افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

بیمه مهندسین در صحن علنی شورای اسلامی تصویب شد

  • کد خبر : 135473
بیمه مهندسین در صحن علنی شورای اسلامی تصویب شد

سید مجید حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: پیگیر بیمه مهندسان از طریق شورای مرکزی در دوره نهم بودیم که یکی از خواسته های مهندسان و در اولویت ها بود. رئیس کمیسیون بیمه و خدمات اجتماعی شورای مرکزی نظام مهندسی تصریح کرد: تلاش ها و نظارت های زیادی انجام داده ایم تا مهندسان تحت […]

سید مجید حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: پیگیر بیمه مهندسان از طریق شورای مرکزی در دوره نهم بودیم که یکی از خواسته های مهندسان و در اولویت ها بود.

رئیس کمیسیون بیمه و خدمات اجتماعی شورای مرکزی نظام مهندسی تصریح کرد: تلاش ها و نظارت های زیادی انجام داده ایم تا مهندسان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی ادامه داد: اوایل این بحث مطرح شد که مهندسان نیز مانند کارگران ساختمانی بیمه شوند. در این بیمه با اخذ درصدی از درآمد حاصل از صدور پروانه ساختمانی، بخشی از حق بیمه که مربوط به کارفرما از سوی شهرداری است و کارگران مربوطه از اداره فنی و حرفه ای کارت مهارت دریافت می کنند. در یکی از شعب هشت گانه و واگذاری آن به تامین اجتماعی با پرداخت هفت درصد بیمه شدند.

حسینی افزود: تلاش های زیادی برای بیمه مهندسان ساختمانی به این صورت انجام دادیم اما تامین اجتماعی قبول نکرد و مدعی شد در سال 1401 500 هزار نفر از طریق بیمه کارگران ساختمانی بیمه شده اند که با درخواست جدید به 700 هزار نفر رسیده است. مقرر شده است که سالانه یک میلیون و دویست هزار نفر از این طریق بیمه شوند.

رئیس کمیسیون بیمه و خدمات رفاهی شورای مرکزی نظام مهندسی گفت: ایشان در اولین جلسه موضوع را با رئیس شورای اسلامی در میان گذاشتند و ایشان پذیرفتند و قول همکاری و مساعدت در تحقق بیمه مهندسین را دادند. . ، و از ماده 39 قانون نظام های مهندسی و کنترل مقرر شد که ساختمان باید تامین مالی شود.

حسینی ادامه داد: این موضوع ابتدا در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن مطرح و تصویب شد و امیدواریم شورای نگهبان آن را تایید کند.

وی با بیان اینکه بزرگترین آرزوی مهندسان برآورده می شود، گفت: 600 هزار مهندس در سراسر کشور در هفت رشته نظام مهندسی داریم که حدود 200 هزار نفر از آنها مجوز کار دارند و در مرحله اول این افراد تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. .

به گفته حسینی، 20 درصد سهم بیمه را دولت و 7 درصد را خود مهندس پرداخت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.