افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

بیش از 85 درصد تصادفات ناشی از عوامل انسانی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 240472
بیش از 85 درصد تصادفات ناشی از عوامل انسانی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهداری کشور گفت: 82 درصد تصادفات در ایام نوروز امسال ناشی از سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و اصرار راننده به خودرو بوده است. رانندگی طولانی مدت، خستگی و خواب آلودگی. این مقام انتظامی پس از اشاره به […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهداری کشور گفت: 82 درصد تصادفات در ایام نوروز امسال ناشی از سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و اصرار راننده به خودرو بوده است. رانندگی طولانی مدت، خستگی و خواب آلودگی.

این مقام انتظامی پس از اشاره به اینکه ایمنی راه و کیفیت وسایل نقلیه نقش موثری در کاهش یا افزایش تصادفات دارد، افزود: در تصادفات فوتی و مجروحاگر خودرو خوب و باکیفیت باشد قطعا تعداد کشته و زخمی ها کاهش می یابد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: در بررسی های جدید انجام شده در دهه های اخیر بیش از 85 درصد تصادفات ناشی از عوامل انسانی (رانندگان) و 15 درصد مابقی مربوط به عواملی مانند خودرو و جاده است.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه اشتباه کوچکی مانند عدم توجه به جلو یا خواب آلودگی راننده نباید مجازات اعدام داشته باشد، افزود: در صورت انحراف خودرو از جاده باید نقش جاده و جاده بررسی شود.ماشین . شاید برای کاهش خسارت این حادثه باشد.

این افسر پلیس با اشاره به اینکه عوامل انسانی وجه مشترکی با جاده و وسیله نقلیه دارد، گفت: خودروی واژگون، چرا سقف خودرو به سر راننده و سرنشینانش فشار آورده و یا چرا ایربگ کار نمی کند. . کار، و چرا موانع ایمنی در کنار جاده جایی برای جلوگیری از پرتاب ماشین به دره نبود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور افزود: در تصادفاتی که بررسی کردیم نمی توان گفت صددرصد علت تصادف خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است، اصولاً درصدی از خسارت یا تقصیر متوجه راننده است. به عنوان مثال در کارخانه های خودروسازی ستون مربوط به سقف خودرو استحکام لازم را نداشت.

سرهنگ شیرانی گفت: تحقیقات نشان می دهد در تصادفات علل قبل از حادثه، حین و بعد از حادثه نقش موثری دارند که از جمله آن علل بعد از حادثه، نقش درمان و امداد رسانی سریع است.

این مقام انتظامی افزود: 51 درصد جانباختگان تصادفات در صحنه تصادف، 7 درصد در حین حمل و نقل و حدود 42 درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست می دهند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهداری گفت: عملیات انتقال مصدومان به مراکز درمانی باید با سرعت بیشتری انجام شود. ضربه تنها در 10 استان بیمارستانی وجود دارد که نیاز به تقویت دارند تا 49 درصد صدمات پس از حادثه کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.