افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

بیماری های غیرواگیر عامل 80 درصد مرگ و میرها – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 205200
بیماری های غیرواگیر عامل 80 درصد مرگ و میرها – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر حسین فرشیدی بعدازظهر جمعه در مراسم اختتامیه این کنگره با اشاره به برنامه تغذیه خانواده و سلامت این کنگره گفت: در دو سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه تغذیه انجام شده است. از جمله سند ایمنی مواد غذایی، سندی که در زمینه تولید فناورانه، مصرف و استفاده از فناوری های نوین […]

به گزارش خبرنگار مهر حسین فرشیدی بعدازظهر جمعه در مراسم اختتامیه این کنگره با اشاره به برنامه تغذیه خانواده و سلامت این کنگره گفت: در دو سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه تغذیه انجام شده است. از جمله سند ایمنی مواد غذایی، سندی که در زمینه تولید فناورانه، مصرف و استفاده از فناوری های نوین و تراریخته ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 10 سال است برنامه ای تحت عنوان پزشک خانواده و نظام ارجاع مطرح شده است، تصریح کرد: در صورت پوشش کامل اجرای این طرح تا پایان سال آینده، شعار پیشگیری قبل از درمان خواهد بود. تحت پوشش جامعه

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اجرای کامل نظام ارجاع کار بسیار دشواری است و نیازمند حمایت همه جانبه و کامل دولت است.

وی ابراز داشت: در دنیا دیگر نمی توان همه نیازها را در داخل تامین کرد و نیاز به تعامل بین کشورها وجود دارد.

فرشیدی کنترل ایمنی مواد غذایی و پیشگیری از منابع غیررسمی را از وظایف اصلی معاونت غذا و دارو اعلام کرد و ادامه داد: سند غذایی مناسب یا سبد غذایی مناسب بر عهده وزارت بهداشت است، به عنوان مثال باید میزان مواد غذایی را استاندارد کنیم. نمک و سبزیجات مصرف می شود.

وی با بیان اینکه کمبودهای زیادی در زمینه تغذیه وجود داشته است به طوری که کودکان همچنان به جای شیر و لبنیات از مواد غذایی ناسالم استفاده می کنند، ادامه داد: بهبود تغذیه و فعالیت بدنی دو عامل در پیشگیری از چاقی است و اگر تغییری در آن ایجاد شده باشد. آمار چاقی فعلی به دلیل کم کاری در زمینه تغذیه انجام نمی شود.

وی بیان کرد: ذائقه مردم در سال های اخیر به دلیل تبلیغات گسترده غذاهای نامناسب از طریق صدا و سیما و پخش فیلم ها و تیزرهای تبلیغاتی در فضای مجازی تغییر کرده است.

فرشیدی گفت: در همایش های زیادی شرکت کرده ام اما حضور پرشور دانشجویان، اساتید و نخبگان تغذیه در این همایش چیزی است که باید به خود تبریک گفت.

وی گفت: استقبال بالای شرکت کنندگان از این کنگره نشان از سطح علمی بالای موضوعات کنگره دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=205200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.