افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

بیوگرافی علیرضا محمودی رزمنده فرنگی کار

  • کد خبر : 320701
بیوگرافی علیرضا محمودی رزمنده فرنگی کار

علیرضا مهدی در سال 1380 در شهرستان ایذه استان خوزستان به دنیا آمد. پدرش کارگر است و یک برادر دارد و ایمان محمدی کشتی گیر تیم ملی پسر عمویش است. او می گوید علت تفاوت خانواده پسر عمویم ایمان محمدی با من این است که تلفظ محمدی کمی سخت بود، پدر ایمان نام خانوادگی خود […]

علیرضا مهدی در سال 1380 در شهرستان ایذه استان خوزستان به دنیا آمد. پدرش کارگر است و یک برادر دارد و ایمان محمدی کشتی گیر تیم ملی پسر عمویش است. او می گوید علت تفاوت خانواده پسر عمویم ایمان محمدی با من این است که تلفظ محمدی کمی سخت بود، پدر ایمان نام خانوادگی خود را تغییر داد، نام پدربزرگ پدری ما محمد بود.

او کشتی را از سال 1393 آغاز کرد و سپس توانست دونده تیم ملی کشتی فرنگی را در وزن 82 کیلوگرم بر تن کند.

آشنایی با قایق از طریق برادر:

برادرم سال ها پیش کشتی می گرفت و من از طریق او کشتی یاد گرفتم، اما وقتی سالن کشتی ایذه سوخت، دیگر تمرین نکرد.

فکر می کنم سال 1390 بود که سالن کشتی به خاطر گاز آتش گرفت، شش ماه طول کشید و تعمیر نکردند، آن زمان بچه هایی که آنجا تمرین می کردند کشتی را رها کردند و برادرم هم یکی از آنها بود.

وی مبارزه را از ۱۳ سالگی در سال ۱۳۹۳ در شهر ایذه خوزستان زیر نظر مالک محمدی بویری آغاز کرد.

در 20 سالگی در سال 2022 در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان شرکت کرد و در وزن 82 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و موفقیتی را برای ایران به ارمغان آورد.

علیرضا محمودی

رده بندی کلی زاگرب:

علیرضا محمودی در سال 2022 پس از قهرمانی در لیگ برتر، در مسابقات انتخابی کشتی جهان در زاگرب کرواسی شرکت کرد و مدال طلا گرفت.

او همچنین در رنکینگ جهانی قرقیزستان طلا کسب کرده است.

علیرضا محمودی

منابع درآمدی علیرضا محمودی:

علیرضا مهدی درباره شغل و درآمد خود اعلام کرده است:

ما هیچ حمایتی از استان و شهرستان نداریم و هزینه آن را پدرم می دهد. او هم کارگر است و حتی پیراهنش را فروخته است، این کار را می کند تا من به قایق خود برسم. وقتی قهرمان جوانان جهان شدم، حواله 15 میلیون تومانی به من دادند که حتی به اردوی تیم ملی هم نرفت.

علیرضا محمودی

وی همچنین در مصاحبه دیگری می گوید:

سال گذشته قهرمانی نوجوانان جهان را به دست آوردم، سپس در مسابقات کشوری مبارزه کردم و با قهرمانی در آن مسابقات به همراه تیم ملی سال گذشته به مسابقات مقدماتی زاگرب رفتیم و در آنجا به عضویت تیم آسیایی درآمدم. وی که در قزاقستان سوم شد، افزود: در بازی های آسیایی به حریف قرقیزستانی باختم. متأسفانه من در مبارزه شکست خوردم و به دلیل یک حادثه شکست خوردم. در غیر این صورت حریف گرجی که او را شکست داده بود، مبارز قرقیزستانی را با اختلاف شکست می داد.

علیرضا محمودی

قهرمانی آسیا 2023:

علیرضا محمودی در وزن 82 کیلوگرم در مسابقات قهرمانی آسیا 2023 شرکت کرد. او پس از خداحافظی در دور اول، در دور دوم و مرحله یک چهارم نهایی توانست حریف چینی خود هالیشان باهیجیانگ را با نتیجه ۷ بر صفر شکست دهد و به نیمه نهایی راه یابد. وی در این مرحله مقابل آکیلبیک تالانت بیکوف از قرقیزستان با نتیجه 8 بر صفر مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. محمدی در این دیدار با نتیجه 5 بر یک روهیت ضاحیه از هند را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

علیرضا محمودی

قهرمانی کشتی جهان 2023:

در وزن 82 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، علیرضا محمودی در دور دوم برانکو کواچویچ صربستانی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله یاروسلاو فیلچاکوف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را با نتیجه 4 بر یک شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. مهدی در این دیدار 5 بر یک میخائیل برادو از مولداوی را شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار مقابل رفیق حسین اف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از جمهوری آذربایجان در دیداری نزدیک با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

علیرضا محمودی

پیروزی محمدی در مرحله یک چهارم نهایی تیمی المپیک 2024:

علیرضا مهدی در مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس با نتیجه 6 بر 3 قرقیزستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.

علیرضا محمودی

تصویر پلت فرم:

همه کشتی گیرانی که می خواهند به مسابقات جهانی اعزام شوند سکوی جهانی را تجسم می کنند، این تصویری است که هر روز به آن فکر می کنند و با این انگیزه تمرینات خود را پشت سر می گذارند، همچنین امیدوارم با کسب مدال رنگارنگ به استقبال بازی های المپیک بروند. و به وزن المپیک.

هدف:

اولین هدفم قهرمانی و قهرمانی در مسابقات جهانی است و در صورت مهیا بودن شرایط دوست دارم در وزن بالاتر در المپیک شرکت کنم.

ازدواج و همسر علیرضا محمودی:

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=320701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.