افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

بیلبوردهای تهران کار کثیفی کردند/ یک مدیر برکنار شد

  • کد خبر : 116053
بیلبوردهای تهران کار کثیفی کردند/ یک مدیر برکنار شد

در دو سال گذشته فعالیت و عملکرد سازمان زیباسازی شهرداری تهران در زمینه تولید محتوای فرهنگی بیلبوردهای تهران واکنش ها و انتقاداتی را برانگیخته است. اخیرا این سازمان اقدام به نصب بیلبوردهایی مزین به اشعار برخی از شاعران در نقاط مختلف تهران کرده است. این اقدام واکنش هایی نیز به همراه داشت. باشگاه خبرنگاران جوان […]

در دو سال گذشته فعالیت و عملکرد سازمان زیباسازی شهرداری تهران در زمینه تولید محتوای فرهنگی بیلبوردهای تهران واکنش ها و انتقاداتی را برانگیخته است. اخیرا این سازمان اقدام به نصب بیلبوردهایی مزین به اشعار برخی از شاعران در نقاط مختلف تهران کرده است. این اقدام واکنش هایی نیز به همراه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان در این باره نوشت: سرهنگ مومنی معاون آموزشی و فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: اشعار حک شده توسط سازمان زیباسازی شهر تهران بر روی پوسترهای شهر به هیچ عنوان برای راننده قابل خواندن نیست و به دلیل طولانی بودن این اشعار متاسفانه باعث بروز حوادث رانندگی می شود و باید به دقت بررسی شود تا عواقبی نداشته باشد و استاندارد باشد.

وی تاکید کرد: بنرها و بیلبوردهای شهری باید کوتاه و مختصر باشند و اذهان عمومی را درگیر نکنند و پیام را با یک نگاه کوتاه از سوی راننده منتقل کنند. این جمله طولانی استاندارد نیست و باعث بروز حوادث می شود، سازمان زیباسازی نامه ای درباره این اقدام ننوشته است و کارشناسان باید برای این موضوع وقت بگذارند.

در ادامه سرهنگ مصطفی زینی وند، رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز گفت: این بیلبوردهای تبلیغاتی در حاشیه جاده یا بزرگراه را می توان نوعی نابسامانی محیطی دانست که به طور طبیعی الگوهای ترافیکی را تحت تأثیر قرار می دهد و آن را مختل می کند. از حرکت چشم رانندگان و در تصمیم گیری رانندگان نیز مشکل ایجاد می کنند. اکثر مطالعات در این زمینه قطعی نیستند، اما یک روند در حال ظهور در ادبیات وجود دارد که نشان می دهد تبلیغات و بنرها می توانند خطر تصادف را افزایش دهند.

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز بر لزوم استانداردسازی تابلوهای تبلیغاتی شهر تاکید کرد و یادآور شد: سازمان زیباسازی شهر تهران تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام داده است که یکی از آنها بازنمایی شعر است. روی بیلبوردها در شهرستان اما طبیعتا این اقدام با مخالفت و انتقاد همراه بوده است، البته انتقادات باید شنیده و مورد توجه قرار گیرد و کارها اصلاح شود، حادثه ساز می شوند، به همین دلیل بهتر است اشعار کوتاه و در در مراحل بعدی، مطمئن شوید که کار کارشناسی انجام می دهید. باید گفت که این اقدام خوب و ارزشمند است اما با توجه به نظر راهور باید اصلاح شود.

پیش از این همزمان با هفته دفاع مقدس شهرداری تهران، پوسترهایی با تصاویر فیلم های مهم جنگی همچون «غریب» و «چ» در سطح شهر تهران نصب شده بود که واکنش شدید بابک حمیدیان بازیگر سینما را در پی داشت.

این در حالی است که در دو سال گذشته فعالان تبلیغات محیطی انتقادات زیادی از عملکرد سازمان زیباسازی در ارائه طرح های مختلف برای ارائه محتوای فرهنگی تابلوها داشته اند.

بیشتر بخوانید:

اشتباه بزرگ و بنر اشتباه شهر تهران مقابل سفارت انگلیس / عکس

حواشی عکس فروغ فرخزاد بر روی پوستر شهری/ نادعلی: «عبور از همه خطوط قرمز سخت است»

مدارس شهرداری تهران; با تشکر زاکانی روی سنگ قبر نیما، حادثه خلازیر، بنرهای پر حاشیه…

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.