افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

بیت کوین تاریخ را از ابتدا تا امروز نصف می کند

  • کد خبر : 189446
بیت کوین تاریخ را از ابتدا تا امروز نصف می کند

نصف شدن بیت کوین رویدادی است که پاداش استخراج بلاک بیت کوین را به نصف کاهش می دهد. این رویداد هر 210000 بلاک (تقریباً چهار سال) رخ می دهد تا زمانی که 21 میلیون واحد به طور کامل استخراج شود. از آنجایی که عرضه بیت کوین محدود است، تقاضا برای بیت کوین پس از هر […]

نصف شدن بیت کوین رویدادی است که پاداش استخراج بلاک بیت کوین را به نصف کاهش می دهد. این رویداد هر 210000 بلاک (تقریباً چهار سال) رخ می دهد تا زمانی که 21 میلیون واحد به طور کامل استخراج شود. از آنجایی که عرضه بیت کوین محدود است، تقاضا برای بیت کوین پس از هر نصف شدن افزایش می یابد.

بیت کوین یکی از اولین دارایی های دیجیتال شناخته شده است که به صورت ناشناس به دنیا معرفی شد. در گذشته، هر رویداد نصف شدن منجر به افزایش جزئی در قیمت بیت کوین می شد. حتی قبل از نصف شدن، قیمت بیت کوین در حال افزایش بوده است. بنابراین، اگر به دنبال سرمایه گذاری در بیت کوین هستید، قبل از هاوینگ بعدی زمان ایده آل است.

نصف کردن بیت کوین چیست؟

سکه بیت کوین این یک دارایی دیجیتال است که معمولا برای افزایش عرضه و تایید تراکنش ها استخراج می شود. استخراج بیت کوین به CPU و برق نیاز دارد. بنابراین، پاداشی برای چنین ماینینگی در نظر گرفته شده است تا ماینرها را به انجام آن تشویق کند. علاوه بر این، پاداش نباید آنقدر زیاد باشد که مازاد عرضه وجود داشته باشد و از مرز ۲۱ میلیون بیت کوین فراتر رود.

اما از آنجایی که سازنده آن قصد نداشت بیت کوین در چند سال تمام شود، به مرور زمان استخراج بیت کوین دشوار شد و پاداش آن 50 درصد کاهش یافت.

نیمه اول در سال 2012، دومی در سال 2016 و سومی در سال 2020 برگزار می شود.

نصف شدن پاداش بیت کوین عمدتاً کاربران را تشویق می کند تا سکه های خود را ذخیره کنند. این تکنیک به کنترل تورم و ثبات بیت کوین کمک می کند.

به طور کلی، هر چه تعداد سکه کمتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

نصف شدن بیت کوین چگونه اتفاق می افتد؟

  • طبق دستورالعمل های بیت کوین، پس از انتشار 210000 سکه، پاداش 50 درصد کاهش می یابد.
  • هر تراکنش نیاز به تایید دارد که در گروه هایی به نام بلوک انجام می شود.
  • هر بلوک پردازش و تولید شده در ابتدا 50 بیت کوین به ماینر پاداش می‌دهد. اما پس از 210000 بلاک اول، به 25 بیت کوین تغییر کرد (در سال 2012). و در سال 2020 به 12.5 بیت کوین کاهش می یابد.
  • برای هر بلوک و تراکنش تایید شده، پاداش تعیین می شود و در هر نصف تغییر می کند.
  • نصف شدن بیت کوین بر ارزش بازار آن تأثیر می گذارد زیرا سکه های بیشتری در شبکه منتشر می شود و تقاضا افزایش می یابد. با کاهش تعداد سکه ها و خروج ماینرها، ارزش بیت کوین افزایش می یابد.

بیت کوین

از آنجایی که پاداش ها هر چهار سال به نصف کاهش می یابد، ممکن است زمانی فرا برسد که ماینرها احساس کنند که پاداش آنها کافی نیست و ماینینگ را متوقف کنند. افرادی که از ابتدا بیت کوین را استخراج و ذخیره کرده اند، از مزایای بیشتری نسبت به دیگران برخوردارند. آنها باید سکه های خود را نگه دارند و منتظر افزایش قیمت باشند.

اگر پاداش ها همچنان 50 بیت کوین بود، دیگر بیت کوینی وجود نداشت. در نتیجه نصف شدن پاداش بیت کوین باعث افزایش طول عمر بیت کوین می شود. اگر افراد کمتری بیت کوین را در سال های آینده استخراج کنند، زمان زیادی طول می کشد تا تمام بیت کوین از بین برود، به این معنی که پاداش برای مدت طولانی ثابت می ماند.

