افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

تأثیر مطلوب اجرای خدمت برای نخبگان کشور

  • کد خبر : 268665
تأثیر مطلوب اجرای خدمت برای نخبگان کشور

به گزارش بازار، رئیس بنیاد ملی نخبگان از اثربخشی 98 درصدی طرح های تسهیل گری در دوام و اثربخشی نخبگان خبر داد. روح الله دهقانی مدیرعامل بنیاد ملی نخبگان با حضور در بیست و سومین مراسم جامعه پذیری نخبگان کشور که در مرکز آموزش شهدای 01 نیروی زمینی ارتش در تهران برگزار شد، به روش […]

به گزارش بازار، رئیس بنیاد ملی نخبگان از اثربخشی 98 درصدی طرح های تسهیل گری در دوام و اثربخشی نخبگان خبر داد.

روح الله دهقانی مدیرعامل بنیاد ملی نخبگان با حضور در بیست و سومین مراسم جامعه پذیری نخبگان کشور که در مرکز آموزش شهدای 01 نیروی زمینی ارتش در تهران برگزار شد، به روش های حمایتی در دست نخبگان و افراد کلیدی اشاره کرد. . کرد گفت: سه خط حمایت ویژه از پرسنل در معاونت علمی و در بنیاد ملی نخبگان در قالب تسهیلات خدمت سربازی با تعامل و همکاری بسیار خوب با ستاد کل نیروهای مسلح تعریف شده است.

وی افزود: اولین راه حمایت از خدمت سربازی برای نخبگان و دانشگاهیان مستعد است. راه دوم، فعالان کلیدی و تاثیرگذار شرکت های دانش بنیان از تسهیلات خدمت سربازی برخوردار می شوند که ایرانیان غیر مقیم از آن بهره مند می شوند. تسهیلات خدمت سربازی با حمایت معاونت علمی و سازمان تعاملات بین المللی علم و فناوری.

وی با اشاره به تأثیر مطلوبی که اجرای تسهیلات خدماتی برای متخصصان، نخبگان و افراد کلیدی شرکت های دانش بنیان بر جذب و حفظ سرمایه انسانی در کشورمان دارد، گفت: نتایج به دست آمده با اجرای این طرح، این است که گزارش مفصلی به سردار باقری ارائه کردیم، همچنین نشان می‌دهد که بیش از 98 درصد از افرادی که در این طرح‌ها شرکت کرده‌اند، در کشور مانده‌اند و در یکی از پروژه‌های پژوهشی، فناوری یا مبتنی بر داده‌ها به کشور خدمت می‌کنند شرکت های فناوری؛ مضمونی که نشان می دهد این تسهیلات باعث شده دلبستگی و تشویق جوانان توانمند و نخبه کشور تاثیرگذار باشد.

دهقانی نقش موثر حمایت های رهبر معظم انقلاب و رویکرد ارزشمند و سازنده ستاد کل نیروهای مسلح را در نتایج موفقیت آمیز این طرح برشمرد و افزود: اگر بتوانیم ظرفیت طرح ها را افزایش دهیم. با امکانات 25 تا 30 درصدی متخصصان و نخبگان، قطعاً شاهد تغییر در جذب نیرو خواهیم بود شرکت های دانش بنیان اما امروزه بیش از 10 هزار شرکت دانش بنیان در اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان کشور فعال هستند که ظرفیت عظیم و ارزشمندی برای بکارگیری و تاثیرگذاری بر نخبگان محسوب می شوند.

وی با یادآوری تعریف مقام معظم رهبری از مفهوم نخبه و نخبه گرایی گفت: تعریفی که رهبر کبیر انقلاب اسلامی از نخبه ارائه کردند دارای سه ویژگی بارز است که به عنوان شاخصی برای شناسایی نخبگان واقعی موثر است. رهبری عزیزمان سال گذشته در دیدار صمیمانه نخبگان، فرد نخبه را استعداد برتری دانستند که با تلاش و کوشش و به یاری خداوند در خدمت مردم خود و مردم جهان است. یعنی نخبگان واقعی سه ویژگی تلاش، کمک و ایمان به خداوند متعال و کارآمدی در حل مشکلات مردم جامعه خود را دارند و فردی را که دارای این سه ویژگی باشد نخبه می دانیم.

دهقانی با اشاره به اینکه طرح های معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان با محوریت شناسایی استعدادهای برتر در گام اول و سپس آموزش، راهنمایی و راهنمایی آنان تا رسیدن به مرحله نخبگان، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) ) اسلام (ص) مصداق بارز و نمونه است. او استعداد برتر و شخص خاصی بود; آنان به یاری خداوند در راه خدمت به بشریت، اعتلای جامعه و نیکی به مردم گام برداشتند و از سوی پروردگار متعال برگزیده شدند. در همین راستا افرادی که دارای استعدادهای برتر و توانمندی های نخبه هستند می توانند در مسیر گزینش گام بردارند، این مهم است اما زمانی انجام می شود که تأثیر مثبت و مفیدی بر اطرافیان خود داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد ملی نخبگان نخبگان واقعی را دارای چند ویژگی بارز دانست و افزود: یکی از مهم ترین ویژگی های نخبگان واقعی را می توان میهن دوستی و میهن پرستی دانست.

نخبگان واقعی آنهایی هستند که با جامعه مهربانتر، فداکارتر، کمک کننده تر و در مواجهه با چالش ها و مشکلات صبورتر باشند. شهدای گرانقدر ما نخبگان واقعی جامعه بودند و از تمام پیوندها و هر آنچه برای جامعه و مردم خود داشتند دست کشیدند.

معاون علمی رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه باعث تقویت و انگیزه نخبگان می شود، وجود فرصت موثر و تلاش فراوان برای خدمت است.

نخبگان واقعی فرصت ها را می شناسند و آنها را از روی محدودیت ها خلق می کنند. شهید طهرانی مقدم می گفت: «فقط ضعیفان تا آنجا که می توانند کار می کنند» و این ویژگی نخبگانی است که فراتر از چالش ها و امکانات محدود، برای بهبود جامعه و مردم آن تلاش می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=268665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.