نام: پارسا

نام خانوادگی: خیف

تاریخ تولد: 27 اردیبهشت 1384

تحصیلات: دانشجو

حوزه هنری: آواز

پارسا خائف

زندگی شخصی و خانواده پارسا خائف.

پارسا خائف وی متولد 7 اردیبهشت 1393 در اردبیل خواننده است. او در خانواده ای 4 نفره به دنیا آمد و تنها یک خواهر کوچکتر به نام نفس دارد.

پارسا خائف

تحصیلات پارسا خائف

پارسا خائف در دبیرستان درس می خواند.

پارسا خائف

زندگی هنری و اجتماعی پارسا خائف

پارسا در ادامه فعالیت خود در کلاس های آواز حوزه هنری و مجموعه هنری فدک اردبیل شرکت کرد، ابتدا با آلات موسیقی آشنا شد، سپس با آوشانایی و اکنون خواننده سنتی است. خائف در تابستان 1376 اولین کنسرت خود را به مدت دو روز در تالار شهریار تبریز برگزار کرد. پارسا در آغاز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در سال 97 قطعات ترکی و فارسی را با ارکستر جوانان رودکی اجرا کرد که با استقبال خوبی روبرو شد. پارسا خائف بهمن 1376، با حضور در برنامه استعدادیابی عصر جدید با حضور احسان علیخانی در اولین اجرای خود، نظرات قوی را به خود جلب کرد. او همیشه بیشترین آرا را در محبوب ترین نظرسنجی ها به دست آورده است. این نابغه موسیقی علاوه بر خوانندگی، فوتبالیست حرفه ای مدرسه فوتبال یارانعلی دایی نیز بوده و از اعضای موفق تیم اردبیل نیز می باشد. پارسا در دوره جدید این فرصت را پیدا کرد که با سالار عقیلی آشنا شود و توسط آریا عظیمی نژاد آموزش ببیند تا در آینده به یک خواننده تمام عیار تبدیل شود. خواننده عصر نیو قبل از شرکت در این مسابقه، مهمان علی ضیا در برنامه فرمول یک بود و کلیپ های خوانندگی او در آن برنامه بسیار مورد توجه قرار گرفت. پارسا خائف منتخب برنامه عصر نو با انتشار پستی در صفحه شخصی خود از مهاجرت خود به تبریز خبر داد.

آثار پارسا خائف

اشک ماه

1396

تخیل شما

تخیل شما

1399

هفت الف

آلبوم هفت الف

1399

کنسرت سلسله من

کنسرت سلسله من

1401

دوست عزیز من

دوست عزیز من

1402

افتخارات پارسا خائف

  • در سال 1375 با ارکستر کودکان تبریز به سرپرستی کادر رودکیان شروع به کار کرد و در سال 1376 مقام اول جشنواره ملی موسیقی تهران را کسب کرد.

  • تابستان 1376 همزمان با عید سعید غدیر خم اولین کنسرت خود را به مدت دو روز در تالار شهریار تبریز اجرا کرد و در همان سال به جشنواره بین المللی شمس و مولوی راه یافت.

  • او در آغاز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در سال 1376 قطعات ترکی و فارسی را به همراه ارکستر جوانان رودکی اجرا کرد که با استقبال خوبی روبرو شد.

  • کسب عنوان GRAND PIZE در جشنواره موسیقی آذربایجان که توسط جمهوری آذربایجان در سال 1998 برگزار شد.

اینستاگرام پارسا خائف

پارسا خائف از طریق صفحه شخصی خود با نام کاربری parsa_khaef در اینستاگرام در ارتباط است.

اینستاگرام پارسا خائف