افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

بیت کوین آماده صعود است. 5 نکته مهم که در این هفته باید به آنها توجه کنید

  • کد خبر : 373231
بیت کوین آماده صعود است. 5 نکته مهم که در این هفته باید به آنها توجه کنید

بیت کوین از آخرین هفته سپتامبر آغاز می شود بالاترین سطح در ماه گذشته شمع هفتگی نیز چشم انداز صعودی ایجاد کرده است. به گزارش اسمارتک نیوز، قیمت بیت کوین پس از بسته شدن هفتگی به ۶۴۷۰۰ دلار رسید و اکنون همه نگاه ها به مقاومت 65000 دلاری منحرف شده است شاخص قدرت نسبی (RSI) […]

بیت کوین از آخرین هفته سپتامبر آغاز می شود بالاترین سطح در ماه گذشته شمع هفتگی نیز چشم انداز صعودی ایجاد کرده است.

به گزارش اسمارتک نیوز، قیمت بیت کوین پس از بسته شدن هفتگی به ۶۴۷۰۰ دلار رسید و اکنون همه نگاه ها به مقاومت 65000 دلاری منحرف شده است شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز یک سیگنال صعودی منتشر کرده است و به نظر می رسد همه چیز برای رشد بیشتر قیمت بیت کوین آماده است.

در حال حاضر بازارها در حال هضم کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره آمریکا هستند و گرمای زیادی در میان دارایی های ریسک وجود دارد. علاوه بر این، بیت کوین به سرعت به مراحلی در بازار صعودی نزدیک می شود که در گذشته شاهد جهش قیمت قابل توجهی بوده است.

اما با تحلیل روحیات بازار می توان گفت که در حال حاضر نشانه روشنی از سرخوشی در میان معامله گران دیده نمی شود. در این مقاله تصمیم داریم 5 عاملی که می توانند بر قیمت بیت کوین در این هفته تاثیر گذار باشند را بررسی کنیم.

همه نگاه ها به مقاومت 65000 دلاری است

بیت کوین در حال حاضر در نقطه محوری قرار دارد. نوسانات آخر هفته منجر به یک کندل 4400 دلاری شد که همچنان بیت کوین را به بالاترین قیمت ماهانه 64700 دلار رساند. البته بعداً قیمت دوباره کاهش یافت و در حوالی بسته شدن هفتگی رسید.

نمودار بیت کوین فریم 1 ساعته - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین 1 ساعته فریم – منبع: TradingView

Skew، یک معامله گر محبوب بازار ارزهای دیجیتال که کتاب سفارشات صرافی Binance را تجزیه و تحلیل می کند، می گوید که نسبت به وضعیت فعلی خوش بین است و می خواهد شواهد بیشتری از تغییر روند احتمالی ببیند.

وی در توییتی در این رابطه نوشت:

موقعیت خوبی همچنان برقرار است و با افزایش قیمت، سفارش‌های خرید در سطوح بالاتر قرار گرفته‌اند، که تا کنون از این روند حمایت کرده است… در حال حاضر مجموعه‌ای از سفارش‌های خرید در حدود 62000 دلار وجود دارد که با توجه به ساختار فعلی بازار مهم است. . اندکی پایین تر در حدود 59000 دلار، خرید نقدینگی دیگری وجود دارد که حمایت قطعی از روند صعودی فعلی است.

به گفته این تحلیلگر، با توجه به تحولات چند روز اخیر، در حال حاضر در محدوده 65000 دلار است. مقاومت اصلی پیش روی بیت کوین که باید حذف شود:

نقدینگی بسیار بالاتری وجود دارد و اکثر سفارشات فروش از 65000 دلار شروع می شوند.

نمودار زیر از وب‌سایت CoinGlass همچنین گسترش سفارش‌های فروش در صرافی‌های مختلف و همچنین پشتیبانی کلیدی در حدود 63000 دلار را نشان می‌دهد که تا کنون قیمت را ثابت نگه داشته است.

نقشه حرارتی انحلال بیت کوین - منبع: CoinGlassنقشه حرارتی انحلال بیت کوین - منبع: CoinGlass
نقشه حرارتی انحلال بیت کوین – منبع: CoinGlass

معامله گر دیگری به نام Jelle نیز وضعیت فعلی بیت کوین را با سپتامبر 2023 او معتقد است که این ارز دیجیتال در حال آماده شدن برای یک جهش صعودی است.

