افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

بیش از 300 موکب ویژه زائران در خیابان امام رضا مشهد برگزار می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 326617
بیش از 300 موکب ویژه زائران در خیابان امام رضا مشهد برگزار می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باغبان اظهار داشت: یکی از اصلی ترین فعالیت های ما در روزهای پایانی صفر اجرای طرح «در راه بهشت» است که طی آن در مسیر خدمت رسانی ویژه زائران در امام رضا (ع) خیابانTO)بیش از 300 موکب از میدان 15 خرداد تا حرم مطهر رضوی برگزار می شود. رئیس اداره […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باغبان اظهار داشت: یکی از اصلی ترین فعالیت های ما در روزهای پایانی صفر اجرای طرح «در راه بهشت» است که طی آن در مسیر خدمت رسانی ویژه زائران در امام رضا (ع) خیابانTO)بیش از 300 موکب از میدان 15 خرداد تا حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

رئیس اداره ساماندهی اجتماعی امور زائران شهرداری مشهد تصریح کرد: فعالیت های ما در دهه آخر صفر در قالب طرح های عملیاتی است که با مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین آغاز می شود.

وی افزود: این مراسم در روز اربعین در مشهد مقدس از ساعت 8 صبح تا 20 از میدان 15 خرداد تا حرم مطهر رضوی برگزار می شود. شهرداری مشهد زیرساخت ها را برای تسهیل این امر آماده خواهد کرد. قاعدتا نهادهای فرهنگی کمتر درگیر امور مربوط به دهه آخر صفر هستند اما امسال اردوی فرهنگی زائران دهه آخر صفر با محوریت آستان قدس آغاز به کار کرده و جلسات آن هر هفته برگزار می شود. . همه نهادهای فرهنگی باید فعال شوند.

باغبان یکی از مشکلات ما را مراکز اسکان موقت و اضطراری عنوان کرد و گفت: محور اصلی اسکان و اولویت ما پارک غدیر است. علاوه بر زیارتگاه غدیر، چهار مرکز اسکان موقت داریم که تا پایان هفته آینده آماده می شود. امسال خیلی شلوغ خواهد بود یکی از چالش های ما بحث اسکان است که شهرداری مشهد مسئولیتی در قبال اسکان ندارد و فقط کمک می کند.

رئیس اداره امور زائران سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: چهار موکب بزرگ با ظرفیت بیش از 20 هزار نفر شبانه در شارستان ها و مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی داریم. اولویت های بعدی ما در حوزه اسکان سالن های ورزشی، پناهگاه های بحران و مراکز فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورها و برنامه های ما برپایی ایستگاه های پذیرایی از زائران پیاده و سواره است، تصریح کرد: یکی از ایستگاه هایی که قطب و محور اصلی ما در حوزه فرهنگی خواهد بود، ایستگاه شنی میدان شهدا است. تاکنون بیش از 40 موکب برای استقبال از زائران در میدان شهدا ثبت نام شده است. همچنین ایستگاه پذیرایی از زائران پیاده در بزرگراه شهید سلیمانی، محور خوچان و بزرگراه فردوسی داریم. همچنین در ایستگاه راه آهن، نیشابور، پایانه مسافربری و محور قوچان جنب بیمارستان شهید طالقانی پذیرای زائران سواره خواهیم بود.

باغبان خاطرنشان کرد: خدمات زیارتی عمومی، تخصصی و فرهنگی را آماده کرده ایم. یکی از فعالیت های اصلی ما یک رویداد ملی با عنوان “در راه بهشت” است که طی آن در مسیر خدمت رسانی به زائران در خیابان امام رضا (ع)TO)از میدان 15 خرداد تا حرم مطهر رضوی بیش از 300 موکب ایجاد می شود. با تمام شهرها، شهرک ها، شهرهای مذهبی و غیره. شهرهای دیگر برای حضور در موکب ها و تشکل های مردمی این منطقه با استان خراسان رضوی مکاتبه کردیم و بیش از 6 شهرستان اعلام آمادگی کردند.

رئیس اداره امور زائران سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: فضاهای اکران شهری در راستای دهه گذشته صفر خواهیم داشت. تمامی قابلیت ها در این زمینه چیدمان فضا و توانمندی افراد در دهه اخیر به صفر خواهد رسید. یکی از چالش های اصلی ما در سال گذشته به خصوص ثبت نام، عدم اطلاع رسانی صحیح و به موقع بود. به همین منظور طرح زائر افتخاری را راه اندازی کردیم که بیش از 600 نفر ثبت نام کردند. برنامه «قرار نوجوانی» را هم داریم که در 4 شیفت سه ساعته به بیش از 3000 دختر و پسر در میدان شهدا خدمات رسانی می کند. تئاتر مجلل مذهبی را نیز در برخی مناطق خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=326617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.