افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
4

“بی تی اس، سولی و…” ستارگانی که باعث تغییر قوانین کره شدند!

  • کد خبر : 78985
“بی تی اس، سولی و…” ستارگانی که باعث تغییر قوانین کره شدند!

این ستارگان مشهور اهل کره جنوبی هر کدام به نحوی باعث تغییر و ایجاد قوانین جدید در این کشور شده‌اند! اسمارتک نیوز– آیا می‌دانستید این ستارگان مشهور و محبوب کره جنوبی هر کدام نقشی در تغییر قوانین این کشور داشته‌اند؟ به گزارش گروه ترجمه اسمارتک نیوز، خارج از دنیای سرگرمی، آیدل‌ها و بازیگران کره‌ای به دلیل […]

این ستارگان مشهور اهل کره جنوبی هر کدام به نحوی باعث تغییر و ایجاد قوانین جدید در این کشور شده‌اند!

اسمارتک نیوز– آیا می‌دانستید این ستارگان مشهور و محبوب کره جنوبی هر کدام نقشی در تغییر قوانین این کشور داشته‌اند؟

به گزارش گروه ترجمه اسمارتک نیوز، خارج از دنیای سرگرمی، آیدل‌ها و بازیگران کره‌ای به دلیل تأثیرشان در زمینه‌های مختلف از جمله سبک زندگی، غذا و مد شناخته می‌شوند.

با این حال گاهی اوقات، تأثیر آن‌ها به قلمرو سیاسی نیز می‌رسد. حتی به طور مستقیم بر قانونگذاری تأثیر می‌گذارد!

در طول دهه گذشته، قوانین کره جنوبی شاهد برخی تغییرات و اضافات غیر متعارف بوده است، همه به دلیل هنرمندان جریان اصلی. در اینجا چهار سلبریتی مهم که بر قوانین کره‌ای و داستان‌های تلخ و شیرین پس‌زمینه آنها تأثیر گذاشته‌اند، اشاره می‌کنیم.

1. سولی

در سال 2019، سولی عضو گروه محبوب اِف اِکس در 25 سالگی به طرز غم انگیزی درگذشت. گفته می‌شود که این خواننده با افسردگی شدید دست و پنجه نرم می‌کرد.

دلیل افسردگی شدید این خانم آیدل مسخره شدن و آزار و اذیت کاربران اینترنتی معرفی شد.

پس از درگذشت او، هفت نامه در وب سایت دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی ارسال شد که خواستار مجازات شدیدتر برای قلدری آنلاین و تقویت استفاده از سیستم نام واقعی هنگام ارسال نظرات و ایجاد حساب کاربری در فضای مجازی بودند.

با افزایش گفتمان عمومی در مورد مرگ سالی و رنج او، حلقه سیاسی کره جنوبی شروع به توجه به این موضوع کرد. در این جریان لایحه‌ای به نام «قانون سولی» پیشنهاد شد. بر طبق این قانون کاربران اینترنتی مجبورند در هنگام ارسال نظرات از نام‌ واقعی خود استفاده کنند.

علاوه بر این، یک پیشنهاد قانونی دیگر برای اصلاح جزئی قانون ارتقای بهره‌برداری و حفاظت از اطلاعات شبکه‌های اطلاعات و ارتباطات ارائه شد. از آن پس ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی و اطلاعاتی ملزم به حذف نظرات نفرت‌انگیز از شبکه‌های خود هستند.

متأسفانه «قانون سولی» پیش از پایان مجلس شورای ملی بیستم نتوانست در جلسه کامل به تصویب برسد و در نهایت کنار گذاشته شد.

سولی از گروه اف اکس

2. گو هارا

گو هارا یکی از اعضای گروه کارا و همچنین یک بازیگر سرشناس بود. مانند دوستش سولی، گو هارا در 28 سالگی درگذشت. مرگ او، که تنها یک ماه پس از درگذشت سالی رخ داد، به عنوان یک مورد احتمالی خودکشی اعلام شد.

این خواننده قربانی آزار و جنایات جنسی توسط نامزد سابقش بود. مرگ او باعث خشم ناشی از عدم حمایت قانونی از زنان در برابر جرایم جنسی در کره جنوبی شد.