او هنگام به اشتراک گذاشتن نمودار زیر در توییتی نوشت:

در طبقات بالاتر، به آرامی به سطح کلید نزدیک می شویم. اگر از این مقاومت ها عبور کنیم در یک چشم به هم زدن به اوج جدیدی می رسیم.

نمودار قراردادهای دائمی بیت کوین 1 روز چارچوب زمانی - منبع: Jelleنمودار قراردادهای دائمی بیت کوین 1 روز چارچوب زمانی - منبع: Jelle
نمودار قراردادهای دائمی بیت کوین چارچوب زمانی 1 روزه – منبع: Jelle

شاخص قدرت نسبی سیگنال صعودی

سیگنال های میان مدت زیادی در این هفته در نمودارهای بیت کوین منتشر شد، اما یکی از آنها مهم تر است: شاخص قدرت نسبی یا RSI.

همانطور که قبلا گزارش دادیم، شاخص هفتگی RSI برای ماه‌ها نزولی بوده و اکنون تصویری دلگرم‌کننده برای بیت‌کوین ترسیم می‌کند.

اکنون به نظر می رسد که جداول در حال چرخش است و این امکان وجود دارد شکست RSI صعودی وجود دارد در زمان نوشتن، RSI هفتگی بالاتر از آستانه 50 است که نشان دهنده قدرت بیت کوین در هفته های آینده است.

Titan of Crypto، یک معامله گر معروف، می گوید:

شکست صعودی RSI در بازه زمانی هفتگی نشان دهنده یک حرکت انفجاری برای بیت کوین تا پایان سال است.

به گفته این تحلیلگر، محدوده 85000 دلار در حال حاضر یک هدف قیمت متوسط ​​برای بیت کوین است که می تواند در میان مدت به آن برسد.

کوین سونسون، یکی دیگر از تحلیلگران بازار نیز معتقد است که این سیگنال صعودی منجر به افزایش قیمت بیت کوین در سال 2025 خواهد شد.

شکست RSI صعودی مطمئن ترین سیگنال صعودی کلان در تاریخ بیت کوین است

بازه زمانی 1 هفته بیت کوین RSI - منبع: کوین سونسونبازه زمانی 1 هفته بیت کوین RSI - منبع: کوین سونسون
بازه زمانی ۱ هفته ای بیت کوین RSI – منبع: کوین سونسون

تب و تاب بازارهای پرریسک پس از کاهش نرخ بهره افزایش یافت

پس از کاهش شدید نرخ بهره در هفته گذشته، هیجان زیادی در بازار دارایی های پرریسک به وجود آمده است و بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

فدرال رزرو با کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره همه را شگفت زده کرد، اما همچنان انتظار می رود تا پایان سال 2024 نرخ بهره را کاهش دهد.

قیمت بیت کوین از زمان کاهش نرخ بهره در 18 سپتامبر و نشست بعدی فدرال رزرو در آن تاریخ حدود 6 درصد افزایش یافته است. 7 نوامبر خواهد بود در همین دوره، بازار سهام نیز قوی تر شده و شاخص S&P 500 رکوردها را شکسته است.

تحلیلگران Mosaic Asset دیروز در گزارشی در این باره نوشتند:

کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باید اقتصاد را تحریک کند و به درآمد شرکت ها کمک کند. سود شرکت های S&P 500 پس از کاهش نرخ بهره از سطوح پایین خود در سال 2022 بهبود یافت و انتظار می رود این روند تا پایان سال 2025 ادامه یابد.

به گفته تحلیلگران این شرکت، فدرال رزرو با وجود اینکه وضعیت مالی فعلی چندان ضعیف نیست، نرخ بهره را کاهش داده است.

وضعیت مالی فعلی نشان دهنده وجود نقدینگی است. وقتی نقدینگی فراوان باشد و هزینه استقراض ارزان باشد، فعالیت های اقتصادی و در نتیجه درآمدها افزایش می یابد.

بر اساس آخرین داده های FedWatch از گروه CME، هنوز احتمال کاهش نرخ بهره در نشست نوامبر فدرال رزرو وجود دارد.

