افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
0

بیش از 10 میلیون جوان در کشور ازدواج نکردند

  • کد خبر : 387767
بیش از 10 میلیون جوان در کشور ازدواج نکردند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی با بیان اینکه از بین 22 میلیون و 264 هزار جوان 18 تا 35 سال در کشور، 10 میلیون و 376 هزار نفر هنوز ازدواج نکرده اند، اظهار داشت: در این میان 22 میلیون و 264 هزار جوان بین 18 تا 35 سال در کشور ازدواج نکرده اند. خبرگزاری میزان- […]

سخنگوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی با بیان اینکه از بین 22 میلیون و 264 هزار جوان 18 تا 35 سال در کشور، 10 میلیون و 376 هزار نفر هنوز ازدواج نکرده اند، اظهار داشت: در این میان 22 میلیون و 264 هزار جوان بین 18 تا 35 سال در کشور ازدواج نکرده اند.

خبرگزاری میزان- احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد و سخنگوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز (یکشنبه 24 مهرماه) این کمیسیون گفت: امروز سینا کلهر معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان و جمعی از نیروهای تحت امر این معاونت به کمیسیون فرهنگی دعوت شدند و در بخش های مختلف حوزه جوانان، چالش ها و فرصت ها، تسهیل ازدواج و همچنین نگرش جوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره به گزارش معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در جلسه امروز این کمیسیون گفت: در رده سنی جوانان که شامل رده سنی 18 تا 35 سال است. 22 میلیون و 246 هزار نفر جمعیت در کشور داریم که از این تعداد 28 نفر مسئولیت این جوانان را بر عهده دارد. بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری فعلی برای این گروه سنی یعنی بین 18 تا 35 سال 17 درصد است که این رقم بالاتر از میانگین نرخ بیکاری در کشور است. یعنی بیکاری در گروه سنی جوانان ما بالاتر از میانگین نرخ بیکاری در کشور است، یعنی باید با جدیت بیشتری به موضوع اشتغال جوانان بپردازیم.

راستینه ادامه داد: بر اساس این گزارش از بین 22 میلیون و 264 هزار جوان بین 18 تا 35 سال کشور، 10 میلیون و 376 هزار نفر تاکنون ازدواج نکرده اند و سن ازدواج برای دختران ما 24 سال و برای فرزندان پسر 28.3 سال است. که بر اساس آن در پایان برنامه هفتم توسعه، میانگین سن ازدواج دختران و پسران باید یک سال کاهش یابد.

وی با اشاره به آمار ارائه شده در گزارش معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در رده سنی 15 تا 19 سال، افزود: تقریباً 15 درصد از جمعیت جوان ما در این رده سنی هستند که به این رده سنی مراجعه می شود. نسل جدید یا “نسل Z” ممکن است چگونه باشد. همچنین بر اساس نظرسنجی وزارت ورزش، 69.3 درصد از جوانان کشور مهمترین دغدغه خود را در زمینه مسائل اقتصادی و مالی بیان کرده اند و از این درصد، 43 درصد اشتغال را مهم ترین دغدغه فعلی خود دانسته اند. مطابق با نرخ بیکاری جوانان است و طبیعتاً نیازمند توجه جدی مسئولان ذیربط در بحث اشتغال جوانان است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی ادامه داد: نظر نمایندگان کمیسیون این بود که اگر به طور جدی روی بحث اشتغال تمرکز کنیم، می توانیم میانگین سنی ازدواج جوانان را نیز کاهش دهیم، بنابراین در جلسه امروز کمیسیون راه ها. برای کمک به ایجاد و توسعه شغل مورد بحث قرار گرفت و بودجه سال آینده در اولویت قرار گرفت و با تمرکز بر اشتغال جوانان به تفصیل بحث شد.

راستینه در پایان گفت: با توجه به اینکه یکی از وظایف وزارت ورزش و جوانان افزایش هویت دینی، انقلابی و ملی در سنین پایین است، در کمیسیون راهکارهایی برای افزایش این هویت و تعلق دینی و ملی وجود دارد. و همچنین موضوع معیشت و توجه به موضوع اشتغال جوانان. بحثی انجام شد و مقرر شد کمیته خانواده و جمعیت اولویت های خود را در خصوص راه های تسهیل ازدواج جوانان به کمیسیون ارائه کند. همچنین مقرر شد کمیته ورزش و جوانان اولویت های خود را در خصوص اصلاح قانون یا وضع قوانین جدید برای حمایت از جوانان در مشکلات، دغدغه ها و چالش های پیش روی جوانان در امور خانواده، ازدواج و اشتغال ارائه کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.