افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

تاثیر بحران ساخت و ساز بر روند نزولی استفاده از سنگ های ساختمانی تنها ۷ درصد از تولید سنگ صادر می شود.

  • کد خبر : 267693
تاثیر بحران ساخت و ساز بر روند نزولی استفاده از سنگ های ساختمانی تنها ۷ درصد از تولید سنگ صادر می شود.

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: بهرام شکوری مدیرعامل انجمن سنگ ایران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری «بازار» مبنی بر اینکه آیا تولید سنگ های ساختمانی نیز به دلیل رکود ساخت و ساز کاهش یافته است؟ آیا این رکود در بازار املاک باعث تعطیلی کارگاه های تولید سنگ شده است؟ وی بیان کرد: […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: بهرام شکوری مدیرعامل انجمن سنگ ایران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری «بازار» مبنی بر اینکه آیا تولید سنگ های ساختمانی نیز به دلیل رکود ساخت و ساز کاهش یافته است؟ آیا این رکود در بازار املاک باعث تعطیلی کارگاه های تولید سنگ شده است؟ وی بیان کرد: نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که اگر می خواهیم صنعت سنگ توسعه پیدا کند باید بر بازارهای صادراتی تمرکز کنیم. سهم جهانی سنگ های تزئینی 2 درصد است. بنابراین اگر 2 درصد از ذخایر را وارد چرخه تولید کنیم باید مانند چین سالانه 50 میلیون تن تولید سنگ داشته باشیم در حالی که میزان تولید در بهترین حالت به 30 میلیون تن با 50 درصد ظرفیت می رسد.

در بخش صادرات سنگ باید صادرات و درآمد ارزی خود را به 5 میلیارد دلار برسانیم در حالی که در حال حاضر تنها 174 میلیون دلار صادرات سنگ داریم.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات سنگ باید صادرات و درآمد ارزی خود را به 5 میلیارد دلار برسانیم در حالی که در حال حاضر تنها 174 میلیون دلار صادرات سنگ داریم. بنابراین تاکید می کنم اکنون که جایگزین های زیادی برای سنگ ساختمانی وجود دارد و در آینده تقاضا برای آنها کاهش چشمگیری خواهد داشت، باید به سمت صادرات سنگ برویم و اگر این کار را نکنیم قطعا محکوم به فنا هستیم.

شکوری با تاکید بر اینکه می توانیم 3.5 میلیون متر سنگ تزیینی تولید کنیم، گفت: برخی از کارگاه های تولیدی در برخی کشورها روزانه 22 هزار متر سنگ برش می دهند، در حالی که در برخی از کارگاه های ایرانی این عدد به 100 متر در روز می رسد.

در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه 15 میلیون تن سنگ ساختمانی در کشور وجود دارد که بیش از 90 درصد آن در بازار داخلی مصرف و کمتر از 7 درصد صادر می شود.

رئیس انجمن سنگ ایران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بازار مبنی بر اینکه ظرفیت تولید سنگ ساختمانی در سال چقدر است؟ وی گفت: هم اکنون در کشور ظرفیت تولید سالانه 15 میلیون تن سنگ ساختمانی وجود دارد که بیش از 90 درصد آن در بازار داخلی مصرف و کمتر از 7 درصد صادر می شود. در این میان بازارهای صادراتی برای ما بسیار مهم است و ارز حاصل از آن شاید راه حل صنعت سنگ باشد.

درخواست ما از دولت این است که به سمت سیاست تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم زیرا تاکید ما بر تولید با هدف افزایش صادرات در شرایطی است که ظرفیت صادرات خوبی برای ایران که بازار 600 میلیونی در اطراف شما دارد وجود دارد. .

وی پس از اشاره به اینکه در سال گذشته تنها 7 درصد صادرات در حوزه سنگ انجام شد که معادل 4 میلیون دلار است که رقمی بسیار کمتر از ظرفیت موجود است، گفت: درخواست ما از دولت این است که فقط به سمت یک کشور حرکت کند. . سیاست ارزی کند است زیرا تاکید ما بر تولید با هدف افزایش صادرات نیز در شرایطی است که ظرفیت صادرات خوبی برای ایران که بازار 600 میلیونی در اطراف خود دارد وجود دارد و افزایش بازارهای صادراتی می تواند بسیاری را به همراه داشته باشد. . دستاوردهایی برای صنعت و کشور

وی ضمن تاکید بر اینکه چشم انداز ما در صنعت سنگ همواره تامین نیازهای کشور بوده و هست، خاطرنشان کرد: این امر ناشی از تحریم ها و عدم ارتباط با سایر کشورها در گذشته بوده است، اما اکنون ارتباط با کشورهای همسایه در دسترس است، باید از قابلیت ها استفاده کنیم. علاقه کافی دریافت کرد و برای افزایش بازارهای صادراتی و تولید صادرات محور گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه باید به صادرات سنگ به کشورهای همسایه و منطقه توجه ویژه شود، ادامه داد: کل ذخایر سنگ ساختمانی ایران 3.2 میلیارد تن است در حالی که در بهترین حالت 15 میلیون تن تولید می کنیم. با نوسازی ماشین آلات می توان تولید صادرات محور را افزایش داد و به سهم پنج میلیارد دلاری صادرات رسید. در ایران انواع سنگ های ساختمانی تزئینی در دنیا وجود دارد و ایران رتبه پنجم تولید و رتبه اول مصرف سنگ در جهان را دارد.

