال 1402 برای ما رخ داد، از دست دادن ملیکا محمدی داور فوتبال داخل سالن ما و خانم مرجان محدی بود و من یک بار دیگر به خانواده آنها صمیمانه تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی در زمین های فوتبال و فوتسال ما افتاد. تیم های پایه ما در مسابقات CAFFA خوش درخشیدند. تیم فوتسال که برند ماست با افتخار و برتری چشمگیر در مسابقات کافا قهرمان شد و عنوان بهترین تیم را از آن خود کرد.

مهدی تاج همچنین درباره وضعیت فوتبال بانوان ایران توضیح داد: امروز روز فوتبال بانوان در آسیاست و به همین مناسبت تیم های ملی کشورمان را به همراه خانواده هایشان به اردوی تیم فوتبال ایران دعوت می کنیم. من هم در صحبت هایم گفتم فوتبال بانوان خوب است و قابل ارتقا است. اکنون شرایط ما در این بخش نسبت به سال های گذشته بهتر شده است زیرا امسال تیم های زیر 14، 17 و 20 سال ایران به عنوان قهرمان کافا معرفی شدند. قبلا هیچ تیمی نداشتیم اما الان قهرمان کافا هستیم.

و ادامه داد: فوتسال ما قهرمان آسیاست که خوب است و تیم بزرگسالان هم در جام جهانی راهی استرالیا شد. در فوتبال بانوان شرایط خوبی داریم اما می توانند بهتر باشند. در فوتبال و فوتسال بانوان، معاونت توسعه و مدیریت بانوان وجود دارد که اکنون مدیریت پنج دپارتمان بانوان فدراسیون فوتبال را بر عهده دارد. دربی پیش رو نیز درباره زنان باهوش و قربانی دو داوری است که در اتاق VAR حضور خواهند داشت.

تاج در پایان سخنان خود تصریح کرد: حضور بانوان را در تمامی مسابقات لیگ به صورت مستمر با حفظ ارزش های اسلامی که برای ما مهم است شاهد هستیم. ما استانداردهای بین المللی را حفظ می کنیم و ارزش های اسلامی را در نظر می گیریم. خوشبختانه اقدامات انجام شده مناسب است. در مجموع می توانم بگویم که پیشرفت فوتبال و فوتسال بانوان در شرایط خوبی قرار دارد، هرچند کار داریم و باید پیشرفت کنیم.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)