موضوع مهم دیگری که پس از مرگ گو هارا توجه عموم را به خود جلب کرد، قانون ارث کره جنوبی بود. گو هو این، برادر خواننده، یک پیشنهاد قانونی به نام «قانون گو هارا» را پیشنهاد داد و خواستار اصلاح قوانین ارث در کشور شد.

بر اساس قوانین کره، والدین حق دارند از دارایی‌های فرزندان درگذشته خود بهره مند شوند، حتی اگر آنها را بزرگ و یا تأمین نکرده باشند. پس از مرگ گو هارا، مادر جدا شده او ظاهراً در مراسم تشییع جنازه حاضر شد و سعی کرد حق خود را در املاک ستاره متوفی مطرح کند.

هو این شکایتی را علیه مادرش تنظیم کرد و همچنین برای این قانون درخواست داد که از ادعای والدین در مورد دارایی‌های فرزندان خود در صورت بی‌توجهی به وظایف خود به عنوان والدین جلوگیری می‌کرد. این قانون نهایتا تصویب شد.

ستارگان کره جنوبی که باعث تغییرات قوانین این کشور شدند
گو هارا از گروه کارا

3. بی تی اس

در دسامبر 2020، مجلس ملی اصلاحیه‌ای را در قوانین خود در مورد سربازی اجباری تصویب کرد. این قانون فرصت‌هایی را برای آیدل‌های مرد ایجاد کرد تا در صورت رعایت استانداردهای خاص، خدمت اجباری خود را به تعویق بیاندازند.

این اصلاحیه که به طور گسترده به عنوان «قانون بی تی اس» از آن یاد می شود، در سپتامبر 2020 و پس از موفقیت بزرگ بین المللی تک آهنگ دینامیت از بی تی اس ارائه شد.

طبق قانون کره جنوبی، همه مردان باید تا سن ۲۸ سالگی برای ۱۸ ماه خدمت اجباری در ارتش ثبت نام کنند.

با یان وجود قانون موسوم به «بی تی اس» به هنرمندان کی‌پاپ اجازه می‌دهد تا سربازی خود را تا ۳۰ سالگی به تعویق بیندازند. اما تنها در صورتی که مدال‌های دولتی برای مشارکت‌های فرهنگی داخلی و جهانی خود دریافت کرده باشند. مانند نشان شایستگی فرهنگی، که بی تی اس در سال 2018 دریافت کرد.

این لایحه تنها سه روز قبل از اینکه بزرگترین عضو گروه 28 ساله شود، به تصویب رسید.

تاکنون اعضای بی تی اس تنها ذینفعان این اصلاحیه بوده‌اند. با این حال، جین و جی‌هوپ درخواست تعویق خود را پس گرفتند و اکنون مشغول سپری کردن خدمت سربازی خود هستند.

ستارگان کره جنوبی که باعث تغییرات قوانین این کشور شدند
گروه بی تی اس

4. لی سونگ گی

لی سونگ گی خواننده و بازیگر سال گذشته  به تیتر اصلی اخبار تبدیل شد. در دسامبر 2022، این خواننده شکایتی علیه شرکت مدیرتی سابق خود به اتهام سرقت دستمزد و کلاهبرداری تنظیم کرد.

علیرغم یک حرفه موسیقی بسیار موفق، او در طول 18 سالی که تحت مدیریت این آژانس سرگرمی بود، هیچ درآمدی از موسیقی دیجیتالش نداشت!

این آژانس در نهایت مبلغی را که به خواننده بدهکار بود پرداخت کرد. مبلغی حدود 4.10 میلیارد روپیه وون (حدود 3.09 میلیون دلار آمریکا).

قانونگذاران کره جنوبی در آوریل 2023 قانونی را با عنوان «قانون پیشگیری از بحران لی سونگ گی» به تصویب رساندند. بر طبق این قانون با افزایش شفافیت مالی، هنرمندان از قراردادهای استثمارگرانه محافظت می‌شوند.

لایحه جدید علاوه بر شفافیت مالی، چندین قانون جدید را نیز برای شرکت‌هایی که آیدل‌های زیر سن قانونی استخدام می‌کنند، با هدف تقویت حمایت از آن‌ها اعمال می‌کند.

ستارگان کره جنوبی که باعث تغییرات قوانین این کشور شدند
لی سونگ گی خواننده و بازیگر مشهور

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=78985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.