افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال اوج گرفت

  • کد خبر : 290540
بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال اوج گرفت

آفتاب نیوز: در 18 ژوئن، هزینه اولویت در شبکه بیت کوین به طور موقت افزایش یافت. در همین حال، ETF های نقدی بیت کوین، که بیشترین انباشت را از زمان راه اندازی خود مشاهده کردند، برای حفظ رشد قیمت بیت کوین کافی نبودند. علاوه بر این، سهام MicroStrategy با وجود دوبرابر شدن MTSR در شش […]

آفتاب نیوز:

در 18 ژوئن، هزینه اولویت در شبکه بیت کوین به طور موقت افزایش یافت. در همین حال، ETF های نقدی بیت کوین، که بیشترین انباشت را از زمان راه اندازی خود مشاهده کردند، برای حفظ رشد قیمت بیت کوین کافی نبودند.

علاوه بر این، سهام MicroStrategy با وجود دوبرابر شدن MTSR در شش ماه گذشته، 6.9 میلیارد دلار در موقعیت‌های فروش (فروش) سازمانی جذب کرده است.

داده های اشتغال و ناامیدی برای کاهش نرخ بهره

آنچه تصور می شد چالشی برای تلاش برای محدود کردن قیمت بیت کوین باشد، در معاملات روز جمعه ایالات متحده به عقب نشینی قیمت تبدیل شد.

بر اساس داده های کوین گلس، این فشار فروش منجر به انحلال 450 میلیون دلاری شد که بیشترین میزان از زمان سقوط بازار در اواسط آوریل است.

اوایل روز جمعه، پس از اینکه داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در ماه مه بسیار قوی‌تر از آنچه انتظار می‌رفت و 272،000 شغل ایجاد کرد، قیمت بیت کوین شروع به کاهش کرد و 72000 دلار را به چالش کشید. داده ها نشان داد که بازار کار بهتر از حد انتظار با سیاست های مالی سختگیرانه مقابله می کند.

این به نوبه خود، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را که پیش نیاز اصلی برای جریان نقدینگی به دارایی های ریسک و ارزهای دیجیتال است، عقب انداخت.

بنابراین، در ماه ژوئیه، درهای کاهش نرخ بهره بسته شد. کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) قرار است در 12 ژوئن برای بحث در مورد نرخ ها تشکیل جلسه دهد و بازارها اکنون امید چندانی به کاهش نرخ در سه جلسه بعدی ندارند.

افزایش موقت کارمزد در شبکه بیت کوین

در 7 ژوئن، شبکه بیت کوین شاهد افزایش شدید کارمزد تراکنش ها بود که بیشتر به دلیل 332000 تراکنش تایید نشده بود.

به گفته کالین وو، تحلیلگر معروف بلاک چین، مقصر اصلی این ترافیک صرافی OKX است که به دلیل تجمیع و مدیریت UTXO در کیف پول های خود، چنین ازدحام را در شبکه ایجاد کرده است.

نقل و انتقالات بیت کوین به عنوان نتایج تراکنش خرج نشده (UTXO) در کیف پول کاربران ذخیره می شود. زمانی که کاربر می خواهد بیت کوین های خود را به کیف پول دیگری ارسال کند، باید به ازای هر UTXO که در کیف پول خود دارد، هزینه تراکنش پرداخت کند که در صورت نقل و انتقالات زیاد می تواند افزایش یابد.

این موضوع به ویژه برای صرافی هایی که اغلب تراکنش های ورودی کوچک و تراکنش های خروجی بزرگ دارند، نگران کننده است. به این ترتیب، صرافی‌ها UTXO‌های خود را با صرف یک‌باره آن‌ها در حالی که هزینه‌های شبکه نسبتاً کم است، «تجمیع» می‌کنند و همه ورودی‌ها را در خروجی‌های بسیار بزرگ‌تر در یک کیف پول تجمیع می‌کنند.

وقتی یک صرافی بزرگ این کار را انجام می دهد، این قدرت را دارد که کارمزدها را در سراسر شبکه افزایش دهد و تراکنش ها را برای دیگران گران تر کند.

برخی از توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال از صرافی OKX به دلیل تصمیم به انجام ادغام خود به این روش و حتی عدم صدور هشدار قبلی انتقاد کرده اند.

کارمزد پردازش تراکنش های با اولویت بالا 514 ساتوشی بود، در حالی که تراکنش های با اولویت پایین کارمزد 513 ساتوشی داشتند. بنابراین کارمزد این معاملات به دلار آمریکا بین 50 تا 52 دلار رسیده بود. لازم به ذکر است که اکنون نرخ ها به حالت عادی بازگشته و حدود 74 ساتوشی است.

کاهش 40 درصدی سهام GameStop

فشار فروش بر بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال چند ساعت بعد افزایش یافت، زمانی که Roaring Kitty برای اولین بار پس از سال ها در یوتیوب پخش شد. این افسانه معاملاتی احتمالاً کسانی را که انتظار اعلام بزرگی از او داشتند ناامید کرد. او چیز زیادی برای گفتن نداشت جز اینکه امیدوار بود مدیریت GameStop بتواند این شرکت را در سال های آینده به چیزی ارزشمند تبدیل کند.

در همان روز، سهام GME در طول جلسه زنده سقوط کرد و 40 درصد کاهش ارزش را ثبت کرد. MemeCoin GME در پلتفرم شبکه Solana نیز در مقایسه با بالاترین سطح ثبت شده در روز جمعه، 50 درصد کاهش یافته است. نگاهی به سایر میم کوین ها نیز نشان می دهد که DOGE 8٪ کاهش یافته است، SHIB 10٪ و PEPE 15٪ کاهش یافته است.

شرکت های بزرگ از ریزش استراتژی پیروی می کنند

در همین حال، چندین موسسه برای کاهش قیمت 6.9 میلیارد دلاری شرکت نرم افزاری میکرواستراتژی مایکل سیلر، موقعیت های فروش باز کرده اند.

با این حال، به نظر می رسد عزم فروشندگان کوتاه مدت در حال کاهش است زیرا قیمت ها در شش ماه تقریباً سه برابر شده است.

MicroStrategy تا 6 ژوئن دارای 18 موقعیت کوتاه در شرکت تحقیقات سرمایه گذاری Fintel’s The Big Shorters است. Big Shorters لیستی از بزرگترین موقعیت های فروش است که توسط موسسات به SEC افشا شده است.

بزرگترین موقعیت، به مبلغ تقریبی 2.4 میلیارد دلار، بیست و هفتمین موقعیت خالص در بین موسسات است.

حتی با وجود اینکه برخی از موسسات پس از سقوط استراتژی خرد، موقعیت خود را باز کردند، اما کاهش قابل توجهی در اعتماد فروشندگان کوتاه مدت مشاهده شده است.

نرخ پرداخت برای سهام Microstrategy تقریباً 50٪ در شش ماه گذشته کاهش یافته است و از 3.1 روز به 1.5 روز رسیده است.

منبع: بلاک چین پاتریا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=290540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.