افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

بیوگرافی 10 بازیگر زن جذاب ایرانی / مردم آنها را انتخاب کردند! + عکس

  • کد خبر : 372155
بیوگرافی 10 بازیگر زن جذاب ایرانی / مردم آنها را انتخاب کردند! + عکس

بهترین و زیباترین بازیگران زن ایرانی چه بازیگرانی را می شناسید؟ ایران کشوری اصیل با نژادهای مختلف و زنان زیبای فراوان است. در این مقاله به معرفی برخی از آنها می پردازیم. بهترین بازیگران زن امروز و گذشته ایران چه کسانی هستند؟ در این مطلب 10 بازیگر زن موفق ایرانی را با عکس های زیبا […]

بهترین و زیباترین بازیگران زن ایرانی چه بازیگرانی را می شناسید؟ ایران کشوری اصیل با نژادهای مختلف و زنان زیبای فراوان است. در این مقاله به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

بهترین بازیگران زن امروز و گذشته ایران چه کسانی هستند؟ در این مطلب 10 بازیگر زن موفق ایرانی را با عکس های زیبا و بیوگرافی کوتاهشان معرفی می کنیم.

1. تهران هدیه

هدیه تهرانی متولد 1351 در تهران بازیگر و عکاس ایرانی است. او در سال ۲۰۱۷ برای بازی در فیلم روزهای نارنجی برنده جایزه بازیگر نقش اول زن جشنواره پستان ایران در تورنتو شد. وی در سال های 1384 و 1385 برای بازی در فیلم چهاربان سوری برنده سیمرغ بلورین و تندیس بلورین شد.

او در جشنواره بین المللی فیلم پیونگ یانگ در سال 2001 برای بازی در فیلم پارتی عنوان بازیگر نقش اول زن و در چهارمین و ششمین دوره جشنواره حافظ برای بازی در فیلم های شوکران و بدون کاغذ عنوان بازیگر نقش اول زن را از آن خود کرد. کاغذ . به ترتیب.

با یک حساب 5000 دلاری معامله کنید و فقط 29 دلار بپردازید!

شهرت هادیه تهرانی در میان مردم با فیلم قرمز در سال 1356 به اوج رسید و برای این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از هفدهمین جشنواره فیلم فجر شد. وی دارای مدرک اول هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. هدیه تهرانی در سال ۱۳۸۵ با هومن بهمنش فیلمبردار ازدواج کرد اما مدتی بعد از هم جدا شدند.

2. لیلا حاتمی

بازیگران زن

لیلا حاتمی بازیگر و دختر کارگردان مشهور ایرانی علی حاتمی در سال 1351 در تهران به دنیا آمد. بازیگری را از کودکی شروع کرد.

او بارها عنوان بهترین بازیگر زن را در جشنواره های ایرانی و بین المللی به دست آورده است و همچنین سابقه داوری در چندین جشنواره بین المللی از جمله شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن در سال 2014 را در کارنامه دارد.

لیلا حاتمی مترجم هم هست و سه کتاب ترجمه کرده است. همسر لیلا حاتمی علی مصفا است و این زوج هنری دارای دو فرزند به نام های عسل و مانی هستند.

3. ترانه علیدوستی

بازیگران زن

ترانه علیدوستی بازیگر، مترجم و نویسنده ایرانی متولد سال 1362 در تهران است. ترانه علیدوستی دارای افتخارات بسیاری از جمله جایزه بهترین بازیگر زن در پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم لوکارنو در سوئیس، جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم های آسیایی و عربی اوسیان سینفان و سیمرغ بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فجر است.

علاوه بر این، او عضو هیئت داوران جشنواره فیلم Vesul در فرانسه در سال 2014 و جشنواره فیلم هانوی در ویتنام در سال 2012 بود.

ترانه علیدوستی از طرفداران فمینیست هاست و در ژوئیه 2019 به دلیل ارسال توئیت علیه پلیس و گشت ارشاد به پنج ماه حبس تعزیری با دو سال تعلیق محکوم شد.

وی پیش از این در سال ۲۰۱۸ به دلیل «توئیت‌هایی حاوی مسائل سیاسی و اجتماعی در موضوعاتی مانند حجاب، گشت‌های توجیهی، رفع محدودیت‌ها و شرایط نگهداری زندانیان» به دادسرا احضار شده بود.

