افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

تاثیر منفی بازار املاک بر رشد اقتصادی ایران

  • کد خبر : 374239
تاثیر منفی بازار املاک بر رشد اقتصادی ایران

این اقتصاددان و پژوهشگر توسعه معتقد است: بخش املاک و مستغلات تنها محرک توسعه اقتصادی ایران نیست، بلکه فعالیت های مرتبط با زمین، مسکن و ساخت و ساز در اقتصاد کشور با توجه به سطح بالای تولید، به بستری برای تولید و رانت خواری تبدیل شده است. سرمایه سود و جهش مکرر قیمت. آفتاب نیوز: […]

این اقتصاددان و پژوهشگر توسعه معتقد است: بخش املاک و مستغلات تنها محرک توسعه اقتصادی ایران نیست، بلکه فعالیت های مرتبط با زمین، مسکن و ساخت و ساز در اقتصاد کشور با توجه به سطح بالای تولید، به بستری برای تولید و رانت خواری تبدیل شده است. سرمایه سود و جهش مکرر قیمت.

آفتاب نیوز:

این اقتصاددان و پژوهشگر توسعه معتقد است: بخش املاک و مستغلات نه تنها موتور توسعه اقتصادی ایران است، بلکه فعالیت های مرتبط با زمین، مسکن و ساخت و ساز در اقتصاد کشور به دلیل سطح بالای آن به بستری برای تولید و رانت خواری تبدیل شده است. از سرمایه سود و جهش مکرر قیمت.

کمال اطهری، اقتصاددان و پژوهشگر توسعه در نشست علمی-تخصصی مرکز تحقیقات توسعه و آینده نگری با عنوان راهکارهای برنامه ریزی شده برای تامین مسکن در ایران، اظهار داشت: فعالیت های مرتبط با زمین، مسکن و ساخت و ساز در اقتصاد کشور در در سال های اخیر به دلیل افزایش سرمایه و افزایش مکرر قیمت ها بوده است. به کانون تولید و رانت جویی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: راندمان بالا در این بخش، توزیع عملکردی درآمد را به زیان کارآفرینان، کارگران و صاحبان سرمایه در بخش‌های تولیدی تغییر داده است. بنابراین عملکرد بخش املاک و مستغلات به گونه ای بوده که باعث رکود تولید صنعتی و کشاورزی و حتی رکود خود بخش املاک شده است. این اقتصاددان و پژوهشگر توسعه یادآور شد: با این شیوه عمل در حوزه زمین، مسکن و فعالیت‌های ساختمانی نمی‌توان انتظار داشت اقتصاد از رکود کنونی خارج شود و حتی خود حوزه املاک نیز از رکود خارج شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.