افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

تاثیر انتخابات آتی آمریکا بر بازار فولاد

  • کد خبر : 375161
تاثیر انتخابات آتی آمریکا بر بازار فولاد

به گزارش بازار، همانطور که می دانید در آستانه انتخابات آمریکا در حال حاضر جهان در شرایط بحرانی قرار دارد. در واقع نه تنها این انتخابات، بلکه هر موضوع مهم دیگری مانند جنگ روسیه با اوکراین، تنش های اسرائیل و… می تواند تاثیر بسزایی بر تنش های بین المللی و منطقه ای و در نتیجه […]

به گزارش بازار، همانطور که می دانید در آستانه انتخابات آمریکا در حال حاضر جهان در شرایط بحرانی قرار دارد. در واقع نه تنها این انتخابات، بلکه هر موضوع مهم دیگری مانند جنگ روسیه با اوکراین، تنش های اسرائیل و… می تواند تاثیر بسزایی بر تنش های بین المللی و منطقه ای و در نتیجه بازارهای جهانی داشته باشد. در انتخابات آتی آمریکا بسته به اینکه چه کسی رئیس جمهور آمریکا خواهد شد، بازارهای جهانی دستخوش تغییرات قابل توجهی خواهند شد. به عنوان مثال، یکی از تفاوت های مهم دو نامزد فعلی ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ و کامالا هریس، در سیاست های اقتصادی آنهاست. حمایت از صنایع داخلی آمریکا و افزایش تعرفه واردات به ویژه واردات کالاهای چینی از سیاست های اصلی ترامپ است.

بنابراین با پیروزی این نامزد ریاست جمهوری رقابت تجاری در بازارهای جهانی به دلیل افزایش تعرفه ها به ویژه در بازار فولاد چین افزایش می یابد. این مشکل می تواند منجر به رکود در بازار آهن، افزایش تورم و کاهش قیمت شود. از سوی دیگر، پیروزی کامالا هریس باعث کاهش رقابت تجاری و رشد اقتصادی در بازارهای مختلف خواهد شد. یکی از مهم ترین دلایل نوسانات و تغییرات جزئی بازار فلزات در ماه های اخیر، انتظار جهانی از نتایج انتخابات آمریکا است. در این مقاله به بررسی تاثیر انتخابات 24 آبان 1403 بر تحول قیمت فولاد می پردازیم.

عوامل موثر بر روند بازار فولاد

بسیاری از عوامل داخلی و خارجی بر روند بازار فولاد در آینده تأثیرگذار هستند. از نوسانات نرخ ارز و شرایط اقتصاد جهانی گرفته تا نقدینگی و قدرت خرید، سیاست های دولت، قیمت پروفایلتیرآهن و ورق فولادی در کشورهای دیگر، اخبار جنگ و یکی از مهم ترین آنها انتخابات آمریکاست که در پیش بینی روند بازار فولاد باید به همه این موارد توجه کرد. انتخابات آمریکا بر تغییرات نرخ ارز، بازار مسکن و ساختمان، اقتصاد جهانی و بازار فولاد و غیره تاثیرگذار است. بنابراین، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر بازار فولاد و سایر فلزات دارد.

تاثیر انتخابات آتی آمریکا بر بازار فولاد

پیش بینی های جهانی در مورد تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بازار فلزات

با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا، تحلیلگران در بازارهای مختلف در سراسر جهان شروع به تحلیل و پیش بینی روند تغییرات قیمت در بازارهای مختلف مانند فلزات می کنند. کارشناسان بازار جهانی و تحلیلگران بازار فلزات، انتخابات ریاست جمهوری که در تاریخ 14 آبان 1393 برگزار می شود را عامل مهمی در تغییر قیمت در بازار فولاد و سایر فلزات می دانند. یکی از رایج ترین پیش بینی ها در اوایل سال جاری در مورد تأثیر انتخابات آمریکا بر بازار فولاد، احتمال اندک افزایش قیمت فلزات مهم مانند سنگ آهن است. قیمت قوطی آهنی.آلومینیوم و غیره که انتظار می رفت تا نوامبر و زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه داشته باشد. در حالی که محتمل ترین فرضیه حاکی از تداوم افت قیمت فلزات تا برگزاری این انتخابات بود.

همچنین گفته شد هر تغییری در این زمینه می تواند مسیر قیمت ها در بازار فولاد و سایر فلزات و همچنین رفتار تولیدکنندگان را پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تعیین کند. بدون شک بازارهای اصلی متاثر از این انتخابات تغییرات چشمگیری خواهند داشت.

