افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
5

تاثیر شایعه روی قیمت ارز‌های دیجیتال

  • کد خبر : 15886
تاثیر شایعه روی قیمت ارز‌های دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال تحت تاثیر عوامل مختلفی دائماً در حال نوسان است و لیست ارز دیجیتال از نظر رتبه‌بندی بر اساس ارزش بازار نیز با تغییر قیمت‌‌ها تغییر می‌کند. یکی از پارامتر‌ها و عوامل موثر بر تاثیر قیمت رمز ارزها در بازار شایعات مختلف پیرامون این بازار و حرف و حدیث‌هایی است که از طرف […]

قیمت ارز دیجیتال تحت تاثیر عوامل مختلفی دائماً در حال نوسان است و لیست ارز دیجیتال از نظر رتبه‌بندی بر اساس ارزش بازار نیز با تغییر قیمت‌‌ها تغییر می‌کند. یکی از پارامتر‌ها و عوامل موثر بر تاثیر قیمت رمز ارزها در بازار شایعات مختلف پیرامون این بازار و حرف و حدیث‌هایی است که از طرف اشخاص و افراد مشهور و ثروتمند جهان اعلام می‌شود. یک توییت ساده توسط ایلان ماسک که سرمایه هنگفتی در بازار ارز دیجیتال دارد، باعث می‌شود تا قیمت‌ها در این بازار تحت تاثیر قرار بگیرد و شاهد افزایش و افت‌های قابل توجه در قیمت رمز ارزها باشیم. اما تکلیف ما برای معامله‌گری با وجود این شایعات چیست و چگونه می‌توانیم یک سرمایه گذاری درست و منطقی حتی با وجود این شایعات داشته باشیم؟ در ادامه به این پرسش مهم پاسخ خواهیم داد.

قیمت ارز دیجیتال تحت تاثیر چه عواملی است؟

قبل از هر چیزی شما باید عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال را بدانید و دائماً در حال بررسی و رصد کردن تغییرات این عوامل باشید. اگر در جدول ارز دیجیتال برخی از رمز ارز‌ها به رتبه‌های بالاتر می‌رسند و یا با افت روبرو هستند دقیقاً به دلیل همین عواملی است که روی قیمت و شرایط آنها تاثیر گذاشته و باعث استقبال کاربران برای خرید آنها و یا عرضه توکن‌های آنها توسط سهامداران شده است.

  • میزان پذیرش بازار ارز دیجیتال توسط کاربران جهانی
  • ورود دنیا به بحران‌های اقتصادی و جذابیت بازار‌های مالی مانند بازار ارز دیجیتال برای جلوگیری از افت ارزش دارایی‌ها در این بحران‌ها
  • اخبار حاکم بر بازار ارز دیجیتال
  • نحوه عملکرد پلتفرم‌ها و رمز ارزهای مختلف تعریف شده در بازار
  • شایعات و نظرات افراد مهم و مشهور درباره بازار ارز دیجیتال و آینده آنها

از اصلی‌ترین عواملی هستند که می‌توانند بر روی قیمت ارز دیجیتال تاثیر گذاشته و باعث ایجاد نوسان در آنها شوند.

تاثیر اخبار روی قیمت ارز دیجیتال

یکی از مهمترین فاکتور‌هایی که حتماً باید به صورت دائمی و در یک منبع کاملاً معتبر از سوی معامله‌گران بازار ارز دیجیتال رصد شود، اخبار حاکم بر این بازار است. لیست ارز دیجیتال دائماً بر اساس اخبار حاکم بر آنها تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد رشد رمز ارز‌هایی هستیم که در گذشته حتی صحبتی درباره آنها نبوده است. اخبار واقعی و اخباری که بر اساس حقیقت پلتفرم‌های تعریف شده در بازار ارز دیجیتال شکل گرفته باشند، هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت تاثیر مثبت بر روی روند رمز ارز‌های مربوط به این اخبار گذاشته و باعث ایجاد نوسان در قیمت آن‌ها می‌شوند.

