افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 18 September , 2024
0

بیت کوین در انتظار تعیین نرخ بهره؛ 5 نکته مهم که در این هفته باید به آنها توجه کنید

  • کد خبر : 365358
بیت کوین در انتظار تعیین نرخ بهره؛ 5 نکته مهم که در این هفته باید به آنها توجه کنید

قیمت بیت کوین هفته جدید خود را در حالی آغاز می کند که همه نگاه ها به نشست فدرال رزرو آمریکا برای تعیین نرخ های بهره معطوف است. بیت کوین در حال حاضر در کانال 57000 دلار معامله می شود و در تلاش است تا حمایت 60000 دلاری خود را پس بگیرد. به گزارش اسمارتک […]

قیمت بیت کوین هفته جدید خود را در حالی آغاز می کند که همه نگاه ها به نشست فدرال رزرو آمریکا برای تعیین نرخ های بهره معطوف است. بیت کوین در حال حاضر در کانال 57000 دلار معامله می شود و در تلاش است تا حمایت 60000 دلاری خود را پس بگیرد.

به گزارش اسمارتک نیوز، با وجود افت در ساعات اخیر، در حال حاضر بیت کوین در محدوده مورد علاقه خریداران باقی مانده است. بسیاری از اندیکاتورها نیز اهمیت بازپس گیری محدوده 60000 دلاری و تبدیل این مقاومت به حمایت را گزارش می دهند.

همانطور که گفتیم جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در هفته جاری برگزار می شود و احتمالاً برای اولین بار در چهار سال گذشته نرخ بهره کاهش خواهد یافت. با این حال، کاهش نرخ بهره ممکن است بیشتر از انتظار بازار باشد.

در همین حال، تسلط بیت کوین به بالاترین سطح خود در سه سال و نیم اخیر رسیده است و عملکرد اتریوم در برابر پادشاه ارزهای دیجیتال نیز همچنان نشان دهنده ضعف آلت کوین ها است.

در این مقاله به بررسی 5 عاملی می پردازیم که می تواند بر قیمت بیت کوین در این هفته تاثیر بگذارد.

هفته نوسانی در پیش است

قیمت بیت کوین با بسته شدن کندل هفتگی خود تحت فشار نزولی قرار گرفت و سطح 60000 دلار و برخی از سودهای هفته گذشته را از بین برد.

در زمان نگارش این مقاله، بزرگترین ارز دیجیتال بازار به کانال 57000 دلاری بازگشته است، اما همچنان از 7 روز گذشته خود بیشتر است. ۴٪ بالاتر است

تغییرات قیمت بیت کوین - منبع: Blockchain Homeland
تغییرات قیمت بیت کوین – منبع: Blockchain Homeland

مارک کالن، تاجر و تحلیلگر معروف در یک توییت وی در این زمینه نوشت:

هفته ای پرتلاطم برای بیت کوین در پیش است.

کالن معتقد است که با توجه به نشست فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره در 18 سپتامبر (28 سپتامبر)، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می توانند با نوساناتی همراه شوند.

جل، یک تاجر معروف دیگر نیز نوشته است:

هفته جدید با ضرر آغاز شد و تصمیم کلیدی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره روز چهارشنبه اعلام خواهد شد. من فکر می کنم اگر محدوده فعلی (59000 دلار در زمان این توییت) حفظ شود، وضعیت بهبود خواهد یافت.

نمودار بیت کوین - منبع: Jelle/Xنمودار بیت کوین - منبع: Jelle/X
نمودار بیت کوین – منبع: Jelle/X

از سوی دیگر، Caleb Franzen، بنیانگذار Cubic Analytics، به میانگین متحرک ساده ۳۶۵ روزه بیت کوین اشاره کرد. در ماه های اخیر به عنوان سطح حمایتی حفظ شده است.

او در پست الکترونیکی وی در این زمینه نوشت:

از زمان شکست اولیه صعودی بیت کوین در مارس و آوریل 2023، این ارز دیجیتال بالاتر از میانگین متحرک 1 ساله خود باقی مانده است و حتی چندین بار آن را به عنوان سطح حمایت حتی در طی اصلاحات اخیر در ماه آگوست و سپتامبر آزمایش کرده است… این بار، مانند سه ماهه دوم و سوم 2023، بیت کوین میانگین 1 ساله خود را قبل از صعود بیشتر آزمایش کرد؟ تا زمانی که خلاف آن ثابت نشود، پاسخ مثبت است!

نمودار بیت کوین 1 روزه و میانگین متحرک ساده 365 روزه - منبع: Cubic Analyticsنمودار بیت کوین 1 روزه و میانگین متحرک ساده 365 روزه - منبع: Cubic Analytics
نمودار بیت کوین 1 روزه و میانگین متحرک ساده 365 روزه – منبع: Cubic Analytics

بررسی شاخص های فنی بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر در مقطع حساسی قرار دارد و با مقاومت 60000 دلاری خود دست و پنجه نرم می کند.

