افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

بیوگرافی کامل حامد شکرنژاد + عکس های شخصی جدید

  • کد خبر : 377952
بیوگرافی کامل حامد شکرنژاد + عکس های شخصی جدید

حامد شکرنژاد وی متولد 10 فروردین 1362 در مشهد، قاری و کارشناس قرآن است. وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و دکتری در رشته علوم قرآنی است. وی قرائت قرآن را از 5 سالگی به روش تقلید آغاز کرد و اکنون مدیر طرح ملی تلاوت قرآن است. حامد شکرنژاد متولد 10 فروردین 1362 در […]

حامد شکرنژاد وی متولد 10 فروردین 1362 در مشهد، قاری و کارشناس قرآن است. وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و دکتری در رشته علوم قرآنی است. وی قرائت قرآن را از 5 سالگی به روش تقلید آغاز کرد و اکنون مدیر طرح ملی تلاوت قرآن است.

حامد شکرنژاد متولد 10 فروردین 1362 در شهر مشهد است. تلاوت های پدرش در خانه باعث آشنایی او و برادرش با آیات قرآن شد و آنها را جذب تلاوت قرآن کرد. او و برادرش از پنج سالگی در جلسات قرآن شرکت می کردند و زیر نظر محمود فرقانی، جواد و مجتبی سادات فاطمی که نقش مهمی در تربیت آنها داشتند، به تقلید از قرآن و اجرای آن پرداختند. فعالیت های قرآنی

در سن یازده سالگی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی قرآن عربستان شرکت کرد و در رده بزرگسالان این مسابقات مقام اول را کسب کرد. نکته جالب این موفقیت این بود که او برای اولین بار در مسابقات بین المللی شرکت کرد و تا آن زمان هیچ خواننده ایرانی نتوانسته بود در این مسابقات مقام اول را کسب کند.

ویژگی های تلاوت

وی ابتدا از شیوه تلاوت شیخ مصطفی اسماعیل بهره برد و از آن استفاده کرد و در کودکی پس از شرکت در دو مسابقه کشوری و بین المللی صحنه رقابت را رها کرد و سطح تلاوت خود را ارتقا داد و توانست به فعالیت خود ادامه دهد. در رشته تلاوت برای کسب شهرت

تقلید از شیخ مصطفی اسماعیل

در اوایل انقلاب اکثر مردم عبدالباسط را فقط به عنوان قاری قرآن می شناختند. در چنین شرایطی بود که رهبر انقلاب مصطفی اسماعیل را به مردم معرفی کردند و تأکید کردند که «مصطفی اسماعیل قرآن را طوری تلاوت می کند که گویی تازه نازل شده است» و پدر حمید به سبک مصطفی اسماعیل علاقه مند شد. از او تقلید کردند. در همان سال ها یک بار در محضر حضرت آیت الله خامنه ای به سبک خود قرآن تلاوت کرد.

ورزش در دوران نوجوانی و جوانی.

در دوران کودکی و نوجوانی ده ها تلاوت شیخ مصطفی اسماعیل را تقلید کرد. در همان زمان از ابتدا به تلاوت قرآن پرداخت و آهنگی را که از نوار یاد گرفته بود به جاهای دیگر رساند تا فرمانش بر کل قرآن یکنواخت شود و بتواند قرآن را تلاوت کند. کل قرآن به عنوان شیخ مصطفی اسماعیل. حضور در جلسات قرآنی و استفاده از تجربیات اسماعیل اسلمند نقش بسزایی در روند رشد وی در این مسیر داشت.

جدا از تقلید، روزانه 30 صفحه قرآن تلاوت می کرد.

حرکات دست و سر.

وی در مورد حالات بدن خود هنگام تلاوت توضیح می دهد: حرکات دست و سر حالت های شخصی است و ربطی به سبک خواندن ندارد، عمدی نیست و این حرکات ناخودآگاه از درون من می آید، نمی دانم چگونه است. درست است.” اما به نظر من قاری باید بتواند به راحتی دست یا سر خود را حرکت دهد تا معنای آیات را به مخاطب منتقل کند. یعنی شاید در یک نقطه خواننده نیاز به تاکید بر یک نکته با دست خود داشته باشد، باید توجه داشته باشیم که همه چیز باید در خدمت معنا باشد.

انداختن روسری هنگام تلاوت

در هنگام تلاوت همیشه شالی روی شانه او کشیده شده است. از این حیث معتقد است که لباس قاری نباید مانند سایر افراد لباس معمولی باشد تا لباس او نشان دهنده جایگاه اجتماعی قاری باشد و شنونده حساب ویژه ای در مورد قاری باز کند تا برایش راحت شود. معنای قرآن را جذب کند; مانند بسیاری از حرفه ها آنها نیز لباس های خاص خود را دارند.

استفاده از لحن متمایز در تلاوت

وی معتقد است از آنجایی که آیات قرآن تکرار نمی شود، پس نغمه ای که مخصوص آیه مربوط است نباید تکرار شود تا شنونده بتواند با معانی ارتباط عمیق تری برقرار کند.

خواندن

تنها ابتهالی که خواند ابتهال حب الحسین است که برای امام سوم شیعیان امام حسین (ع) خواند.

او گفته است که ابطال خوان نیست و فقط از روی عشق و ارادت به او ابطال حبل حسین را اجرا کرده است.

طرح ملی تلاوت.

با پیشنهاد طرح ملی تلاوت شاکرنژاد، این طرح در اختتامیه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تهران توسط معاونت آموزشی وزارت ارشاد اسلامی به ریاست خود شاکرنژاد رونمایی شد. طی این طرح نوجوانان با استعداد قرآنی در سراسر کشور جذب می شوند و در 6 اداره آموزش های لازم به آنها ارائه می شود تا استعدادهای قرآنی و جوانان کشور شکوفا شود. این 6 بخش به شرح زیر است:

1- تجوید

2- رای دهید

3- لحن

4- ماندگاری

5- ترجمه و مفاهیم

6- آداب و احکام تلاوت قرآن کریم

عناوین ملی

رتبه اول مسابقات ترتیل دانش آموزی مشهد در سال 1374

رتبه اول مسابقات قرآن کریم دانش آموزان استان خراسان در سال 1374

رتبه اول مسابقات قرآن کریم دانش آموزان کشور در سال 1374

رتبه اول مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه مشهد مقدس در سال 1374

مقام اول مسابقات اوقاف قرآن کریم در استان خراسان در سال 1374

مقام اول مسابقات سراسری قرآن کریم، اوقاف و امور خیریه سال 1374.

مقامات بین المللی

رتبه اول مسابقات بین المللی قرآن کریم عربستان در رشته روخوانی و حفظ 5 جزء در سال 1374.

سفرها

وی برای تبلیغ و تلاوت قرآن کریم به کشورهای ترکیه، عربستان سعودی، پاکستان، قطر، امارات، سوریه، لبنان، اندونزی، بنگلادش، مالزی و عراق سفر کرده است.

حامد شکرنژاد

حامد شکرنژاد

حامد شکرنژاد

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.