افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
9

تاثیر ویتیلیگو بر پوست های تیره تر

  • کد خبر : 13308
تاثیر ویتیلیگو بر پوست های تیره تر

توسط Roopal V. Kundu، MD، همانطور که به Keri Wiginton گفته شده است ویتیلیگو یک بیماری خود ایمنی است که باعث از بین رفتن رنگ یا رنگدانه در نواحی پوست می شود. این فقط برای دیگران قابل مشاهده نیست. شما می توانید آن را در خود ببینید. و من همیشه با مردم در مورد اینکه […]


توسط Roopal V. Kundu، MD، همانطور که به Keri Wiginton گفته شده است

ویتیلیگو یک بیماری خود ایمنی است که باعث از بین رفتن رنگ یا رنگدانه در نواحی پوست می شود. این فقط برای دیگران قابل مشاهده نیست. شما می توانید آن را در خود ببینید. و من همیشه با مردم در مورد اینکه چگونه این عارضه پوستی بر تصویر آنها از خود تأثیر می گذارد صحبت می کنم. همچنین می تواند بر توانایی شما برای یافتن کار، ملاقات با شریک زندگی یا ارتباط با دیگران تأثیر بگذارد.

راه هایی برای مدیریت ویتیلیگو و افزایش کیفیت زندگی شما وجود دارد. اما دسترسی به درمان یک مشکل مداوم بوده است، به ویژه برای افرادی که پوست رنگی دارند. من امیدوارم که این در حال تغییر است.

در اوایل سال جاری، FDA اولین درمان خانگی ویتیلیگو را تایید کرد. این یک کرم پوستی است که با نام تجاری Opzelura به فروش می رسد. نام عمومی روکسولیتینیب است. این یک مهارکننده موضعی Janus Kinase، دسته ای از داروهایی است که بخشی از سیستم ایمنی درگیر در ویتیلیگو را هدف قرار می دهد.

این دارو به دلایل زیادی یک پیشرفت است. یک بخش بزرگ خود دارو است. این ابزار دیگری را در جعبه ابزار ما به ما می دهد، به غیر از استفاده از استروئیدهای سیستمیک و موضعی، درمان های نوری، سایر داروهای سیستم ایمنی که روی پوست خود می گذارید، و رفع رنگدانه (هنگامی که رنگ پوست را از مناطق تیره تر حذف می کنید).

تایید FDA نیز کلیدی است. این بدان معناست که زمان و منابع بیشتری برای درک و درمان ویتیلیگو صرف خواهد شد. پزشکان همچنین مجبور نیستند روکسولیتینیب را بدون برچسب برای ویتیلیگو تجویز کنند، به این معنی که افراد ممکن است کار آسان‌تری را برای پرداخت هزینه آن از سوی ارائه‌دهنده بیمه خود داشته باشند.

همه اینها خبر خوبی برای میلیون ها نفری است که با ویتیلیگو زندگی می کنند. اما من استدلال می کنم که کسانی که پوست رنگی دارند ممکن است بزرگترین مزیت را ببینند.

چگونه ویتیلیگو در افراد رنگین پوست متفاوت است

این بیماری تقریباً با سرعت یکسان بر افراد از همه نژادها تأثیر می گذارد، اما در پوست های تیره تر بیشتر قابل توجه است. متأسفانه، افراد سیاه‌پوست و قهوه‌ای کمتر از سایر گروه‌ها مراقبت‌های مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

اول اینکه، رنگین پوستان عموماً دسترسی کمتری به بیمه درمانی دارند. دوم، آنها ممکن است نوع طرح سلامتی را نداشته باشند که درمان ویتیلیگو را تایید و پرداخت کند. این به این دلیل است که بسیاری از برنامه های بیمه این را یک مشکل زیبایی – نه یک وضعیت پزشکی – می دانند. و بر اساس آن پوشش را رد خواهند کرد.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=13308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.