افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

تأثیر آلودگی آتش سوزی جنگل ها بر مرگ و میر

  • کد خبر : 406411
تأثیر آلودگی آتش سوزی جنگل ها بر مرگ و میر

آفتاب نیوز: یک مطالعه مدل سازی نشان داده است که گرم شدن کره زمین به ویژه خطر مرگ ناشی از دود آتش سوزی در استرالیا، آمریکای جنوبی، اروپا و جنگل های شمالی آسیا را افزایش می دهد. یک مطالعه جداگانه همچنین نشان داد که بین سال‌های 2003 تا 2019، گرمایش جهانی تقریباً 16 درصد مساحت […]

آفتاب نیوز:

یک مطالعه مدل سازی نشان داده است که گرم شدن کره زمین به ویژه خطر مرگ ناشی از دود آتش سوزی در استرالیا، آمریکای جنوبی، اروپا و جنگل های شمالی آسیا را افزایش می دهد.

یک مطالعه جداگانه همچنین نشان داد که بین سال‌های 2003 تا 2019، گرمایش جهانی تقریباً 16 درصد مساحت سوخته سیاره را افزایش داده است، اما سایر فعالیت‌های انسانی، مانند پاک‌سازی جنگل‌ها و دشت‌ها برای جاده‌ها یا کشاورزی، کل منطقه سوخته‌شده را 19 درصد افزایش داده است. درصد کاهش یافته است.

هر دو مطالعه که در ژورنال Nature Climate Change منتشر شده است، تأثیری را که افزودن گازهای گلخانه ای به جو بر آتش سوزی جنگل ها در مقایسه با سایر اقدامات انسانی مانند پاکسازی زمین دارد، متمایز می کند.

بر این اساس، تخمین زده می شود که در دهه 2010، حدود 100000 نفر هر ساله بر اثر استنشاق دود آتش سوزی جان خود را از دست می دادند که حاوی ذرات ریز PM 2.5 است که می تواند به ریه ها و جریان خون نفوذ کند.

در همین حال، به نقل از روزنامه گاردین، پروفسور هیلاری بامبریک، مدیر مرکز ملی اپیدمیولوژی و سلامت جمعیت دانشگاه ملی استرالیا گفت که میلیون ها نفر در این کشور در جریان آتش سوزی های سیاه تابستان در معرض سطوح خطرناک و طولانی مدت قرار گرفتند. 2019 و 2020. آلودگی دود.

بامبریک، که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: در آن زمان صدها نفر کشته شدند و احتمالاً عواقب سلامتی طولانی مدت برای بسیاری دیگر خواهد داشت.

تغییر اقلیم دلیل اصلی افزایش آتش سوزی است. امواج گرمای شدید در حال حاضر پنج برابر بیشتر از 150 سال پیش است و انتظار می رود با ادامه گرم شدن زمین دوباره تکرار شوند. افزایش دما باعث خشک شدن طبیعت و جنگل ها می شود و محیطی ایده آل برای آتش سوزی های مکرر و مهیب ایجاد می کند. این منجر به انتشار بیشتر دی اکسید کربن، تشدید تغییرات آب و هوایی و در نتیجه منجر به آتش سوزی بیشتر می شود.

به گفته کارشناسان، هیچ راه حلی برای کاهش آتش سوزی جنگل ها بدون کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه ای وجود ندارد. البته فعالیت‌های انسانی در جنگل‌ها و محیط‌های اطراف آن‌ها را نسبت به آتش حساس‌تر می‌کند و به افزایش از بین رفتن پوشش درختی ناشی از آتش‌سوزی در مناطق گرمسیری کمک می‌کند.

بهبود انعطاف پذیری جنگل با توقف جنگل زدایی و تخریب جنگل برای جلوگیری از آتش سوزی های آینده بسیار مهم است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.