افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

بیماری تنفسی خاص باشگاه های ورزشی چیست؟

  • کد خبر : 403918
بیماری تنفسی خاص باشگاه های ورزشی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تا پایان سال 2030 بیماری های انسدادی ریه به عنوان یکی از سه عامل اصلی مرگ و میر معرفی می شود، گفت: در بازه زمانی 1379 تا 1399. 2010 “این بیماری قسمت 5 یا 6 خواهد بود.” اولین عامل مرگ و […]

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تا پایان سال 2030 بیماری های انسدادی ریه به عنوان یکی از سه عامل اصلی مرگ و میر معرفی می شود، گفت: در بازه زمانی 1379 تا 1399. 2010 “این بیماری قسمت 5 یا 6 خواهد بود.” اولین عامل مرگ و میر بود.

مهر در این خبر نوشت: و افزود: این موضوع لزوم برنامه ریزی در زمینه اقدامات پیشگیرانه و درمانی را برجسته می کند.

زالی گفت: بافت ریه بافتی مساعد برای بروز بسیاری از بیماری ها و متاستازهای ریوی، عفونی و سیستمیک است. ریه آخرین راه رایج این نوع بیماری است. ریه نه تنها می تواند منشاء بیماری های مختلف باشد، بلکه می تواند تحت تاثیر سایر بیماری ها نیز قرار گیرد. از سوی دیگر، درگیری ریه ناشی از بیماری های دیگر، سناریوهای اثربخشی درمانی و بقا را تغییر می دهد.

ارتباط مستقیم بین آسم و آلودگی هوا/بیشتر مبتلایان کودکان هستند

وی موضوع آسم در کشور را موضوعی مهم دانست و افزود: برآورد می شود در حال حاضر بین 9 تا 13 درصد بیماران مبتلا به آسم در کشور وجود داشته باشد. مهمترین نگرانی این است که بیشتر مبتلایان به آسم کودکان هستند. متاسفانه بین آلودگی هوا، میزان آلاینده ها و افزایش بیماری آسم در کشور رابطه مستقیم وجود دارد.

به گفته زالی، تحقیقات نشان می دهد در برخی شهرها با تغییر میزان آلاینده ها، تعداد بیماری های مرتبط با آسم رو به افزایش است.

نیاز به توسعه پروتکل های تشخیصی کوتاه مدت اولیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خطرات شغلی در کشور را از دیگر چالش های کشور دانست و افزود: بسیاری از بیماری هایی که با علائمی مانند فیبروز و سیلیکوز همراه هستند و در مجموع به عنوان بیماری های ریوی شناخته می شوند، در صورت وجود تشخیص مبتنی بر پروتکل. در تشخیص کوتاه مدت اولیه، آنها توانایی تشخیص زودهنگام آن را دارند.

وی با تاکید بر لزوم تدوین پروتکل های غربالگری بیماری بر اساس تشخیص اولیه بیماری های کوتاه مدت برای حفظ سلامت کارگران شاغل در مشاغل سخت و معادن، گفت: باید حساسیت عمومی را نسبت به بیماری های قابل پیشگیری افزایش دهیم.

بیماری های تنفسی خاص در باشگاه های ورزشی

امروزه با انواع بیماری های تنفسی مواجه هستیم که بسیاری از آنها در گذشته وجود نداشتند. به عنوان مثال، امروزه تمرینات ورزشی در محیط های بسته رایج شده است. مردم به طور فزاینده ای به باشگاه های ورزشی می روند و این منجر به ظهور “تنگی برونش” ناشی از ورزش در دسته بیماری های تنفسی شده است. این مشکل زمانی رخ می دهد که هوای محیط کمتر از بدن فرد مرطوب باشد.

2 آموزش مهم برای بیماران آسمی

در همین حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر لزوم آموزش به بیماران ریوی گفت: فرد مبتلا به آسم باید آموزش ببیند که از محرک ها و آلرژی ها دور بماند. این عمل باعث افزایش کیفیت زندگی و اثربخشی درمان و کاهش تشنج می شود.

زالی افزود: فرهنگ استفاده صحیح از اسپری یا استنشاقی در درمان انواع بیماری های ریوی در کشور به خوبی جا نیفتاده است، استفاده کم و عدم استفاده بهینه استراتژی درمان مبتنی بر استنشاق را در کشور اصلاح می کند و یکی از دلایل آن است. که باعث ایجاد بیماری های تنفسی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.