پیش بینی نرخ بهره نوامبر - منبع: CME Groupپیش بینی نرخ بهره نوامبر - منبع: CME Group
پیش بینی نرخ بهره نوامبر – منبع: CME Group

در همین حال، این هفته، شاخص ترجیحی فدرال رزرو برای اندازه گیری تورم یعنی شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) در مرداد ماه منتشر خواهد شد.

آمار مدعیان بیکاری و شاخص تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم همچنین روز قبل از آن یعنی 26 سپتامبر (5 مهر) منتشر می شود که می تواند بازار را درگیر نوسانات کند.

نامه کوبیسی در این رابطه نوشت:

یک هفته بزرگ دیگر از داده های اقتصادی در پیش است.

بیت کوین به فاز صعودی خود نزدیک می شود

وقتی صحبت از بازارهای صعودی بیت کوین می شود، همه به الگوهای تاریخی این ارز دیجیتال اشاره می کنند و آن را با وضعیت فعلی مقایسه می کنند.

تحقیقات K33 اخیراً مقایسه جالبی انجام داده است که نشان می دهد بیت کوین در حال نزدیک شدن به مرحله جهش صعودی خود است. به گفته تحلیلگران این شرکت، نزدیک به 700 روز از پایین ترین سطح بازار نزولی در سال 2022 می گذرد.

این تحلیلگران می گویند:

672 روز از نوامبر 2022 گذشته است. دو چرخه آخر 1050 روز از کف قیمت تا اوج طول کشید و 365 روز گذشته سودآورترین بود. عملکرد 672 روزه بیت کوین آن را در میانه چرخه های گذشته قرار می دهد. آیا تاریخ تکرار خواهد شد؟

مقایسه بازارهای گاو بیت کوین - منبع: تحقیقات K33مقایسه بازارهای گاو بیت کوین - منبع: K33 Research
مقایسه بازار بول بیت کوین – منبع: K33 Research

نمودار مشترک همچنین وضعیت فعلی بیت کوین را با دو چرخه قبلی آن مقایسه می کند.

البته امسال بیت کوین چندین بار برخلاف عادات گذشته خود عمل کرده است. به عنوان مثال، قیمت بیت کوین هرگز قبل از نصف شدن رکوردی نشکسته بود، اما این اتفاق در ماه مارس رخ داد و تثبیت بعدی قیمت، چالش هایی را برای معامله گران و استخراج کنندگان ایجاد کرد.

همانطور که قبلا بررسی کردیم، تحلیلگران می گویند که اگر بر اساس تکرار چرخه های نصف شدن بیت کوین باشد، این ارز در ماه سپتامبر احتمالاً یک شکست صعودی را تجربه خواهد کرد.

هشدار فومو در بازار

علیرغم اینکه قیمت بیت کوین به بالاترین حد یک ماهه خود رسیده است، احساسات همچنان ضعیف است. آخرین داده ها در مورد شاخص ترس و طمع نشان می دهد که این شاخص در 50 از 100 قرار دارد که نشان دهنده احساسات “خنثی” است. این 4 متر کمتر از قبل از بسته شدن بسته هفتگی است.

شاخص ترس و طمع کریپتو - منبع: Alternative.meشاخص ترس و طمع کریپتو - منبع: Alternative.me
شاخص ترس و طمع رمزنگاری – منبع: Alternative.me

در همین حال، Sentiment با تجزیه و تحلیل فعالیت های رسانه های اجتماعی مرتبط با رمزارز، سرمایه گذاران را آگاه کرده است. این شرکت دو روز پیش در توییتی نوشت:

قابل درک است که پس از اولین کاهش نرخ در 4.5 سال، سرمایه گذاران دلایلی برای خوش بین بودن دارند. با این حال، از داشتن باورهای صعودی بیش از حد خودداری کنید. بازار کریپتو تقریبا همیشه در جهت مخالف انتظارات حرکت می کند

تجزیه و تحلیل احساسات سرمایه گذار بیت کوین - منبع: Santimentتجزیه و تحلیل احساسات سرمایه گذار بیت کوین - منبع: Santiment
تجزیه و تحلیل احساسات سرمایه گذار بیت کوین – منبع: Santiment

نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط Sentiment نشان می دهد که پست ها در رسانه های اجتماعی احساسات صعودی قوی به خود گرفته اند و FOMO افزایش یافته است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-23 23:01:27

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.