افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

بی عدالتی در نظام سلامت پرستاران را خسته کرده است

  • کد خبر : 344841
بی عدالتی در نظام سلامت پرستاران را خسته کرده است

وی ادامه داد: در نظام سلامت ما سلسله مراتبی نداریم، همه با هم کار می کنیم، بنابراین انتظار داریم پرستاران به اندازه مشارکت در عملکرد از مزایای آن بهره مند شوند. نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: متاسفانه برابری در پرداخت ها وجود ندارد و هر گروهی بر اساس عملکرد و تلاشی که در […]

وی ادامه داد: در نظام سلامت ما سلسله مراتبی نداریم، همه با هم کار می کنیم، بنابراین انتظار داریم پرستاران به اندازه مشارکت در عملکرد از مزایای آن بهره مند شوند.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: متاسفانه برابری در پرداخت ها وجود ندارد و هر گروهی بر اساس عملکرد و تلاشی که در نظام سلامت انجام می دهد حقوقی دریافت نمی کند. این در حالی است که گروه پرستاری باید با توجه به مشارکت خود در ارائه خدمات سلامت بهره مند شوند.

و افزود: کمبود منابع داریم که همه قبول داریم اما توزیع عادلانه منابع نیز مهم است که به درستی انجام نمی شود. این باعث نارضایتی می شود، پرستاران احساس می کنند حقشان ضایع شده و در نهایت اعتراض می کنند.

ابوطالبی ادامه داد: در این شرایط پرستاران زیادی در حال مهاجرت هستند، در هر بیمارستانی که نگاه کنید گروهی از پرستاران رفته اند و بسیاری دیگر نیز در حال خروج هستند. یادگیری زبان قرار است بروند تعداد پرستارانی که مایل به ترک هستند بسیار بیشتر از کسانی است که رفته اند.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: پرستاران می روند و نظام سلامت خالی می شود. بعد عده ای می آیند و قصد تربیت بهیار را دارند. سیستم رفاهی سالها پرستار نداشتیم. ما در حال حاضر هر سال 11000 فارغ التحصیل پرستاری داریم، اما هر سال یک سوم آنها مهاجرت بعد انجام می دهند، ما می خواهیم یک نیروی متوسط ​​و واجد شرایط تربیت کنیم.

ابوطالبی اعلام کرد: ما در موقعیتی نیستیم که سلامت مردم را به خطر بیندازیم. پرستاری یک نیروی واجد شرایط است و نمی تواند تشخیص دهد که مشکل بیمار چیست. فقط به صورت مکانیکی کار می کند. امیدواریم جهت گیری سیاست های سلامت به سمت طول عمر پرستاران باشد. جایی که پرستارها می روند نرویم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=344841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.