افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

تأسیس 44 درصد شرکت‌های با این ماده در تهران با چالش «سرمایه‌داری» مواجه هستیم.

  • کد خبر : 133180
تأسیس 44 درصد شرکت‌های با این ماده در تهران با چالش «سرمایه‌داری» مواجه هستیم.

به گزارش بازار، سید حسن هاشمی در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک گفت: بخش خصوصی خواستار ایجاد منطقه مجازی بود در حالی که امارات متحده عربی اولین منطقه مجازی را برای دارایی های دیجیتال ایجاد کرد. وی افزود: یکی از چالش هایی که ما با آن مواجه هستیم تمرکزگرایی و سرمایه داری است، مهاجرت داخلی […]

به گزارش بازار، سید حسن هاشمی در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک گفت: بخش خصوصی خواستار ایجاد منطقه مجازی بود در حالی که امارات متحده عربی اولین منطقه مجازی را برای دارایی های دیجیتال ایجاد کرد.

وی افزود: یکی از چالش هایی که ما با آن مواجه هستیم تمرکزگرایی و سرمایه داری است، مهاجرت داخلی به پایتخت بدتر از مهاجرت خارجی است و قاچاقی که در جامعه می بینیم بیانگر این بحران است.

هاشمی تصریح کرد: 44 درصد شرکت هایی که این ماده را دریافت کرده اند متعلق به شهر تهران هستند، بنابراین 20 درصد شرکت ها به پایتخت آمده اند، چون منابع و معافیت مالیاتی در تهران است، البته البرز را هم باید به تهران اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه رشد متوازن در شرایط توزیع عادلانه منابع حاصل می شود، تاکید کرد: 34 درصد معاملات در سال 1401 مربوط به تهران بوده که تفاوت قابل توجهی با سایر استان ها دارد.

هاشمی تصریح کرد: 60 درصد از اعتبارات سال 1402 مربوط به تهران است، بانک ها 215.3 میلیارد تومان به شرکت های تابعه خود وام دادند و 9 بانک نیز تا پایان تابستان 5 میلیارد اعتبار در اختیار شرکت های فناوری اطلاعات زیر مجموعه خود قرار دادند. از سال 1402 که این آمار مربوط به پایتخت است.

رئیس سازمان صنفی فناوری اطلاعات کشور تصریح کرد: کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی در رابطه با اثربخشی تصمیمات اتخاذ شده گفت: در کشور ما تصمیمات به صورت انفرادی اتخاذ می شود که باعث کاهش بهره وری، کاهش کیفیت نیروی انسانی، کاهش می شود. نوآوری و درآمد دولت می شود.

وی افزود: زمانی که رشد جمعیت متعادل نباشد و مردم به دلیل تسهیلات به تهران مهاجرت کنند، بودجه افزایش می یابد، بدهی دولت به بانک مرکزی نیز افزایش می یابد و با بیکاری مواجه می شویم، پایه پولی افزایش می یابد و در نهایت متضرر می شویم. . .

هاشمی گفت: استان خوزستان به اندازه کافی مشکلات دارد، در این شرایط نخبگان خوزستان یا هر استانی مانند خوزستان به تهران مهاجرت می کنند و این مهاجرت و افزایش جمعیت مشکلاتی مانند عدم تعادل بانکی، تورم، کاهش منابع تامین مالی را به دنبال دارد. برای بانک ها و کاهش رقابت پذیری در عرضه کالا و افزایش بدهی دولت به بانک ها.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=133180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.