او متاهل است و یک دختر به نام حنا دارد.

4. الناز شاکردوست

بازیگران زن

الناز شاکردوست بازیگر تئاتر و سینمای ایران در سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد.

وی در سال ۱۳۹۶ برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

وی پیش از این برای بازی در فیلم مبارک تندیس بهترین بازیگر زن جشنواره حافظ و برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم سانفرانسیسکو در آمریکا برای بازی در فیلم تابو شده بود.

5. مهناز افشار

بازیگران زن

یکی از جنجالی ترین بازیگران زن ایرانی مهناز افشار متولد 1356 در تهران است.

فعالیت های ثانویه این بازیگر از ازدواج با یاسین رامین و طلاق آنها تا پیگرد قانونی به دلایل مختلف، مهاجرت به آلمان و مسابقه استعدادیابی در مسابقه تلویزیونی پرشیا گات تلنت مستمر بوده و او را همیشه از اخبار هنرمندان دور نگه می دارد.

6. پریناز ایزدیار

بازیگران زن

پریناز ایزدیار یکی از افراد باهوش و با استعداد عرصه بازیگری ایران متولد 1364 بابل است که با بازی در فیلم عابد و یک روز و سریال خانگی شهرزاد به شهرت رسید.

او برای بازی در فیلم عابد و یروز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر شد و دو بار در جشنواره حافظ (شانزدهم و هجدهم) تندیس بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد. نسخه ها). او برای بازی در فیلم های عابد و یک ریز و ویلایی ها هماهنگی کرده است.

او همچنین عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم داکا را برای بازی در فیلم تابستان داغ به دست آورد.

7. باران کوستری

بازیگران زن

باران کوثری بازیگر ایرانی در سال 1364 در تهران فرزند رخشان بنی اعتماد کارگردان سینما و جهانگیر کوثری تهیه کننده متولد شد.

او در فیلم ها و سریال های متعددی بازی کرده و افتخارات و جوایز متعددی را در کارنامه هنری خود دارد.

او در سال 1373 هنگام فیلمبرداری یک فیلم هفت ماهه دچار حادثه شد و به شدت مجروح شد.

8. نیکی کریمی

بازیگران زن

نیکی کریمی بازیگر، کارگردان و تهیه کننده ایرانی متولد 1350 در تهران است که سابقه عکاسی و ترجمه را نیز دارد. فیلم های برخاسته، سارا، دو زن، نیمه پنهان، واکنش پنجم، دیوانه ای از قفس پرید از معروف ترین فیلم هایی هستند که او در آن ها بازی کرد و سوت پایان نیز یکی از موفق ترین فیلم هایی است که او کارگردانی کرده است.

نیکی کریمی یکی از هنرمندان موفق سینمای ایران است که جوایز متعددی را در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی کسب کرده است. او همچنین در جشنواره های مختلف فیلم ملی و بین المللی داوری کرده است. نیکی کریمی در سال 2017 در لیست 30 زن زیبای جهان توسط سایت باز نت قرار گرفت.

9. مریلا زارعی

بازیگران زن

مریلا زارعی را باید یکی از حرفه ای ترین بازیگران زن ایرانی سینما و تلویزیون دانست. او متولد 1353 است.فیلم دو زن، واکنش پنجم، سربازان جمعه، شیار 143 یکی از درخشان ترین نقش های اوست. مریلا زارعی جوایز متعددی از جشنواره های کشوری کسب کرده است.

10. سحر دولتشاهی

بازیگران زن

سحر دولتشاهی متولد 1358 بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. او همسر سابق رامبد جوان و همسر فعلی همایون شجریان است. از موفق ترین کارهای او می توان به سریال های تلویزیونی مسافران، فیلم های عصر یخبندان، عرق سرد، وارونگی، طلا و مس، چهارراه استانبول و امیر اشاره کرد.

وی همچنین در سریال های محلی قلب یحی، ساخت ایران 2 و قرباغه به همراه فرشته حسینی ایفای نقش کرده است. دولتشاهی در هشتمین جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا در سال 2018 تندیس بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «امیر» دریافت کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.