سیتی گروپ، یکی از شناخته شده ترین منابع خبری و تحلیلی جهان، می گوید: عدم اطمینان در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد پیروز این انتخابات، ریسک پذیری جهانی را کاهش می دهد و محرک های دولتی در بازار چین را به تعویق می اندازد. آنچه این عوامل نشان می دهد افزایش چشمگیر قیمت فلزات است. به همین ترتیب، تحلیلگران مشهور دیگری مانند تام مولکوین پیش بینی می کنند که بر اساس شرایط کنونی، موضوعاتی مانند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و اجرای سیاست های محرک اقتصادی در چین، همراه با جهش تولید جهانی، موجب کاهش نرخ بهره خواهد شد. تأثیر در اواخر سال 2024 و اوایل سال 2025، تأثیر بر قیمت آهن و فلزات حتی بیشتر از انتخابات ایالات متحده خواهد بود. همانطور که قبلا اشاره کردیم، قیمت جهانی فولاد و فلزات به طور مستقیم بر بازار فولاد داخلی تاثیر خواهد گذاشت.

تاثیر انتخابات آتی آمریکا بر بازار فولاد

تاثیر انتخابات آتی آمریکا بر بازار فولاد

تاثیر انتخابات آمریکا بر تغییرات نرخ ارز

عامل دیگری که بر بازار فولاد تأثیر می گذارد، تغییرات نرخ ارز است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق تغییر نرخ ارز بر چندین بازار داخلی از جمله بازار فولاد تاثیر گذاشته است. در واقع قیمت دلار مهمترین عامل تورم و افزایش قیمت انواع محصولات در بازار داخلی است تا جایی که باید گفت مهمترین تاثیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر بر قیمت و نوسانات دلار در ایران است.

به طور کلی و بر اساس آنچه انتخابات قبلی آمریکا نشان می دهد، در صورت پیروزی دموکرات ها، واکنش موقت و کوتاه مدت دلار در جریان انتخابات رو به کاهش خواهد بود. در حالی که واکنش موقت دلار در صورت انتخاب ترامپ، نماینده جمهوری خواهان، افزایشی بوده است. از آنجایی که امکان توافق دموکرات ها با حکومت ایران بیشتر است، از سوی دیگر سخت گیری جمهوری خواهان به ویژه ترامپ در قبال دولت ایران عامل اصلی این تغییرات است. افزایش نرخ دلار در صورت انتخاب ترامپ در واقع به دلایلی مانند افزایش تحریم ها، کاهش فروش نفت و در نتیجه افزایش تنش و احتمال بروز جنگ با انتخاب این عضو حزب جمهوری خواه برمی گردد.

البته نباید فراموش کرد که در دوره برخی دموکرات‌ها مانند اوباما و بایدن، در بلندمدت با افزایش قیمت دلار نیز مواجه بودیم. نکته دیگری که در تحلیل بازار پول و فولاد باید مورد توجه قرار گیرد این است که همیشه در ایران شاهد حکومتی رادیکال‌تر از هر دولت دموکراتیک هستیم. این موضوع یکی از مهم ترین دلایل افزایش نرخ دلار حتی در شرایطی است که احتمال توافق این دو دولت وجود دارد.

در حال حاضر علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، باید دید با روی کار آمدن دولت چهاردهم، مذاکرات و توافقات با غرب چه امکاناتی برای پیشبرد دارد. همین انتظار برای این دو اتفاق مهم باعث شده تا با رکود و بلاتکلیفی قیمت ها و معاملات در بازار ارز، مسکن و فولاد مواجه شویم.

تاثیر انتخابات آتی آمریکا بر بازار فولاد

تاثیر انتخابات آتی آمریکا بر بازار فولاد

نکات پایانی در مورد تاثیر انتخابات آتی آمریکا بر بازار فولاد

در این مقاله سعی داریم آینده بازار فولاد را پیش بینی کنیم. همانطور که می دانید قیمت فولاد به طور مستقیم و غیرمستقیم بر بسیاری از صنایع از خانه سازی تا خودروسازی و … تاثیر می گذارد. بنابراین تغییرات آتی در این بازار برای صاحبان صنایع و سرمایه گذاران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همانطور که گفتیم، انتخابات آمریکا نه تنها بر بازار فلزات بلکه بر نرخ ارز، وضعیت اقتصاد جهانی، تورم و بازارهای مهمی مانند فولاد نیز تاثیرگذار است.

به عنوان مثال، انتصاب کاملا هریس احتمال معامله با ایران را افزایش می دهد. از سوی دیگر، توافق ایران و غرب باعث افزایش صادرات، افزایش درآمدهای نفتی و شاید تثبیت قیمت دلار و کاهش تورم داخلی خواهد شد. همانطور که می بینید همه این موارد بازار فولاد را تغییر می دهد. بنابراین، بازار در حال حاضر در وضعیت انتظار است. اما برای اطلاع از قیمت روز پروفیل استیل، خرید و مشاوره مثل همیشه می توانید با صباپروفیل تماس بگیرید. از سوی دیگر با توجه به شرایط کلی اقتصادی به نظر نمی رسد انتخاب هر یک از دو کاندیدای فعلی انتخابات موجب افت دائمی قیمت دلار و کاهش قیمت در بازار فولاد شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.