نصف شدن بیت کوین چه تاثیری بر قیمت آن دارد؟

رویداد نصف شدن بیت کوین بسیار مهم است زیرا کاهش قیمت بیت کوین سیگنال واضحی را ارسال می کند. سقف عرضه این سکه 21 میلیون سکه است که امکان پیش بینی عرضه در گردش در بازه های زمانی مختلف را فراهم می کند. به عنوان مثال، عرضه این سکه در اکتبر 2021 18.85 میلیون دلار بوده است. 2.15 میلیون دلار باقی مانده به عنوان جایزه به معدنچیان داده شد. ادامه مطلب را در خبرآنلاین بخوانید.

چگونه نصف شدن بیت کوین بر ماینرها تأثیر می گذارد؟

نصف شدن بیت کوین بر ماینرها تأثیر می گذارد. یکی از این تاثیرات کاهش پاداش استخراج است. در نتیجه، برای ماینرهای کوچک یا کسانی که ابزار استخراج بیت کوین را ندارند دشوار می شود، زیرا باید با ماینرهای قوی تر رقابت کنند. ماینرهای قدرتمندتر دارای کارت گرافیک های استخراج بیت کوین قوی تر، سیستم های کامپیوتری استخراج بهتر یا بودجه بیشتری برای خدمات استخراج ابری هستند.

برنامه نصف کردن بیت کوین

اگر به رویداد نصف شدن بیت کوین نگاه کنیم، کاهش عرضه بیت کوین برای ماینرها را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

تاریخ

با بررسی هر رویداد نصف شدن بیت کوین، می آموزیم که چگونه هاوینگ بیت کوین بر حرکت بیت کوین تأثیر گذاشته است.

سال 2012

اولین نصف کردن بیت کوین در 28 نوامبر و پس از گردش 10.5 میلیون بیت کوین به ارزش 11 دلار آمریکا انجام شد.

سال 2016

دومین رویداد در 9 جولای برگزار شد. در این رویداد 5250000 بیت کوین آزاد و در مجموع 420000 بلاک استخراج شد. قیمت آن بین 500 تا 1000 دلار آمریکا در نوسان بود و در دسامبر 2017 به 20000 دلار رسید.

سال 2020

سومین رویداد در 11 می برگزار شد. در یک روند صعودی، 2,625,000 بیت کوین عرضه شد. قیمت بیت کوین در آن زمان 9000 دلار بود و در پایان سال به 30000 دلار افزایش یافت.

بعد از نصف شدن بعدی چه اتفاقی می افتد؟

انتظار می رود نصف شدن بعدی بیت کوین در اوایل سال 2024 اتفاق بیفتد. 1,312,500 بیت کوین عرضه خواهد شد. پاداش ماینر به 3125 بیت کوین کاهش می یابد، بنابراین سرمایه گذاران و معامله گران بیت کوین باید مراقب نصف شدن آینده باشند زیرا می تواند باعث بی ثباتی و اختلال در بازار ارزهای دیجیتال شود.

آیا بیت کوین به پایان می رسد؟

اگر پاداش ها به نصف کاهش یابد، مانند هر چهار سال، استخراج بیت کوین ممکن است دیگر برای ماینرها سودآور نباشد. استخراج بیت کوین به مقدار مشخصی برق و منابع محاسباتی نیاز دارد و ممکن است ماینرها احساس کنند که پاداش ها به اندازه کافی هزینه ها را جبران نمی کند. آنها می توانند به استخراج یا تجارت سایر دارایی های دیجیتال متوسل شوند.

بسیاری از سازمان های بزرگ ممکن است به استخراج بیت کوین ادامه دهند که منجر به تمرکززدایی کمتر شبکه شود.

با پایان یافتن عرضه بیت کوین در سال 2140، تقاضای بیت کوین ممکن است افزایش یابد. در آن زمان، بازار دارایی دیجیتال ممکن است پایدارتر و ارزشمندتر شود.

اولین افرادی که این سکه را استخراج کردند یا خریدند، سود بیشتری نسبت به دیگران داشتند. خود بلاک چین به این شکل ساخته شده است. کیف پول های دیجیتال زیادی وجود دارند که می توانند از بیت کوین شما محافظت کنند.

حتی اگر تعداد ماینرها کاهش یابد یا بیت کوین تمام شود، بیت کوین با تجارت و تراکنش دارایی های دیجیتال مختلف زنده می ماند.

نصف شدن بیت کوین دلیل اصلی قیمت فعلی بیت کوین است. اگر بیت کوین به نصف نمی رسید، قیمت آن چند دلار بیشتر نمی شد.

در گذشته، بسیاری از کاربران آن را با قیمت کمتری خریداری می کردند و پس از کسب سود خوب، آن را می فروختند. این افراد از بیت کوین سودی نبرده اند. این افراد تراکنش های کوتاه مدت انجام می دهند و از افزایش و کاهش دارایی های دیجیتال مختلف سود می برند.

اکنون فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم نصف شدن بیت کوین بعدی چه خواهد کرد.

منبع خبری

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.