افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

تاثیر فرش ایرانی بر طراحان لباس خارجی/ اینفلوئنسرهای ایرانی در این جشنواره فرش پوشیدند

  • کد خبر : 269276
تاثیر فرش ایرانی بر طراحان لباس خارجی/ اینفلوئنسرهای ایرانی در این جشنواره فرش پوشیدند

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- فرش ایرانی به عنوان عنصری جدایی ناپذیر از فرهنگ و تمدن ما که تاریخ آن سفری به قلب فرهنگ و هنر کشور است. فرش های دستبافت ایرانی با طرح های خاص و رنگ های متنوع و زنده و همچنین مواد اولیه استثنایی جهان را مجذوب […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- فرش ایرانی به عنوان عنصری جدایی ناپذیر از فرهنگ و تمدن ما که تاریخ آن سفری به قلب فرهنگ و هنر کشور است. فرش های دستبافت ایرانی با طرح های خاص و رنگ های متنوع و زنده و همچنین مواد اولیه استثنایی جهان را مجذوب خود کرده است. این فرش ها علاوه بر کاربردی بودن، شاهکاری جذاب هستند که تاریخ ما را به نمایش می گذارند. اولین قالیچه ها در ایران از چوب بامبو و ساقه گیاه ساخته می شد و به عنوان رویه خواب و نشیمن مورد استفاده قرار می گرفت. اما آن ها آن قالیچه هایی که امروز می شناسیم را نداشتند. فرش نقش مهمی در فرهنگ و جامعه ایران باستان داشت و آن را به بخشی جدایی ناپذیر از هویت فرهنگی و هنری تبدیل کرد.

امروزه فرش های ایرانی، پیچ و خم های فرش ایرانی، فراتر از پا است و خانه های مد مانند گوچی، جیوانچی، هرمس و توری برانچ مجموعه های بی نظیری را با الهام از این فرش ها طراحی کرده اند.

b08baca44b21f787feefe59212d959ea

هرمس

تصاویر

جیوانژی

طیف رنگ و چاپ در دنیای فرش به قدری گسترده است که می توان طرح های آنها را با سبک های مختلف ترکیب کرد. محبوب ترین رنگ ها در این فرش ها قرمز، خردلی، زرد و کرم است. نقش‌های قالی‌ها به صورت چاپ دیجیتال روی پارچه‌های ابریشمی نشان داده می‌شود و در برخی از این طرح‌ها بافته می‌شود و با مهره‌دوزی و سنگ‌دوزی جلوه بیشتری می‌یابد. همچنین برخی از طراحان با استفاده از طرح‌های قالی، کیف‌های زیبایی را طراحی می‌کنند و به سادگی از این هنر اصیل غافل نمی‌شوند. کیف ها نیز مانند لباس های الهام گرفته از طرح فرش جلب توجه می کنند. رنگ های زنده در کنار استفاده از متریال های خاص به این طرح ها شکوه می بخشد.

a7471e1c1bfd3f4a225d78ee4bb99bf1

16575a61e3d02d6d447a7be0c842e392

f268f3d40323f7a20b1468b03dac77c6

به تازگی یکی از تاثیرگذارترین اینفلوئنسرهای ایرانی به نام بهامین که در زمینه طراحی داخلی، معماری و مبلمان فعالیت می کند، با لباسی الهام گرفته از فرش ایرانی به کن رفت. این لباس توسط پگاه خسروی طراح لباس طراحی شده است. طرح سربازان هخامنشی که ستون های تخت جمشید را تداعی می کرد. این لباس از فرش های بختیاری الهام گرفته شده بود که بهامین برای تکمیل آن از گوشواره های نازکی استفاده کرده بود و زیبایی او را چشمگیرتر می کرد. بهامین در مورد این لباس گفت: تمام این لباس کار هنرمندان ایرانی است و نقاشی و نگین دوزی روی لباس نیز الهام گرفته از فرش و هنر ایرانی است. این لباس مانند سایر لباس های الهام گرفته شده از فرش ایرانی، زیبایی چشمگیری دارد که بیننده را به خود جذب می کند.

باهامیان (3)



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=269276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.