افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

تاثیر این پهپاد جدید ایرانی بر جهان/ برد موشک بالستیک جهاد چیست؟

  • کد خبر : 372151
تاثیر این پهپاد جدید ایرانی بر جهان/ برد موشک بالستیک جهاد چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح 31 شهریور 1403 مراسم رژه گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور یگان های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش در تهران برگزار شد. جمهوری اسلامی ایران ، در جوار حرم امام خمینی (ره). در این مراسم پهپاد شاهد 136B جدیدترین پهپاد انتحاری ایرانی معرفی […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح 31 شهریور 1403 مراسم رژه گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور یگان های زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش در تهران برگزار شد. جمهوری اسلامی ایران ، در جوار حرم امام خمینی (ره). در این مراسم پهپاد شاهد 136B جدیدترین پهپاد انتحاری ایرانی معرفی شد.

عصر ایران در این رابطه در گزارشی نوشت:

روزنامه انگلیسی «kyiv Post» با انتشار تصاویری از رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور به ارائه نسخه جدید پهپاد شهید ایرانی با برد دو برابر پهپاد معروف شهید 136 توجه کرد. در تهران نوشت:

«ایران نسخه‌های جدید پهپادهای شاهد مورد استفاده روسیه در اوکراین را به همراه یک موشک بالستیک جدید در رژه نظامی روز شنبه به نمایش گذاشت.

خبرگزاری دولتی ایران ایرنا گزارش داد «جدیدترین» پهپاد شهید 136-بی که احتمالاً نسخه ارتقا یافته پهپاد شهید 136 مورد استفاده روسیه است و روزانه در اوکراین از آن استفاده می کند و موشک بالستیک «جهاد» در رژه روز شنبه. “هفته دفاع مقدس” ایران اعلام شد.

ایران ادعا می‌کند که پهپاد جدید شهید 136-B دارای برد عملیاتی بیش از 4000 کیلومتر (2500 مایل) با ویژگی‌های جدید نامشخص است که برد پهپادهای فعلی شهید مورد استفاده در اوکراین را دو برابر می‌کند که بردی معادل 2000 کیلومتر (1242 مایل) دارند. مایل). ). موشک بالستیک جهاد ظاهراً برد عملیاتی 1000 کیلومتری (بیش از 600 مایل) نیز دارد.

برد ادعایی پهپاد جدید، اگر از روسیه پرتاب شود، تمام اوکراین را پوشش می دهد و می تواند از طریق خاک اوکراین به کشورهای ناتو هم مرز با اوکراین برسد.

مشخص نیست که آیا ایران پهپاد شاهد جدید را در اختیار روسیه قرار داده است یا اینکه روسیه با ارائه اطلاعات و تجربیات به دست آمده از طریق استقرار پهپادها در اوکراین در ساخت این پهپاد جدید مشارکت داشته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اوایل سپتامبر گفت که ایران موشک‌های کوتاه‌برد فتح-360 با برد 120 کیلومتر (75 مایل) در اختیار روسیه قرار داده است که می‌تواند بیشتر مواضع خط مقدم در مناطق شرقی و پایتخت‌های جنوبی اوکراین را تهدید کند. .

ایران ادعاهای غرب در این زمینه را رد کرده است.

علاوه بر این، مقامات اطلاعاتی اروپایی ناشناس در ماه سپتامبر ادعا کردند که روسیه یک پهپاد جدید به نام Garpiya-A1 را با استفاده از موتورها و قطعات چینی علیه اوکراین ساخته و استفاده کرده است.

27218

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.