به گفته تحلیلگران، هم شاخص قدرت نسبی (RSI) و هم ابر ایچیموکو در حال حاضر اهمیت بازیابی سطح 60000 دلار و تبدیل آن به سطح حمایتی برای رشد بیشتر قیمت بیت کوین را نشان می دهند.

با این حال، به لطف عملکرد ضعیف بیت کوین در طول بسته شدن شمع هفتگی، در هر دو بازه زمانی 1 روزه و هفتگی، بیت کوین در حال حاضر با چالش هایی برای صعود بیشتر مواجه است.

در بازه زمانی هفتگیبیت کوین اکنون تنکان سن و کیجون سن در زیر خطوط روند باقی می مانند و همچنین نشانگر RSI زیر آستانه 50 قرار داده شده است

نمودار زمانی 1 هفته بیت کوین - منبع: TradingViewنمودار زمانی 1 هفته بیت کوین - منبع: TradingView
نمودار بازه زمانی 1 هفته ای بیت کوین – منبع: TradingView

در نمودار 1 روز وضعیت کمی بهتر به نظر می رسد و RSI بالای 50 اما قیمت هنوز هم زیر سطوح مهم ابر ایچیموکو قرار دارد.

نمودار بیت کوین 1 روزه تایم فریم - منبع: TradingViewنمودار بیت کوین 1 روزه تایم فریم - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین 1 روزه فریم – منبع: TradingView

اما به گفته تحلیلگران Stockmoney Lizards، در چارچوب زمانی 3 روز شاهد واگرایی صعودی RSI و قیمت ما هستیم:

بسیاری از شاخص ها به تغییر روند احتمالی در دو هفته آخر شهریور اشاره می کنند. مهرماه صعودی در راه است.

نمودار بیت کوین 3 روزه تایم فریم - منبع: Stockmoney Lizards/Xنمودار بیت کوین 3 روزه تایم فریم - منبع: Stockmoney Lizards/X
نمودار بیت کوین 3 روزه فریم تایم فریم – منبع: Stockmoney Lizards/X

همه نگاه ها به جلسه چهارشنبه فدرال رزرو

این هفته یک رویداد مهم در تقویم اقتصاد کلان ایالات متحده وجود دارد: نشست فدرال رزرو روز چهارشنبه برای کاهش نرخ بهره. این اولین کاهش احتمالی نرخ بهره از مارس 2020 است. با این حال، تأثیر این رویداد مدت هاست که در بازارهای مالی پیش بینی می شود.

کاهش نرخ سود در این جلسه مسلم است اما اکنون سوال اصلی میزان آن است. بر اساس داده های Fedwatch از CME Group در حال حاضر امکان کاهش 0.50 درصدی نرخ سود بیش از کاهش 0.25 درصدی است.

پیش بینی نرخ بهره شهریور ماه - منبع: CME Groupپیش بینی نرخ بهره شهریور ماه - منبع: CME Group
پیش بینی نرخ بهره در سپتامبر – منبع: CME Group

اما تاثیر این روی بیت کوین کمی پیچیده است. بر روی کاغذ، دارایی‌های پرریسک‌تر مانند بیت‌کوین باید از بازگشت نقدینگی به بازارها پس از کاهش نرخ بهره بهره ببرند، با این حال، تحلیلگران در حال حاضر با مقایسه وضعیت فعلی با بحران های قبلی آمریکا آنها معتقدند که قیمت بیت کوین پس از این جلسه می تواند کاهش یابد!

جیکوب کینگ، تحلیلگر مالی و مدیر عامل مجله کریپتو WhaleWire، با اشاره به بحران مالی جهانی در سال 2008 می گوید:

در حالی که کاهش نرخ بهره ممکن است یک چیز مثبت به نظر برسد، اما نگرانی های زیادی مانند کاهش وام، هزینه ها و سرمایه گذاری ها را به همراه دارد… از لحاظ تاریخی، نرخ بهره قبل از رکود به شدت کاهش یافته است. چرا این نشان می دهد که دولت می ترسد و سعی می کند خیلی سریع سیاست های خود را معکوس کند.

به گفته کینگ، وضعیت فعلی بسیار شبیه سال 2008 است:

علائم هشدار دهنده امروز منعکس کننده علائم سال 2008 است: افزایش بیکاری، کاهش شدید ساخت و ساز و فروش مسکن، و کاهش فعالیت اقتصادی. حتی نمودار نرخ بهره فدرال رزرو به طرز وحشتناکی شبیه به سال 2007 است.

با این حال، تحلیلگران دیگر معتقدند که به دلیل همبستگی نزدیک بیت کوین با وضعیت نقدینگی جهانی که اکنون در حال افزایش است، می توان به روند آینده این ارز دیجیتال امیدوار بود.