شما می‌توانید از طریق بسیاری از وب‌سایت‌های فارسی زبان که اخبار مربوط به ارز دیجیتال را منتشر می‌نمایند از این خبرها مطلع شده و نوع سرمایه‌گذاری خود را نیز بر اساس همین خبرها تنظیم کنید. وبلاگ خبری سایت صرافی والکس یکی از بهترین گزینه‌ها برای مطالعه اخبار مربوط به این بازار است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

شایعه هم یک خبر است!

حالا که با تاثیر اخبار بر روی قیمت ارز دیجیتال آشنا شدید، باید درک کنید که شایعات نیز می‌توانند همان تاثیر اخبار را حداقل در بازه‌های زمانی کوتاه مدت بر روی قیمت‌ ها بگذارند. شایعات نیز به نوعی اخباری هستند که درباره بازار ارز دیجیتال منتشر شده و با اهداف مشخص فرایند عرضه و تقاضا را بر روی یک ارز دیجیتال تحت تاثیر قرار می‌دهند. در جدول ارز دیجیتال رمز ارز‌هایی هستند که شایعه پذیر بودن آنها به مراتب بیشتر از بقیه موارد است و قیمت آنها نیز بیشتر از بقیه رمز ارزها تحت تاثیر شایعات با نوسان روبرو می‌شود.

یکی از محتمل‌ترین شایعاتی که می‌تواند باعث ایجاد نوسان قابل توجه در قیمت رمز ارزهای مختلف شود، اظهارنظرها و توئیت‌هایی است که افراد مشهور و محبوب در زمینه سرمایه گذاری ارائه می‌نمایند. به عنوان مثال یکی از این افراد آقای ایلان ماسک کارآفرین بزرگ آمریکایی است که حتی به رتبه‌ ثروتمندترین فرد جهان نیز رسیده است.

نظر ایلان ماسک درباره قیمت ارز دیجیتال در آینده

لیست ارز دیجیتال ‌های مورد علاقه آقای ایلان ماسک را اگر نگاه کنیم، بیت کوین و دوج کوین در صدر این لیست قرار دارند و اتریوم نیز یکی از رمز ارزهای محبوب آقای ماسک محسوب می‌شود. دیدگاه آقای ماسک نسبت به آینده قیمت ارز دیجیتال یک دیدگاه کاملاً مثبت و افزایشی است و معتقد است که رمز ارزها می‌توانند سرمایه گذاری فوق‎العاده جذابی برای آینده باشند. البته آقای ماسک که سعی کرده تا هشدار‌های مربوط به ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار را نیز ارائه نموده و سرمایه‌گذاران را دعوت به رفتار منطقی برای خرید رمز ارز‌های مختلف نماید.

آیا باید به شایعات درباره قیمت ارز دیجیتال توجه کنیم؟

جدول ارز دیجیتال و قیمت‌‌ها در این بازار دائماً تحت تاثیر این شایعات با نوسانات بسیار شدید روبرو می‌شوند. در برخی مواقع ممکن است قیمت ارز دیجیتال‌هایی که شایعات برای آنها بسیار زیاد است با رشد‌های چند ده درصدی در یک بازه زمانی چند ساعت نیز روبرو شوند. توصیه ما برای سرمایه‌گذاری در این بازار این است که شما روند معاملات خود را برای بازه‌های زمانی طولانی‌تر و بر اساس تحلیل و بررسی عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال بچینید. البته فراموش نکنید که حتماً در موقع خرید نیز از پلتفرم‌ها و صرافی‌های معتبر مانند صرافی والکس آیا صرافی‌هایی مانند کوکوین در بازار بین‌المللی استفاده کنید تا امنیت معاملات شما نیز افزایش پیدا کند.

منبع: moboarz

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.