افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

تابستان 2024 می تواند رکورد گرما را بشکند

  • کد خبر : 267715
تابستان 2024 می تواند رکورد گرما را بشکند

به گزارش بازار، محققان دانشگاه کمبریج انگلیس خاطرنشان کردند که رکوردهای اقلیمی بر اساس ابزارهای علمی تنها به سال 1850 بازمی‌گردد. داده‌ها قبلاً تابستان 2023 را به عنوان گرم‌ترین تابستان ثبت‌شده تا کنون تأیید کرده‌اند. اولف بونتگن، یکی از نویسندگان این مطالعه و استاد جغرافیا در کمبریج می‌گوید: «وقتی به تاریخ در مقیاس بزرگ نگاه […]

به گزارش بازار، محققان دانشگاه کمبریج انگلیس خاطرنشان کردند که رکوردهای اقلیمی بر اساس ابزارهای علمی تنها به سال 1850 بازمی‌گردد. داده‌ها قبلاً تابستان 2023 را به عنوان گرم‌ترین تابستان ثبت‌شده تا کنون تأیید کرده‌اند.

اولف بونتگن، یکی از نویسندگان این مطالعه و استاد جغرافیا در کمبریج می‌گوید: «وقتی به تاریخ در مقیاس بزرگ نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که گرمایش جهانی اخیر چقدر چشمگیر است. 2023 سال فوق العاده گرمی بود و این روند ادامه خواهد داشت مگر اینکه انتشار گازهای گلخانه ای را به طور چشمگیری کاهش دهیم.

او گفت: «تنها زمانی که بازسازی‌های آب و هوایی را تجزیه و تحلیل کنیم، می‌توانیم تغییرات طبیعی را بهتر در نظر بگیریم و تغییرات آب و هوایی انسانی اخیر را در چارچوب قرار دهیم.»

برای کمک به رسیدن به عقب‌تر، گروه بونتگن داده‌های آب و هوایی ابزاری شناخته شده را با الگوهای رشد حلقه درختی در همان سال‌ها مقایسه کردند.

آنها دریافتند که خواندن حلقه های درختان در تشخیص روندهای آب و هوایی دقیق است.

به عنوان مثال، تغییرات در حلقه های درختان به طور دقیق دوره سرد “عصر یخبندان کوچک” در قرن ششم و همچنین عصر یخبندان کوچک در اوایل قرن نوزدهم را منعکس می کند. این دوره‌های سرد معمولاً با فوران‌های آتشفشانی بزرگ دنبال می‌شوند که خاکستر و سایر آلاینده‌ها را به جو پرتاب می‌کنند و زمین را خنک می‌کنند.

در مقابل، نیمکره شمالی در طی تغییرات آب و هوایی ال نینو گرم می شود که در حلقه های درختان نیز ثبت شده است.

درست است که آب و هوا همیشه در حال تغییر است، اما گرم شدن سال 2023 که توسط گازهای گلخانه ای هدایت می شود، با شرایط ال نینو تقویت می شود، بنابراین ما باید با امواج گرمای طولانی تر و شدیدتر و دوره های طولانی تر خشکسالی مقابله کنیم. نویسنده ارشد این مطالعه گفت. این نتایج نشان می دهد که کاهش انتشار گازهای گلخانه ای چقدر ضروری است.

به گفته محققان، از آنجایی که انتظار نمی رود چرخه فعلی ال نینو تا تابستان امسال فروکش کند، تابستان 2024 نیز می تواند یک رکورد گرم باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=267715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.