درخواست ما از دولت این است که به سمت سیاست تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم، زیرا تاکید ما بر تولید با هدف افزایش صادرات در شرایطی است که ظرفیت صادرات خوبی برای ایران وجود دارد که بازار 600 میلیونی در اطراف خود دارد. .

وی تصریح کرد: وضع عوارض صادراتی در واقع مجازاتی برای تولیدکنندگان محصولات معدنی در کل زنجیره تولید است. همانطور که اشاره کردیم درخواست ما از دولت این است که به سمت سیاست تک نرخی شدن ارز حرکت کند زیرا تاکید ما بر تولید با هدف افزایش صادرات در شرایطی است که ظرفیت صادرات برای ایران که بازاری حدودا دارد خوب است. 600 میلیون این در حالی رخ می دهد که جایگزین های زیادی برای سنگ در ساخت و ساز وجود دارد و ممکن است در آینده تقاضایی وجود نداشته باشد.

در ادامه «زیبا یزدانی» دبیر انجمن سنگ ایران با بیان اینکه سند راهبردی صنعت سنگ تهیه می شود، اظهار داشت: یکی از اصول مهم در بازاریابی و صادرات برپایی نمایشگاه ها است. زیرا ماهیت سنگ های ساختمانی نیاز به دیده شدن و لمس دارد. همچنین تهران به دلیل حضور در بازار سنگ فرآوری شده نقش مهمی در اقتصاد دارد. لذا از فعالان اقتصادی تقاضا داریم برای کمک به این صنعت نظرات خود را اعلام کنند تا شاهد بهبود صنعت سنگ باشیم.

یکی از اصول مهم در بازاریابی و صادرات، برگزاری نمایشگاه است. زیرا ماهیت سنگ های ساختمانی نیاز به دیده شدن و لمس دارد

وی با اشاره به توسعه صادرات سنگ ساختمانی گفت: برای حمایت از صنعت سنگ چهار کمیسیون تخصصی معدن، فرآوری، تجارت و کمیسیون راهبردی تشکیل می شود. همچنین جدول صادرات کشور ایجاد شده است که مصوبات آن در وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل پیگیری است. همچنین بحث های آموزشی و توسعه ای در زمینه فرآوری و ارتقاء ماشین آلات معدنی و فرآوری دنبال می شود.

وی ادامه داد: کمیسیون صنعت معدن با میز سنگ کشور جلسه ای برگزار می کند که در آن بحث های آموزشی و پژوهشی در زمینه های مختلف و فرآوری و شبیه سازی تولید ماشین آلات سنگ برگزار می شود و به سمت بهره وری و تولید بیشتر حرکت می کنیم، زیرا با بحران انرژی و کارگروه تحقیقاتی این کار را انجام داده و این موارد ارائه شده است.

در ادامه این نشست «محمدهادی مطیعی مقدم» برگزارکننده چهاردهمین نمایشگاه سنگ ساختمانی اعلام کرد: در نمایشگاه امسال 130 شرکت از صنعت سنگ در سه غرفه 10 هزار متری حضور دارند. از پردازش تا عرضه

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه سنگ علاوه بر حضور شرکت های جدید با توانمندی های بالا، 10 شرکت از چین به صورت مستقیم و 13 شرکت خارجی به عنوان نمایندگان ایتالیا، هند و … در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

متی مقدم تصریح کرد: امسال که دومین دوره نمایشگاه صنعت ساختمان برگزار می شود نیازمند حمایت دولت در این زمینه هستیم. این صنعت اعتبار و سودآوری زیادی برای اقتصاد کشور دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آژانس “بازار” گفت که در نمایشگاه امسال تعداد شرکت کنندگان ایرانی در صنعت سنگ کاهش یافته است. وی گفت: در نمایشگاه امسال برخی از شرکت های ایرانی که سال گذشته در نمایشگاه حضور داشتند حضور نخواهند داشت زیرا اعلام کرده اند دوست دارند سایر شرکت های ایرانی با سهولت بیشتری حضور داشته باشند.

35 تاجر هندی در بخش سنگ مشغول به کار هستند اما وزارت امور خارجه این کشور با ارسال نامه ای از آنها خواست به دلایل سیاسی از سفر به ایران و اسرائیل خودداری کنند.

متی مقدم افزود: به هند سفر کردیم. 35 تاجر هندی در بخش سنگ کار می کنند، اما وزارت امور خارجه با ارسال نامه ای به آنها از سفر به ایران و اسرائیل به دلایل سیاسی خودداری کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=267693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.