افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

بیمه ورزشی چه تاثیری در پیشرفت فوتبالیست ها و ورزشکاران دارد؟

  • کد خبر : 34733
بیمه ورزشی چه تاثیری در پیشرفت فوتبالیست ها و ورزشکاران دارد؟

آسیب ها یکی از عناصر جدایی ناپذیر ورزش های پر برخورد است. حتما بازیکنان معروف یا اطرافیان خود را می شناسید که به دلیل مصدومیت دیگر نتوانستند مانند دوران اوج خود بازی کنند یا کلا فوتبال را کنار گذاشته اند. همین چندی پیش بود که محمد انصاری یکی از تیم های رویایی پرسپولیس پس از […]

آسیب ها یکی از عناصر جدایی ناپذیر ورزش های پر برخورد است. حتما بازیکنان معروف یا اطرافیان خود را می شناسید که به دلیل مصدومیت دیگر نتوانستند مانند دوران اوج خود بازی کنند یا کلا فوتبال را کنار گذاشته اند. همین چندی پیش بود که محمد انصاری یکی از تیم های رویایی پرسپولیس پس از چندین سال دست و پنجه نرم با مصدومیت رباط صلیبی جان به جان آفرین تسلیم کرد و از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. این بازیکن درمان های زیادی را برای بهبود وضعیت خود انجام داد، اما متاسفانه هیچ کدام از آنها به اندازه کافی موثر نبود.

اما در بسیاری از مواقع این امکان وجود دارد که آسیب قابل درمان باشد، اما بازیکنان فوتبال یا ورزش های دیگر به دلیل هزینه های بالای جراحی و دارویی، درمان خود را رها می کنند. پایان دادن به چنین ماجرایی واقعاً تلخ است. رکورد بیمه ورزشی، می تواند از رها شدن فوتبال به دلیل مشکلات مالی جلوگیری کند. این بیمه نامه در زمان مصدومیت همراه بازیکنان خواهد بود.

کارت بیمه ورزشی، حفظ سلامت ورزشکاران و فوتبالیست ها

ورزشکارانی که در طول دوران ورزشی خود حداقل در یک رشته ورزشی فعال بوده اند حداقل یک بار برای بیمه ورزشی ثبت نام کرده اند. ممکن است در دوران نوجوانی این کار را برای کلاس های ورزشی مختلف انجام داده باشید، اما به یاد نمی آورید. در تمامی مجموعه های ورزشی مسئولیت آسیب دیدگی ورزشکاران بر عهده مدیر و مالک باشگاه است. به همین دلیل این گروه ها ارائه بیمه ورزشی را اجباری کرده اند. در نتیجه ثبت نام بیمه ورزشی یکی از مهم ترین مراحل ثبت نام در باشگاه های ورزشی می باشد چرا که به دلیل کم هزینه بودن و اجباری بودن این بیمه، ورزشکاران توجه چندانی به مزایای آن ندارند و شناخت کمی از آن دارند.

فوتبال یکی از ورزش های پرطرفدار در سراسر جهان است که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. بر اساس آمار مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) حدود 37 درصد از مردم ایران به فوتبال علاقه دارند که حدود 31 میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می شود. اگر فرض کنیم 2 درصد از این جمعیت اساساً در باشگاه های مختلف فعال هستند، احتمالاً حدود 620 هزار نفر در این رشته ورزشی فعال هستند.

برخورد در فوتبال به خصوص بین بازیکنان حرفه ای فوتبال بسیار زیاد است. اگر فوتبالیست ها بیمه ورزشی داشته باشند هزینه های مربوط به مصدومیت حوادث ورزشی بر عهده شرکت بیمه خواهد بود همانطور که می دانید در هر فصل چند بازیکن پرسپولیس مصدوم می شوند و اگر به موقع درمان نشوند ممکن است بهبود پیدا نکنند. این اتفاقات قطعا برای سایر بازیکنان در مسابقات استانی و محلی نیز رخ می دهد. پرداختن به هزینه های درمانی کار بسیار سختی است، بیمه ورزشی این هزینه ها را کاهش می دهد تا در چنین مواقعی همه اقشار جامعه از عهده آن برآیند.

پوشش بیمه ورزشی

کارت بیمه ورزشی توسط فدراسیون پزشکی صادر می شود. در صورت استفاده از بیمه ورزشی فدراسیون، هزینه های مربوط به درمان سرپایی، بستری، فیزیوتراپی، تغذیه، روانشناسی ورزشی، کلاس های آموزشی، ارتوپدی، ام آر آی، معلولیت و فوت بر عهده فدراسیون پزشکی خواهد بود. این بیمه نامه صدمات ناشی از فعالیت های ورزشی و موارد مرتبط را پوشش می دهد.

آموزش ثبت نام بیمه ورزشی

ورزشکاران عزیز می توانند این بیمه نامه را به روش های مختلف تهیه کنند. اما یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها ثبت آنلاین بیمه ورزشی است. برای این کار کافی است به وب سایت bimeh.com مراجعه کرده و در قسمت «بیمه ورزشی» بیمه مناسب را خریداری کنید. سایت Bimah.com از آنجایی که اسپانسر رسمی پرسپولیس در راه قهرمانی است، شرایط ویژه ای را برای هواداران این تیم در نظر گرفته است. هواداران پرسپولیس می توانند انواع بیمه به خصوص بیمه ورزشی را با کد تخفیف ویژه هواداران تهیه کنند. به این ترتیب علاوه بر خرید بیمه ارزانتر، بخشی از درآمد حاصل از خرید شما مستقیما به باشگاه پرسپولیس تعلق خواهد گرفت.

کد تخفیف ویژه هواداران پرسپولیس: پرسپولیس

بیمه ورزشی ضامن سلامت ورزشکاران

بر اساس آمار منتشر شده توسط مرکز آمار ایران، در سال 1401 حدود یک میلیون تا 166 هزار نفر به صورت سازماندهی شده در یکی از میادین ورزشی شرکت می کردند. تمامی این ورزشکاران باید تحت پوشش بیمه ورزشی باشند تا در صورت بروز حادثه بتوانند از شرایط ویژه آن از نظر هزینه های درمان، از کارافتادگی و فوت استفاده کنند. اگر اطرافیان خود را می شناسید که به صورت حرفه ای یا نیمه حرفه ای ورزش می کنند، از آنها بخواهید که این بیمه نامه را برای سلامتی خود با قیمت پایین 96 هزار تومان (سال 1402) خریداری کنند. از سوی دیگر اجرای طرح مهم بیمه حوادث ورزشی و درمان تکمیلی انفرادی با دستور وزیر ورزش و جوانان موجب توسعه بیمه ورزشی در بین ورزشکاران و فوتبالیست ها در تمامی سنین شده است.

برای ثبت نظرات بدون نیاز به تایید در کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز عضو شوید (کلیک کنید)