توییت توییت
منبع: Quinten

یک معامله گر به نام Rickus نیز معتقد است که بیت کوین به کاهش نرخ بهره ایالات متحده واکنش مثبت نشان می دهد:

اگر فکر می‌کردید کاهش نرخ بهره منجر به فروش گسترده و کاهش شدید بیت کوین در این هفته می‌شود، اشتباه می‌کنید. اگر در بازار سهام وحشت وجود نداشته باشد، در بازار کریپتو هم اتفاق نخواهد افتاد. به طور کلی کاهش اولیه نرخ سود یک رویداد بسیار صعودی بوده و با افزایش قیمت ها همراه بوده است.

به گفته این معامله گر، وضعیت فعلی اقتصاد کلان نسبت به سال 1387 “خیلی متفاوت است.”

الگوهای غیرمعمول در رفتار بیت کوین

به گفته چک‌مات، تحلیلگر معروفی، قیمت بیت کوین از اواخر سال 2022 مشابه الگوهای تاریخی این ارز دیجیتال است، با این تفاوت که اکنون برخی از الگوهای غیر معمول این را می توان در رفتار این ارز مشاهده کرد.

در حال حاضر، روند بیت کوین بسیار شبیه به روندهای این ارز دیجیتالی است که از پایین چرخه های قبلی خود بهبود یافته است:

بیت‌کوین غیرعادی دقیقاً در همان نقطه‌ای است که دو سال گذشته از زمان بازگشت از انتهای چرخه گذشته است. من ترجیح می دهم عملکرد قیمت بیت کوین را از انتهای چرخه بررسی کنم زیرا زمان مورد نیاز سرمایه گذاران را برای بهبود از بازار نزولی بهتر توصیف می کند. ممکن است شاخص های مربوط به صعود نسبت به گذشته متفاوت باشد اما مدت زمان صعود مشابه است.

عملکرد قیمت بیت کوین از انتهای چرخه - منبع: Checkmateعملکرد قیمت بیت کوین از انتهای چرخه - منبع: Checkmate
عملکرد قیمت بیت کوین از انتهای چرخه – منبع: Checkmate

در همین حال، شرکت تحلیلی گلاسنود می گوید از نظر عملکردچرخه بیت کوین در مقایسه با چرخه های قبلی ضعیف و کند بوده است

عملکرد بیت کوین پس از هر نصف شدن - منبع: Glassnodeعملکرد بیت کوین پس از هر نصف شدن - منبع: Glassnode
عملکرد بیت کوین پس از هر نصف شدن – منبع: گلاسنود

افزایش تسلط بیت کوین به 58 درصد

با وجود وضعیت فعلی بیت کوین، وضعیت برای اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، کمی چالش برانگیزتر شده است.

داده‌ها در حال حاضر به ضعف بزرگترین آلت‌کوین بازار اشاره می‌کنند که جفت ارز اتریوم در برابر بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است.

در زمان نگارش این مقاله، جفت ارز اتریوم-بیت کوین به سطوحی رسیده است آوریل 2021 تاکنون دیده نشده و به آن سقوط کرده است طبقه 0.0387 دلار رسیده است

الکس تورن، مدیر تحقیقات Galaxy Research، می گوید که جفت اتریوم-بیت کوین از زمان به روز رسانی Marj در دو سال گذشته در حال افزایش بوده است. بیش از 50 درصد سقوط کرده است

توییت ترنتوییت ترن
منبع: الکس تورن

این عملکرد ضعیف به نوبه خود سهم بیت کوین از کل بازار ارزهای دیجیتال را افزایش داده است. امروزه سلطه بیت کوین در اوج خود قرار دارد ۵۸.۰۷٪ به بالاترین سطح در سه سال و نیم گذشته رسید.

مایکل ون د پوپ، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، در این رابطه می گوید:

من انتظار دارم که تسلط بیت کوین در این زمان به اوج خود برسد. همه چیز به اتریوم بستگی دارد، اما با توجه به احساسات فعلی، به نظر می رسد که ما به اوج تسلط نزدیک می شویم.

نمودار تسلط بیت کوین - منبع: TradingViewنمودار تسلط بیت کوین - منبع: TradingView
نمودار تسلط بیت کوین – منبع: TradingView

ون دی پوپ اکنون معتقد است آلت کوین به آنها به کف خود رسیده اند و بیت کوین نیز در ماه آینده رکوردها را خواهد شکست:

طلا در حال شکستن رکوردهای جدید است و انتظار می رود بیت کوین نیز همین روند را دنبال کند. در ماه اکتبر، بیت کوین رکوردها را شکست.

نمودار 4 ساعته تایم فریم بیت کوین - منبع: Michaël van de Poppe/Xنمودار 4 ساعته تایم فریم بیت کوین - منبع: Michaël van de Poppe/X
نمودار بیت کوین 4 ساعته فریم بازه زمانی – منبع: Michaël van de Poppe/X

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-16 23:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=365358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.