افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

بیماری های فک و صورت چیست؟

  • کد خبر : 407525
بیماری های فک و صورت چیست؟

به گزارش فرتاک نیوز، وی با اشاره به اثرات منفی استعمال دخانیات و الکل بر سلامت دهان و دندان گفت: بیش از 75 درصد موارد سرطان دهان به دلیل مصرف دخانیات و الکل رخ می دهد که این سرطان در رتبه ششم قرار دارد. سرطان این بیماری در دنیا رایج است و به زندگی بیماران […]

به گزارش فرتاک نیوز،

وی با اشاره به اثرات منفی استعمال دخانیات و الکل بر سلامت دهان و دندان گفت: بیش از 75 درصد موارد سرطان دهان به دلیل مصرف دخانیات و الکل رخ می دهد که این سرطان در رتبه ششم قرار دارد. سرطان این بیماری در دنیا رایج است و به زندگی بیماران آسیب جدی وارد می کند.»

بیماری های فک و صورت چیست؟

بیماری های فک و صورت شامل طیف گسترده ای از مشکلات از جمله عفونت های ویروسی، قارچی و باکتریایی، زخم های دهان، ضایعات سفید و قرمز و همچنین اختلالات غدد بزاقی است. علاوه بر این، در این ناحیه مشکلات مربوط به مفصل فک، درد دهان و فک و حتی تشخیص متاستاز از نواحی دیگر بدن به دهان نیز وجود دارد. این رشته در زمینه تشخیص، پیشگیری و درمان این بیماری ها تخصص دارد.

اهمیت مراجعه به متخصص فک و صورت

این فوق تخصص بیماری های فک و صورت خاطرنشان کرد: این رشته به دلیل عوارض ساختاری دهان و فک از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از مشکلات دهان و فک نه تنها بر سلامت دهان و دندان تأثیر می گذارد، بلکه به سلامت کلی بدن نیز آسیب می رساند. از این رو توصیه می شود برای انجام معاینات دوره ای دهان و دندان به ویژه در افراد در معرض خطر مانند سیگاری ها و مصرف کنندگان الکل به متخصص مراجعه کنید.

سرطان دهان و نیاز به تشخیص زودهنگام

سرطان دهان به عنوان شایع ترین نوع سرطان سر و گردن شناخته می شود و تشخیص زود هنگام می تواند به بهبود کیفیت زندگی و افزایش امید به زندگی برای بیماران کمک کند. آقا حسینی فوق تخصص بیماری های فک و صورت تصریح کرد: اگر این سرطان به موقع تشخیص داده نشود، 80 درصد بیماران در کمتر از 2 سال فوت می کنند. بهتر است.”

وی با اشاره به اهمیت بیوپسی و معاینات دوره ای برای تشخیص سرطان، افزود: پس از تشخیص، بیماران برای درمان به انکولوژیست ارجاع داده می شوند، اما پیگیری های بعد از درمان که شامل جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی است، توسط فک و صورت انجام می شود. متخصصان .

سیگارهای الکترونیکی نیز مضر هستند

آقا حسینی درباره سیگارهای الکترونیکی گفت: اگرچه تحقیقات کافی در مورد اثرات سیگار الکترونیکی انجام نشده است، اما شواهد نشان می دهد که این نوع سیگارها می توانند باعث سرطان دهان نیز شوند.

پیشگیری از سرطان دهان.

این کارشناس با تاکید بر اینکه ترک سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی می تواند تا 75 درصد از ابتلا به سرطان دهان پیشگیری کند، از اهمیت آگاهی بخشی در جامعه خبر داد. وی افزود: در صورت اطلاع رسانی صحیح و ترغیب مردم به ترک سیگار و مشروبات الکلی می توان تعداد سرطان های دهان را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

انتخاب متخصص فک و صورت مناسب

این متخصص در نهایت به بیماران هشدار داد که در انتخاب متخصص فک و صورت دقت کنند و از افرادی که با ادعاهای غیرعلمی و هزینه های هنگفت به دنبال سوء استفاده از بیماران هستند خودداری کنند.


برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.